Hallo, Na lang overwegen heb ik besloten om te stoppen met bv en over te gaan naar flesvoeding. Dit voor mijn eigen gemoedsrust en die van mijn zoontje. Mijn zoontje kan namelijk niet aan de borst drinken en ikzelf wordt heel gefrustreerd van elke keer kolven en het feit dat mijn zoon zelf niet kan drinken. Nu kolf ik elke keer als mijn borsten vol aanvoelen tot ze leeg zijn, dus ik heb geen specifieke tijden dat ik kolf. Hoe kan ik het nou het beste aanpakken met afbouwen? Nu is het ook zo dat mijn zoontje vaak om de 2 uur komt (met afgekolfde bv) voor eten en met flesvoeding mag je dus maar 1x in de 3 uur voeden. Als hij dan bv heeft gehad, begint hij vaak al snel weer te huilen en te smakken, dan geef ik hem weer wat afgekolfde voeding bij. Dus ben ook een beetje bang dat hij te weinig gaat krijgen. Of zijn ze langer vol van flesvoeding? Is voeding voor hongerige baby's dan evt. een idee? Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is? Groetjes hugbear
Je verhaal is helemaal duidelijk hoor. Van flesvoeding zitten ze i.d.d. langer vol. Moedermelk is makkelijker te verteren en vaak hebben kindjes die borstvoeding krijgen behoefte aan meer voedingen op een dag. Heb je wel ongeveer hetzelfde aantal kolfbeurten op een dag? Je zou er voor kunnen kiezen om minder te kolfen bij ieder kolfbeurt. Verder kun je saliethee gaan drinken om de productie te remmen. Zelf thee trekken is sterker dan kant en klare saliethee. Kun je hier wat mee denk je? Groeten Rieneke
Hallo, Ja ik kan er zeker wel wat mee. Ik denk dat ik rond de 10 keer kolf per dag/nacht. Ik heb vannacht niet gekolfd maar, jeetje zeg, wat een lekkage en harde borsten vanochtend. Salie thee zal ik dan zeker halen. Per hoeveel dagen moet ik een kolfbeurt gaan laten vallen en vervangen door een flesvoeding dan? Ons kindje weegt nu iets meer dan 3.5 kilo, hoeveel flesvoeding zou ik dan moeten maken 100 of 135 cc? Want als hij de flesjes gekolfde voeding drinkt, drinkt hij ongeveer 80 a 90 cc. Soms zelfs maar 60 Zoals je kunt zien ben ik een leek met het afbouwen. Alvast bedankt voor de antwoorden. Groetjes hugbear
Geen probleem, wij zijn er voor de vragen. Je kunt achterop de verpakking kunstvoeding kijken hoeveel je voor haar kunt maken. Als ze niet alles opdrinkt ook geen probleem. Je kunt ervan uitgaan dat je met de ochtendvoedingen langer bezig bent met afbouwen dan met de avondvoedingen omdat vrouwen in de ochtend vaak de meeste melk hebben. Je schrijft dat je die nacht niet gekolfd hebt. In de nacht zal je waarschijnlijk altijd een goede opbrengst gehad hebben, als je die kolfbeurt laat vallen dan zal dat wel schelen voor je melkproductie. Je gaat pas een ander kolfbeurt laten vallen op het moment dat je in de ochtend geen last meer van je borsten hebt. Je gaat dan een middag of vroege avondvoeding laten vallen. Zo werk je ze stuk voor stuk af. Laat maar weten of het lukt. Groeten Rieneke