Wubbanub/prematuur fopspeen

Discussie in 'Prematuur' gestart door azucena, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Zijn er hier mama's die een wubbanub hebben gehad?

Zoontje wil alleen maar de vorm fopspeen die hij in het ziekenhuis heeft gehad. Z'n eerste spenen (die paarse) zijn toch echt veel te klein en de groene gaan nog wel. Ik heb toen hij thuiskwam ook de grotere besteld via prematuursite. Die hebben we nu 4 liggen, maar ze beginnen barstjes te krijgen, dus ik moet weer nieuwe bestellen.
    Nu zag ik dus dat ze ook de wubbanub hebben. Iemand die daar ervaring mee heeft? Pakken ze de knuffel die er aan vast zit ook echt beet? Zoontje maait nogal met z'n armen en van fysio zou hou meer met z'n handen op z'n borst/buik moeten liggen. Zou de wubbanub door toevallig mee kunnen helpen?

Ik vind het nogal een bedrag voor een fiep ;) vandaar dat ik hier eerst ervaringen vraag!

Dit is de wubbanub:

2. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Wij vonden m tegenvallen.
    Je kan de speen er niet uit/af halen, dus niet goed uitkoken. Vond ik een groot nadeel. Dl vond de knuffel wel leuk, maar had daardoor vaker de speen eruit. Hier geen succes dus.

Ik heb de maat speentjes die eraan zit volgens mij nog een paar, zonder knuffel dus, nieuw in de verpakking. Dl heeft geen speen meer. Ik zal moeten zoeken waar ze liggen, maar ze mogen evt. tegen verzendkosten weg.

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Volgens mij kun je de speen met knuffel en al steriliseren. Dus dat zou voor ons dan geen probleem zijn. Ik steriliseer eigenlijk vrijwel nooit meer, alleen nieuwe dingen.

Als je die speentjes nog vind, graag! Daar zou ik super blij mee zijn :).

Het is wel dat Q mij meestal vast grijpt wanneer ik de speen in z'n mond doe. Dus misschien dat de knuffel wat dat betreft wel handig zal zijn..

4. ingetje

ingetje Actief lid

4 apr 2011
    372
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Zowat alle speentjes geprobeerd na de paarse speen. Nu uit wanhoop de wubbanub besteld en ze vindt hem geweldig. Ze is zelf vrij onrustig maar grijpt haar aap en dus de speen echt zelf vast. Ze is geboren met 32-4 en nu inmiddels 12 weken oud. Ik had het geld er zeker voor over en ga nu nog een tweede bestellen! Je kunt hem wassen in een bh zakje in de wasmachine en in de magnetronsterelisator stoppen! Veel succes ik hoop dat je het iets vindt!

groetjes INgetje

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Leonike, had je de fiepen toevallig nog gevonden?

Ingetje, ah dat klinkt dan wel weer heel lief! Nu nog de geldkwestie ;) duur voor een fiep ;), daar eten we 3 dagen voor :p.

6. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wil niet anders meer. Begonnen met de kleinste prematuurspeen en nu al maanden aan de Wubbanub.
    Hij pakt het knuffeltje erg vaak vast. En 's nachts vindt hij beter zijn speen terug.
    Ik heb ook de lichtblauwe speen gekocht, want die zou hij eigenlijk nu moeten hebben, maar deze wil hij niet.
    De Wubbanub doe ik ook gewoon in de magnetronsterrilisator en/of wasmachine.

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Bij de DA drogist heb je van die tutteldoeken die je aan een speen kunt doen. Ze zijn van Difrax en niet zo groot en zwaar als die knuffel. Mijn dochter heeft hem ook aan haar tut en zit nu met haar handjes af en toe het doekje te aaien.. Alleen haar bed speen heeft geen doekje maar dat is meer omdat ik liever niet heb dat ze zonder toezicht met dt doekje op haar hoofd kan belanden (1x lag dat doekje op haar gezicht omdat hijmzeg maar terug klapte omdat hij op de dekens lag)

8. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje heeft ook direct na de geboorte de Wubbanub gehad. Ik vind het geweldig. Hij is duurder, maar het is ook de enige die ik gebruikt heb (want je raakt hem niet snel kwijt). En je hebt ook direct een knuffeltje. Ik zou het zo weer doen.

Deel Deze Pagina