Hoi iedereen, Vorige maand ben ik met clomid 50mg begonnen en ik had heel veel schrik voor overstimulatie maar het heeft goed zijn werk gedaan; ik had 1 rijpe follikel en eisprong op dag 14 dus allemaal perfect. Helaas niet zwanger geworden. Nu ben ik opnieuw begonnen met clomid maar ik vroeg me af of ik nu meer zekerheid heb dat het deze maand ook zijn werk zal doen of kan het toch zijn dat er deze maand overstimulatie is of dat de clomid niks meer doet? Ik zal het binnenkort wel weten maar had graag al eens jullie ervaringen gehoord. Lieve groetjes
Word je gemonitord met echo’s? Dan kan je het volgen. Meestal doen ze na een goede ronde 5 maanden geen echo’s meer, ik vond het wel fijn om ze te hebben en heb er ook om gevraagd. Als je nu goed reageert mag je ervan uit gaan dat de volgende rondes ook wel oké zijn. Overstimulatie krijg je niet zo snel met clomid. En als dan hooguit 3-4 eitjes. Daar word je niet ziek van en is niet gevaarlijk. Alleen een hogere kans op een meerling, wat ook maar een hele kleine kans is. Als ze dat zien moet je een ronde overslaan en krijg je de volgende keer minder hoge dosis. Met spuiten heb je meer risico op gevaarlijke overstimulatie, maar dan moet je ook elke ronde vaker komen voor echo’s. Hoe moeilijk het ook voelt, probeer vertrouwen te hebben dat het lukt met de clomid!
Ja ik krijg een echo op dag 13 en dan vorige ronde 's avonds gelijk pregnyl. Vorige keer ging het dus helemaal prima maar ik moet toch deze ronde ook weer op dag 13 langs het ziekenhuis voor een echo, wat eigenlijk misschien nog best is. Je berichtje stelt me wel gerust in elk geval, het zou leuk zijn mocht de clomid opnieuw goed zijn werk doen en mocht er een zwangerschap uit ontstaan, want dat wil ik zo graag. Maar dat is voor iedereen hier zo natuurlijk.