Wij zijn bezig sinds augustus 2020, dus alweer een poos. Heb deze ronde ook geen geluk met het vinden van mijn eisprong, waardoor ik nu helemaal denk dat PCOS "terug" is. Ga morgen bellen met HA voor een afspraak en doorverwijzing voor fertiliteitsarts. Dan is dat maar vast in gang gezet en hoop ik maar dat het uiteindelijk niet nodig gaat zijn. Ik kan me bij die miskramen voorstellen dat dan het vertrouwen ook een behoorlijke klap krijgt Wat is het waarom je lichamelijke nog niet weer de oude bent?
Word je wel ongesteld? En op welke manier probeer je je eisprong te vinden? Ik denk dat t sws goed is om de stap richting huisarts te zetten en hopelijk is het idd alsnog niet nodig. Ik voel dat ik lichamelijk niet de oude ben en dan vooral hormonaal. Voel me sinds de 2e miskraam anders...m’n cyclus doet ook nog steeds een btje raar. Ben overigens wel schoon verklaard na de laatste miskraam maar m’n gevoel zegt dat m’n lijf geen nieuwe zwangerschap wil dragen.
Mijn banner in mijn handtekening "klopt" voor zover deze ronde mijn ei ook geweest zou zijn. Dit is de eerste ronde dat ik sterke twijfels heb, omdat de LH-testen ook geen duidelijke LH piek geven. Vorige rondes was dat altijd wel het geval, soms 1-3 dgn later dan de datum dat ik zou verwachten, maar toch gebeurde het. En voelde ik duidelijk lichamelijk die eisprong, 1 tot 1,5 dag hevige kramp pijn ter hoogte van (linkse) eierstok, en ook de gevoeligheid daarna van het progesteron in mijn boobies. Kon mijn lichaam dus goed "lezen" en als ik die symptomen had, knalde de LH ook echt van de test af, niet te missen en dus daarna ook netjes ongesteld telkens als het niet raak was. Nu zou ik over een week ongesteld moeten worden, maar in hoeverre dit dan ook een "echte" ronde was, vraag ik me af... aanstaande maandag om 08.00 uur bij de HA staat de afspraak. De eerste stap is gezet, toch een dingetje merk ik... blij dat ik deze drempel toch genomen heb. Wat rottig dat die 2e miskraam nog zo'n naslaap heeft zeg. Je hoort dan wel weer vaak dat je de ronde erna extra vruchtbaar bent, omdát die hormonen nog ergens rondgaan in je lijf. Je zit nu nog op het wachtbankje na de IUI? Hoe voel je je nu?
Als ik je banner zo bekijk vind ik je cyclus toch redelijk stabiel. Mss net wat langer dan je zou willen maar vrijwel altijd vooraan in de 30. Wat wil je maandag uit t gesprek met de ha gaan halen? Wanneer is dat gesprek voor jou positief? Alvast veel succes! Ik zit nu bijna een week na de IUI. Ik gebruik ook utrogestan om m’n LF te verlengen en dat is vooral wat ik voel. De bijwerkingen daarvan zoals lage rugpijn en krampen. Emotioneel ben ik nog vrij rustig omdat ik weet dat er nu nog niks beslist is. Dat zal na dit wknd wel anders worden. Ik test normaal op 12DPO en als die wit is stop ik de utrogestan. 13DPO test ik nog voor de zekerheid en dan word ik meestal 1 of 2 dagen daarna ongesteld. Die test op 12DPO doe ik echt met hartkloppingen, verschrikkelijk moment vind ik dat...
Voor mij is het positief als ze me een doorverwijzing geeft voor de vruchtbaarheidspoli. Inderdaad met mijn cyclus is nu op het eerste gezicht niets mis, maar daar is alles mee gezegd en is voor mij te weinig om te vertrouwen dat we zonder hulp zwanger ga raken, gezien mijn PCOS verleden. Zal dan nog wel even duren voordat ik daadwerkelijk terecht kan. Oeh dat utro lijkt me ook zo lastig, dan weet je helemáál niet meer welke symptomen nu door een zw komen of door utro. Spannend zeg, ik duim voor je, uiteraard
Nee echt k*** Inmiddels ook ongesteldheid doorgezet en gestopt met medicatie (utro?)? Hier heb ik doorverwijzing van HA binnen en staat volgende week woensdag al de intake afspraak gepland. Gaat nu ineens snel, maar toch ook wel fijn. Heb deze ronde toch cyclus van 33 dgn gehad (gisteravond ongi geworden) maar geen ei kunnen vinden. Dus of er bij mij nog sprake is van PCOS of trage eigroei kunnen we hopelijk snel vast laten stellen/uitsluiten.
Hoi, Menstruatie kwam 2 dagen na m’n stop met de utrogestan. Vandaag weer begonnen met spuiten. Deze x gelijk een hogere dosering in de hoop dat er 2 follikels gaan groeien. Fijn dat je al zo snel terecht kunt in t zknhs! Ik gok dat ze bloedonderzoek zullen gaan voorstellen en meteen even een echo maken. Zo ging mijn intake vorig jaar iig. Welke uitkomst hoop je op?
Succes weer met prikken, hoe gaat het nu? Alweer een echo gehad? Tja, waar hoop ik op... lastige vraag terwijl die eigenlijk niet lastig is, ik hoop op een zwangerschap zonder MMM, maar dat is de vraag. Ik hoop dus nu vooral op duidelijkheid hoe het met mijn cyclus is en ik wel een kans maak en OF die kans even groot is als mbv OI of zonder. Ik ben dus oo zoek naar vertrouwen in mijn lichaam, op basis van de medische wetenschap I guess Ik laat het je weten. X
Intake telefonisch zojuist gehad, en ik mag bellen zodra ik ongesteld word voor uitgangsecho en dan starten met letrozol. Ik kon ook kiezen voor meteen spuiten, omdat dat vorige keer uiteindelijk succesvol was, maar omdat ik nu wel meer een eigen cyclus heb, verwacht ze met letrozol (alternatief voor clomid) dat mijn cyclus daardoor korter wordt en duidelijker mijn ei weet te vinden. Normaal moet je dat 6 rondes doen en dan over op spuiten, ik mag nu bijvoorbeeld 3 rondes proberen en dan al over op spuiten. Al met al dus heel soepel zijn ze als je voor 2e keer aan de deur klopt voor traject, dat is fijn. We wachten nog even af. Had jij ervaring met letrozol ook?
Fijn dat je meteen serieus wordt genomen en er direct een route is bepaald. Ik ken zelf Letrozol niet. Heb je dat eerder ook gehad? Ik begrijp alleen even niet waarom dat effectiever zou zijn dan meteen spuiten? Krijg je dan ook follikelmetingen? Het spuiten gaat op zich prima. Morgenvroeg heb ik m’n eerste echo. Ik vind dat iedere x erg spannend. Ben telkens bang voor over- of onderstimulatie en daarmee een verloren ronde...
En het verloopt bij mij weer lekker onvoorspelbaar. Eerste FM een follikel v 12 en een hoop van 10 met bms van 6. Tweede FM bms plots nog maar 3mm (hoe dan?) en alle follikels kleiner dan 10mm. Ik weet dat deze ronde nog niet voorbij is maar ik word er wel moedeloos van. Heb een hogere dosering om juist dit niet te krijgen...
Ah nee, echt k** Ik herken je frustratie, zucht met je mee... Echt raar ook. Wat zegt de gyn hierover? Zo onvoorspelbaar is ook lastiger te sturen met de medicatie natuurlijk.
Ja, heel fijn dat het zo soepeltjes wordt opgepakt. Ik had voor de 1e wel clomid gedaan voordat ik begon met spuiten. Mijn cyclus was toen helemaal van de leg (cyclus van 114 dgn soms ofzo ) , en ze zei dat ik nu redelijke cyclus heb, de letrozol al voldoende kan zijn. Letrozol is nieuwer, maar betere ervaringen/bewezen effectief dan clomid. Is minder intensiever dan meteen over op spuiten. Ik vind fijn dat de keuze bij ons ligt en krijg nu met letrozol ook fm/echo's. Waardoor ws mijn cyclus naar 28 dgn, ipv huidige 33/35 dgn. Net dat steuntje en daarmee ook beter de eisprong te "timen". Spuiten kan altijd nog, dus wil nu eerst 3 rondes met letrozol een kans geven. We zullen zien. Eerst nog een ronde nu zelf. Wie weet is het straks allemaal niet meer nodig en ben ik zwanger. Maar is het wel zo, kunnen we van start.
De gynaecoloog zegt niks...heb ook niet meer gevraagd wat ik er van moet vinden...dit gebeurt bij mij vrijwel iedere cyclus...ik kan alleen maar hopen dat het zich nu uiteindelijk ook weer recht trekt. Nu pas weer over 3 dagen een FM.