zwangerschaps isias.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamma Cinnie, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie o wie is er ook bekend met zwangerschaps isias???
    Ik ben nu 30 weken zwanger en heb er echt erg veel last van.
    Wie heeft er tips en trucs om de dagelijkse handelingen te vergemakkelijken en versoepelen.
    Ik heb fysiotherapie als behandeling, maar dingen uit de praktijk zijn vaak makkelijker en effectiever.

Bedankt,
    Mamma Cinnie.

2. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Hey daar..

Ik heb er ook last van al sinds mijn 17w ofzo (nu 28w). Het is enorm pijnlijk op sommige momenten. Bij mij treedt het het meeste op nadat ik bv gekuist of veel bewogen heb.
    Wat ik doe, is mijn benen dan goed proberen in te masseren en vooral veel te rusten. Bij mij is dat quasi het enige dat echt helpt : plat liggen en ni teveel meer bewegen.

Soms tijdens die pijnscheuten helpt het ook als je op je rug ligt en je beide knieƫn naar je borst toetrekt (dus dat je precies in een bolletje in twee geplooid gaat liggen).
    Veel meer is er jammer genoeg niet aan te doen.. Afzien afzien afzien.. i know :(

xx

3. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Hoi hoi, ik heb al drie keer een hernia gehad en nu ook weer last van die beruchte beknelde zenuw.
    Wat bij mij wel werkt is luisteren naar je lichaam, als het teveel pijn doet even een half uurtje plat.
    Wel blijven bewegen tussendoor.
    Let ook op met tillen, bijvoorbeeld niet meer dan 5 kilo tillen ( het liefste nog minder.)
    En ook opletten dat je dingen die je doet rustig en beheerst doet, dus niet even snel maar weet wat je doet en denk erbij na.
    Door wel te bewegen en niet te overbelasten kan je al weer een beetje rust in je lichaam krijgen.
    Als de fysio je oefeningen geeft, doe ze dan ook voelt het niet altijd even lekker het houd je wel soepeler uiteindelijk.
    In iedergeval heel veel sterkte ermee.

4. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Heb het ook, al herkende ik het eerst niet als zodanig. Ik heb het ergens in mijn 33e week ofsow gekregen.

Het doet nu minder pijn, maar meestal krijg ik in de ochtend zo een vervelend gevoel in mijn rug en been. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je er tegen kan doen.

Ik probeer het zo min mogelijk te belasten.

Succes er mee.

Deel Deze Pagina