Hallo Meiden. Mijn man en ik hebben aankomende vrijdag 19 december om 13.00 uur onze eerste intakegesprek voor IVF met PGD in UMCG Groningen op de afdeling Klinische Genitica. Wij komen in aanmerking hiervoor vanwege een erfelijke chromosoomafwijking, we wilden eerst zelf proberen zwanger te worden en dan de vlokkentest laten doen maar het zwanger worden gaat ook hier ineens niet van een leien dakje. Nu na 5x een MK te hebben gehad hebben we toch maar besloten voor IVF/PGD te gaan en we zijn erg benieuwd wat ons allemaal staat te wachten. We hebben al wel veel folders gekregen etc. en we hopen snel hiermee te kunnen starten daar ik mijn zware medicatie nu niet meer mag hebben waardoor mijn symptomen haast onuithoudbaar worden af en toe. We duimen voor een goede afloop Ik hou jullie via dit topic een beetje op de hoogte van mijn weg door IVF/PGD...
Ook hier wens ik jullie veel succes! Ik hoop dat je maar 1 behandeling nodig hebt, en dat je dan ook voor 9 maanden zwanger blijft! groetjes Wies
Dank je meiden, vind het allemaal wel héél erg spannend, ben al druk een lijst met vragen aan het opschrijven voor vrijdag zodat ik niets kan vergeten door de spanning Ik hoop ook dat we geluk hebben en 1x voldoende zal zijn, de duimen draaien volop en ik laat zeker vrijdag nog wat van me horen hoe het vergaan is zo'n eerste gesprek voor ons...
Morgen is dan de grote dag voor ons, ons eerste intakegesprek voor IVF/PGD in het UMCG Groningen met de klinisch geneticus. We krijgen beiden een bloedonderzoek en ikzelf een echo om te kijken of alles in orde is daarbinnen Daarnaast een lange vragenlijst en een gesprek met de klinisch geneticus en dan maar hopen dat ook wij snel mogen starten. We gaan kiezen voor 2 emmy's terug te plaatsen, mits er gezonde tussen zitten, dit om de kans van een tweeling te vergroten daar ik mijn medicatie al een paar maanden heb moeten laten staan in verband met zwanger worden, dit valt erg zwaar in het dagelijks leven en wil dan ook zo snel mogelijk weer met mijn medicatie beginnen maar dat kan pas als ik bevallen ben. En we wilden graag nog 2 kindjes dus we proberen het gewoon, als het lukt zijn we ineens klaar Heb al mijn vragen opgeschreven zodat ik niets kan vergeten Ik zal morgen even vertellen hoe het allemaal verlopen is voor ons, ben nu al helemaal op van de zenuwen
spannend hoor ik zet ook altijd alle vragen op papier zo kun je niks vergeten he heel veel succes alvast voor morgen
Hey Loveable, heel veel succes morgen. Ik kan je geen echte tips geven. Laat het maar op je afkomen. Even over die 2 terug laten plaatsen. In mijn ZH had ik daarin niks te willen. Zeker niet bij een 1e poging. Maar misschien werkt dat in jou ZH anders. Liefs Hope
Heb hierover al kontakt met hun gehad en wij mogen wel zelf kiezen in verband met mijn medicatiegebruik en ziektebeeld etc. We mogen zelfs kiezen: jongens of meisjes dat kunnen ze namelijk met PGD ook zien vóór terugplaatsing, maar daar moet ik wel nog even goed over nadenken hoor, het is voor ons allemaal nog zo ingewikkeld dus idd we laten het op ons afkomen zoals je zei...
Dat zou ik ook raar vinden om vooraf al je geslacht te kiezen. Alleen als het zou gaan om een geslachtsgebonden ziekte, dan is het wat anders. Maar goed meis, nog 1 dagje en dan weet je alweer wat meer. Liefs Hope
Ik ga straks naar Groningen voor de IVF/PGD intake, moet er om 13.00 uur zijn dus lekker vroeg weg met manlief, heb even geen tijd vanochtend voor het forum dus spreek jullie vanmiddag wel weer even als ik terug ben ok? Tot vanmiddag meiden Wish me Luck
Hallo meiden Nou ik heb dus gisteren het gesprek gehad met de klinisch geneticus in UMCG Groningen en moet eerlijk zeggen het beviel me echt zwaar. Ik heb wel veel antwoorden gekregen op mijn vragen, maar weet momenteel niet wat ik beslissen moet. Aangezien dit een zéér zwaar en langdurig traject is waar ik erg tegenop zie ben ik er nog niet uit wat ik wil gaan beslissen. Ze hebben gisteren al wel bloed afgenomen om te onderzoeken om ze kunnen zien hoe het kan dat ik in mijn verleden al zoveel miskramen heb gehad (namelijk 5x) ik denk dat het voor mijn eigen gevoel beter is eerst zelf kontakt op te nemen met het ziekenhuis hier in de buurt voor desnoods begeleiding met het zwanger worden en onderzoeken ernaar.. Ik weet momenteel gewoon even niet hoe ik hiermee verder mee aanmoet, het hele zwanger worden valt me nu enorm zwaar alhoewel wij het heel graag wilen nog 2 kids erbij... Ik weet het even niet meer
Heel veel succes Loveable...! Mag ik vragen wat voor een genetische afwijking er geconstateerd is? Zelf wachten wij op dit moment ook op de uitslag van mijn genetisch onderzoek. Dat van mijn man was goed, maar van mij is nog niet bekend. Ik dacht dat een geslachtskeuze niet mogelijk was in Nederland. Heeft het iets te maken met een geslachtsgebonden ziekte dan? Want ik heb wel eens ooit gehoord dat als je bijv. drager bent van de ziekte van Duchenne, dat ze dan alleen vrouwelijke embryo's terugplaatsen omdat jongens in de regel meer kans hebben op Duchenne. Maar waarom krijgen jullie een keuze dan? Veel succes! Ik hoop dat je snel antwoord krijgt op al je vragen! Groetjes, Josien
Wij hebben besloten niet met IVF/PGD te beginnen... Vanaf januari kom ik in de MMM bij de feriliteitsarts en bij de gynaecoloog om tot de bodem uit te zoeken waarom ik zoveel miskramen heb gehad en waarom mijn lichaam zo van slag is momenteel want heb belachelijke korte cyclussen zonder ei, ben vandaag net weer ongi geworden al op dag 11 van een cyclus, vorige cyclus was op dag 14, raar hoor maar ben blij dat er nu wel actie kan worden ondernomen en hopleijk vinden ze een oplossing zodat ook wij zwanger kunnen worden...