Trage groei follikel cryo terugplaatsing natuurlijke cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cvdv87, 25 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

ik zit met wat vragen in mijn hoofd… veel gegoogled maar word niets wijzer. Hier zit natuurlijk veel ervaring dus hopelijk wat herkenning in mijn verhaal ..
    Vandaag FM2 gehad voor een cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus . Vanwege slechte zaadkwaliteit zijn wij aangewezen op icsi. In december punctie gehad waarvan verse terugplaatsing heeft geleid tot een zwangerschap maar helaas vroege miskraam. Van mijzelf heb ik een regelmatige cyclus (29-31 dagen). Na de vmk was mijn cyclus wat lange (36 dagen). Nu heb ik woensdag (CD10) een FM gehad en de dominante follikel was 12mm. Vandaag moest ik terugkomen om te kijken wat de ontwikkeling was zodat we konden zien wanneer ik kon starten met ovulatietesten, maar nog steeds 12mm. Nu moet ik dinsdag terugkomen om weer te meten en evt toch ovitrelle er bij gebruiken.
    Het gebruik van ovitrelle vind ik absoluut geen probleem. Maak me alleen een beetje zorgen dat die follikel dus niet gegroeid is.
    Vraag me af of dit kan komen door de vroege miskraam en dat ik weer een lange cyclus heb, of dat stilstaande groei gewoon niet goed is.
    Iemand ervaring hiermee?

2. Saskia1992

5 jan 2022
    31
    4
    8
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    De steeg
    Ik lees graag mee, mijn follikels worden ook telkens niet groter dan 13 mm. Ik vraag me af of dit de reden is dat het nog steeds niet raak is. (Ik heb telkens bij de 13 mm al een eisprong en spuit dan ook Ovitrelle)

Gr Saskia

3. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.917
    8.094
    113
    Hebben jullie wel in beeld of het eitje daadwerkelijk springt?
    Grootte zegt nog niet zo heel veel, ook al klinkt het wel klein.

Het is op zich zonde als je ovitrelle spuit, de cryo teruggeplaatst krijgt en je dus helemaal geen eisprong hebt van jezelf.

Maar aan de andere kant weet ik niet of dit veel effect heeft. De cryo terugplaatsing gaat natuurlijk over een optimale timing. Baarmoederslijmvlies opbouw, is die wel netjes genoeg voor een innesteling?
    Als er geen eisprong is, zou je ook Utro kunnen vragen?

Hebben ze het er niet met je over gehad, over alternatieven?

cvdv87 vindt dit leuk.
  4. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet heb ik normaal gesproken een eisprong en regelmatig cyclus. Of het nu daadwerkelijk gaat springen ; echt geen idee. Over baarmoederslijmvlies heb ik eigenlijk niets gehoord ..
    Vragen naar utro is idd een goed idee .
    • andere alternatieven zijn niet besproken. Ze gaf aan dinsdag verder te kijken. Ik was een beetje verslagen want had dit niet verwacht ..De vragen komen dan altijd achteraf in mij op …

5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Zou me niet direct zorgen maken en dinsdag afwachten. Mijn langste cyclus na mislukte terugplaatsing was 66 dagen de cyclus daarna 35 dagen. Zou best kunnen dat je nog eens een lange cyclus hebt.

cvdv87 vindt dit leuk.
  6. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Dankjewel . Fijn om te horen dat dat dus niet heel raar is ..

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Welnee. Ik was toen op 19 juli ongesteld geworden na terugplaatsing. En daarna pas op 22 september (66 dagen). De cyclus daarna was 35 dagen en die daarna 18. Pas sinds december is het weer normaal.

Het is klote als je moet wachten. Andere kant je lichaam heeft gewoon een herstel periode nodig, luister naar je lichaam. Dat is de enige tip die ik je kan geven. En wat ik heb geleerd in 9 jaar Kinderwens.
    Het is logisch dat je wilt dat het "snel" gaat omdat de wens zo groot is ❤️.

Maar voor mezelf heb ik besloten,doe maar rustig aan, zorg dat je lijf er klaar voor is. Je lijf moet het immers doen ❤️

cvdv87 vindt dit leuk.
  8. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Helemaal waar . ❤️❤️ Bedankt

9. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Hii! Ik heb dit ook. Na de punctie heeft het zo'n 3 maanden geduurt voordat er weer wat regelmaat in m'n cyclus kwam. Ik moest soms wel 5x voor een echo voordat eindelijk de terugplaatsing gepland kon worden. Na 3 terugplaatsingen was mijn huidige cyclus ook ineens week heel lang. Ongeveer 3 keer een controle gehad waarbij het eitje rond de 12mm hing, maar uiteindelijk is ie wel gaan groeien en ik de terugplaatsing gepland.
    T komt dus wel vaker voor, maar is wel erg vervelend. Succes deze ronde!

cvdv87 vindt dit leuk.
  10. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Dat stelt me gerust! Ik had gisteren weer een echo en toen was het 12,8mm. Weinig gegroeid tov vrijdag. Nu moet ik morgen weer. Heb voor de cryo terugplaatsing meer echo’s dan in de ronde met punctie! En ik altijd maar denken dat een cryo terugplaatsing zoveel rustiger is :D

Zit jij inmiddels weer goed in je cyclus?
    Bedankt voor je reactie !

11. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Komt vast goed! Je geduld wordt uiterlijk beloond, al is het wel heel vervelend die echo's steeds!
    Ik heb 19-2 de terugplaatsing gehad, en die is helaas wederom mislukt. We hebben mede dankzij die lange cyclus besloten om de volgende terugplaatsing met hormonen te doen, dus als mijn menstruatie straks doorzet begin ik met hormonen. Hopelijk helpt dat en wordt onze laaste cry terugplaatsing van de eerste icsi ronde een succesvolle.
    Jij veel succes, en hou ons maar op de hoogte!

12. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Oh rot zeg dat ze laatste terugplaatsing is mislukt . Hopelijk is een terugplaatsing en kunstmatige cyclus de oplossing . Ik duim voor je.

vandaag 4e FM gehad en mijn follikels is gegroeid naar 16mm! Er zit schot in de zaak. Vandaag krijg ik te horen of we blijven monitoren tot de eisprong of dat ik ovitrelle ga zetten.

13. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Oh wat fijn! Dan kan er vast snel een tp ingepland worden!

cvdv87 vindt dit leuk.
  14. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.136
    3.212
    113
    Vrouw
    Dat is goed nieuws! Ik zou zeker vragen zoals eerder aangegeven naar je baarmoederslijmvlies. Dat moet mooi 3 laags en voldoende dik zijn. Daarnaast wil je ook de follikel voldoende rijp is (en dat is niet bij 16mm), omdat je wil dat je terugplaatste blasto qua timing overeen komt met je natuurlijke eisprong.

Men spreekt bij een rijpe follikel die voorbestemd is om bij een grootte van 18 tot 22 mm te gaan ovuleren van de ‘Graafse follikel’, genoemd naar de Nederlandse onderzoeker Reinier de Graaf. https://www.ntvg.nl/artikelen/hormonale-regulatie-van-follikelrijping-en-ovulatie

Hier mocht ik niet eerder Ovitrelle zetten dan vanaf 17,5mm.

Heel veel succes!

cvdv87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina