hartslag jongen/meisje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suhe, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Bij de verloskundige hebben we het hartje gehoord. Het sloeg 160 keer pm.

Ik wil graag weten hoe snel het hartje van jullie kind sloeg en wat is het geslacht geworden? Misschien is het een bakerpraatje, maar ze zeggen dat een snelle hartslag wijst op een meisje. Was dit bij jullie ook het geval?

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    in het begin was de hartslag van mijn kleintje ( 14 weken) 150 p/m.
    nu is die rond de 140 en het is een jongetje,
    het schijnt indd een verschil te zijn tussen jongens en meisjes. maar pas later op de zwangerschap!
    ook zit er soms maar heel weinig verschil in want als het kindje actief is dan is de hartslag hoger dan als het slaapt, dus als jij bij de vsk bent en ze gaat luisteren en je kleintje is druk dan is de hartslag sowieso al hoger.

ik zou er dus niet te veel op vertrouwen.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    het hartslagje hier varieert echt van 130 tot 170 ligt er aan of het heel druk is of is geweest
    dus ik vind het een bakkerpraatje om eerlijk te zijn :oops:

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    160 mpm en een jongen... dus nee, het zegt niets!

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    159 en een meisje. Maar ze was op dat moment extreem druk, dus wss lag het daaraan.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ze zeggen toch dat de hartslag bij een meisje hoger ligt dan bij een jongen? Nou dat klopte bij mij dus niet. Bij mijn eerste, een jongen was de hartslag altijd rond de 160 en bij de tweede, een meisje meestal rond de 140!

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

bij mij klopte het wel, de vk zei dat het duidelijk een jongen was aan de hartslag te horen, en ze had gelijk.
    ik denk dat het op zich wel waar is dat meisjes gemiddeld een hogere hartslag hebben, maar dat het geen garantie geeft voor individuele gevallen... en dan is het natuurlijk inderdaad zo dat het nog uitmaakt of ze slapen of hard aan het koprollen zijn!

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Telkens als ik zwanger was, vond ik dat het hartje van de baby langzaam klopte, dat wil zeggen: ik dacht vroeger altijd dat het sneller zou gaan.
    Driemaal langzamer dus, dan ik dacht, en driemaal een zoon! :D

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Bij mij zaten dochter en zoon allebei rond de 140, kon er dus geen wijs uitmaken.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier heeft de vk vanochtend 160 gemeten (bij ruim 27 weken zwangerschap), en ik krijg een jongen. Volgens mij zegt het dus helemaal niks!

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hadden een langzame hartslag van rond de 130 in rusttoestand. Maar het was toch echt een meid!

Het bakerpraatje zou trouwens alleen opgaan als je de hartslag langere tijd bekijkt en dan moet het kindje in rusttoestand zijn, zodat je een stabiele hartslag hebt. Ik heb meerdere keren aan het CTG gelegen, in rusttoestand was de hartslag rond de 130 en als ze bewoog dan rond de 150. Doordat ik ook aan het bakerpraatje dacht, dacht ik dat het bij ons een jongetje zou zijn. Ook omdat mijn buurvrouw in het ziekenhuis wist dat ze een meisje kregen en bij haar was de hartslag in rust rond de 150 en als het kindje bewoog rond de 170-180. Maar het schijnt toch niet op te gaan, want we hebben toch echt beide een meid gekregen! :D

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Bij mij is ze ook meestal ook rond de 160 p/m en ik krijg een meisje :D

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hoog bij onze eerste (dat was een jongen) en nu rond de 140 en dat is een meidje..

14. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Het is een bakerpraatje, zeiden ze ook in ziekenhuis, bij mij klopte het ook niet. Maar altijd 50% kans dat je goed zit, dus lijkt soms te kloppen, maar het is onzin.

Groetjes Brez

15. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Hartslag was bij mijn zoontje tussen de 120 en de 180, met een gemiddelde van 150-160. Verloskundige zei ook grote kans dat het een meisje wordt als je kijkt naar de hartslag. Ik heb altijd gezegd: nee hoor een jongetje (had al vanaf begin zwangerschap zo'n sterk gevoel). Uiteindelijk heb ik toch gelijk gehad. Ik vind het dus een bakerpraatje!

16. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Ok, bedankt voor het reageren!

Ik moet nog tot 25 november wachten voordat ik definitief weet wat het wordt. Ergens heb ik heel sterk het gevoel dat het een meisje wordt en dacht dat even bevestigd te zien aan de hartslag, maar dat is dus hartstikke onzin.

Deel Deze Pagina