Hallo verloskundigen, Misschien past het niet helemaal in jullie straatje, maar als het zo zou zijn zouden jullie het vast wel horen of meemaken. Mijn vraag is of het veel voorkomt dat urinetesten tot 3 weken overtijd negatief zijn, en dat een bloedtest wel positief is. Ik ben namelijk aan de pil, maar wel overtijd. Ik ben bij de HA geweest en heb daar een test gedaan. Die was negatief, maar omdat ik verder alle zwangerschapssymptomen heb, vertrouwt zij het ook niet helemaal. Ik moet nu wachten op mijn volgende stopweek, en als ik dan niet ongesteld word, moet ik een bloedtest doen. Omdat ik er toch wel mee bezig ben zou ik graag van jullie willen weten of het vaak voorkomt dat die dus wel positief is, vooral met de gedachte dat ik wel veel kwaaltjes heb. Omdat het heel onverwachts zou komen als het zo is, wil ik namelijk graag zeker zijn.. Alvast Bedankt!
Hoi sallie, Het gebeurt inderdaad weleens dat de urine testen negatief zijn en de bloed test positief. Het gebeurt weinig maar het gebeurt wel. Helaas is er pas zekerheid na de bloedtest. Imke
Hoi Imke, Daar was ik weer met een vraag.. (hoop dat 1 van jullie het leest). Ik moest vande HA wachten tot mijn volngede menstruatie. Die zou zondag moeten komen. Het is wel een klein beetje begonnen, maar heeft niet doorgezet. Dinsdagochtend was het alweer over. Ik doe het natuurlijk niet, maar om de hoeveelheid in te schatten, aan 1 mini tampon per dag had ikgenoeg. Terwijs ik normaal toch wel erg ongesteld ben. Meer dagen en meer bloedverlies. Doordat ik een maand over had geslagen had ik zefls verwacht dat het nu nog wel erger zou zijn dan normaal... Heb wel de krampjes gevoeld enzo... Wat denk jij? Naar de HA terug, of dit tellen als menstruatie?