Hallo allemaal, Ik ben helaas na tien dagen mijn zoontje verloren na vroeggeboorte. Er is nu beslist van op 12 weken een cercelage te plaatsen op dit proberen te vermijden. Ik ben op gesprek geweest bij mijn ferti arts voor een tp van een cryo. Nu mag ik kiezen voor twee cryo’s te laten terug plaatsen maar nu vraag ik me af of dit niet meer risico’s met zich mee brengt voor een vroeg geboorte. Heeft iemand hier ervaringen?iemand die haar ervaring wilt delen? Hoe verloopt zo een cercelage plaatsen en word je hiervoor opgenomen in het ziekenhuis? Alvast bedankt! ❤️
Hoi. Wat verschrikkelijk dat je je kindje bent verloren! Ja, een tweeling heeft een grotere kans op vroeggeboorte door het hogere gewicht wat je lichaam moet dragen. Dus dat moet je goed overwegen en met je arts bespreken... Het plaatsten van de cerclage gebeurt onder algehele narcose. Het duurt niet lang en de pijn valt ook reuze mee Je kunt wel wat bloedverlies hebben daarna en meestal blijf je ook 1 nachtje in het zkh ter observatie. Ik ben gewend dat ze een echo maken voor et plaatsen, na het plaatsen en de ochtend dat je naar huis gaat. Ga je er ook proluton injecties bij krijgen?
Dank u voor ucreactie!❤️Het is heel pijnlijk allemaal en nog maar van in december,ben bevallen na een zwangerschap van 27weken en op zich deed hij het goed maar heb hem toch na tien dagen moeten afgeven. Heel moeilijk en emotioneel en hoop dit een plekje te geven . Het liefste van al was ik terug zwanger en daar gaan we ook voor gaan. Heb gelukkig nog vier goede cryo’s .proluton ga ik niet krijgen maar blijkbaar wel utrogestan en heel regelmatige controle en opvolging en dan de cercelage natuurlijk. Zelf ben ik wel van België dus weet niet goed of ze hier ook zo behandelen...