Wij zijn inmiddels 10 maanden bezig om een tweede wondertje te krijgen. De eerste keer was ik binnen 4 maanden zwanger, toen kreeg ik een MA en na vier keer proberen was ik daarna weer zwanger. We hebben gelukkig een gezonde dochter van inmiddels 15 maanden, maar ik zou zo graag weer opnieuw zwanger worden. Mijn cyclus is iedere keer constant 28/29 dagen, ik gebruik ovulatietesten en ik temperatuur. Ik word er erg onzeker van Zijn er nog meer meiden die graag zwanger willen worden van de tweede en waarbij het nog niet gelukt is.
Ik ben ook 11 maanden bezig voor een 2e nu. M'n eerste was raak in 2 rondes dus nu wel ff lastig soms dat het langer duurt. Maakt me ook vaak onzeker. Ga ik dingen denken als; 'wat als de 1e een gelukje was en het nu niet meer lukt' Tuurlijk kan het na zoveel rondes ook nog, maar de hoop is wel een beetje weg.. Hopelijk mag je snel zwanger zijn
Wij zitten inmiddels bijna een jaar in de mmm. Deze ronde begonnen met injecties. Bij zoontje zwanger in de eerste ronde met clomid. Helaas laat een tweede dus langer op zich wachten. Het enige wat je kunt doen is afwachten..
Zo vlot het de eerste keer ging (ronde 6) zonder verdriet, zoveel dieptepunten (buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zeer vroege miskraam, wat hulp van ziekenhuis en 1,5 jaar pas succes, maanden bbz en herstel niet meegerekend) was het de tweede met gelukkig een goede afloop.
Hier ook wat langer bezig voor een tweede, sinds 2 jaar al. Eerste keer zwanger na 1 jaar, dit werd een spontane miskraam, een jaar later weer zwanger en helaas weer een miskraam. Voor mijn eerste kindje was ik 1,5 jaar bezig, na 1 jaar eerst een MA en 3 maanden later blijvend zwanger. Ik heb nu een afspraak staan bij een fertiliteisarts, inmiddels 37 jaar oud en zou toch graag nog 2e krijgen
Wij zijn net 2 maanden bezig voor een tweede kindje. Bij de eerste duurde het een jaar en begonnen we net mijn eerste cyclus bij te houden in het ziekenhuis. Daaruit ben ik zwanger geraakt. Ik ben heel benieuwd wanneer het gaat lukken en hoop niet dat we weer naar het ziekenhuis moeten. Geef het een half jaartje denk ik....
Sorry voor mijn late reactie, had ingesteld dat ik een berichtje zou krijgen. Maar dat heb ik niet gehad. Ik denk precies hetzelfde als jij en de hoop is bij mij ook wel een beetje weg. Hoe oud is je kindje nu?
Bedankt voor je reactie. Ben je nu ook weer gestart met clomid? Sorry als ik iets doms vraag maar ben hier niet mee bekend! Klopt dat we alleen maar kunnen afwachten.
Bedankt voor je reactie. Wat een heftige tijd heb je achter de rug en wat fijn dat je nu zwanger bent! Gefeliciteerd! Heb je 1,5 jaar hulp gehad in het ziekenhuis?
Bedankt voor je reactie. Hoe oud is je eerste kindje nu? Ik ben zelf 36 en snap je wens voor een tweede heel goed! Wanneer mag je naar de arts?
Mijn zoontje is nu bijna 2,5 jaar. Zou het leuk vinden als er niet al te veel leeftijdsverschil gaat zijn, maar goed dat heb je helaas niet zelf in de hand. Als het deze maand niet gelukt is dan maak ik een afspraak bij de gynaecoloog om het één en ander na te kijken. Wil je ook naar de gynaecoloog als het niet lukt of laat je de natuur op Z'n beloop dan?
Be Bedankt voor je reactie? Hoe oud is je dochtertje nu? Wat hebben ze toen in het ziekenhuis gedaan? Hopelijk ben je snel zwanger!
Snap ik. Ik ben al wel bij de huisarts geweest. Omdat ik een keizersnede heb gehad, is er twee weken geleden een echo gemaakt van mijn baarmoeder. Dit om te controleren of er geen littekens of niches zijn die eventueel zwangerschap kunnen tegenwerken. Alles zag er goed uit op de echo. De huisarts gaf aan dat zij mij na de zomer wil doorsturen naar het ziekenhuis. Ik wil het nog twee keer proberen en dan inderdaad vragen over ik naar de gynaecoloog kan. Wanneer weet je of het deze maand gelukt is?
Vinden jullie het leuk om een bericht (weet niet precies hoe dat heet en of dit ook hier kan) te openen zodat we kunnen kletsen, informeren en/ of elkaar kunnen ‘steunen’?
Mijn zoontje in net 4 geworden, wij zijn bezig voor de 2e sinds hij 2 jaar oud was. Ik heb een afspraak voor 31 juli staan. Ben je ook van plan om langs een fertiliteisarts te gaan? Met ons leeftijd hebben wij schijnbaar elke maand maar 10% kans om zwanger te worden...
@Laura2705 ik zag je eerdere bericht niet. Dus je ben al bezig met dingen controleren en mogelijk verdere afspraken maken. Hopelijk lukt het de komende 2 maanden!
@Laura2705 Wat mij betreft mag je een groepje aanmaken, lijkt me leuk. Bij "zwanger worden clubs"? Bedenk een leuke topic en laat mij weten
Ons dochtertje is nu net 1 jaar geworden en wij zijn 31 jaar. We hebben voor onszelf zo iets we proberen het een half jaartje. We hebben er nu geen haast bij, als het snel raak is ook prima, maar als we na een half jaar nog geen zwangerschap hebben gehad dan gaan ik naar de huisarts voor weer een doorverwijzing. Ik heb geen idee hoe dat werkt na ons trakect in het ziekenhuis en wil dat liever natuurlijk ook niet! Bij mijn man hebben ze toen ook niets nagekeken omdat ik op dinsdag positief testte en op donderdag moest hij zijn zaad inleveren. Dat hebben we toen afgezegd natuurlijk. Maar waarschijnlijk ligt het aan mij omdat ik hele lange cyclussen heb van 56 dagen en soms opeens 33. Mijn eitje springt niet altijd, hierdoor krijg ik erna nog een eitje en dan heb je dus een lange cyclus.
Ja vind ik ook leuk! Ik zit ook in een ander groepje maar daar zijn er heel veel die voor een eerste gaan. Gaan jullie allemaal voor een tweede of derde kindje?