Trage schildklier en zwanger worden. Bij wie een succes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Themoongirl, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondy1982

22 aug 2012
    60
    2
    8
    Vrouw
    zorg
    overijssel
    December 2018 bevallen van een overleden kindje bij 36 weken zwangerschap.
    Ik kreeg een paar maanden na de bevalling klachten en daaruit kwam een trage schildklier. Tijdens de zwangerschap geen klachten van schildklier gehad.
    Ben zowiezo erg onzeker en nu met de schildklier erbij dubbelop.
    Huisarts zei bij zwangerschap gelijk contact opnemen voor aanpassing medicatie.

2. Themoongirl

18 jul 2018
    75
    10
    8
    Vrouw
    Ja, dat is nogal wat. Gecondoleerd met het verlies van jouw kindje. Ik begrijp jouw onzekerheden volkomen.

Ik heb begrepen dat de symptomen van een trage schildklier niet snel merkbaar zijn maar het duurt meestal een hele poos. Dus het kan zijn dat je aan het einde van jouw zwangerschap toch een zodanig tekort had dat het voor jou wel genoeg was maar niet van jouw kindje om hem/haar in leven te houden. We zullen het niet met zekerheid weten maar het is wel erg ''toevallig''.

Zodra je je zekerder gaat voelen is het toch goed om alles weer op een rijtje te zetten en ervoor te gaan. Langer wachten en ouder worden zal je niet helpen denk ik....de tijd gaat snel voorbij. Als je nog pril bent met de medicatie en het verlies nog niet volledig een plekje hebt gegeven dan is het wellicht verstandig om een maandje of 2 te wachten, dan bloed prikken en als jouw waarden onder de 2,5 zitten dan zou ik ervoor gaan als ik jou was. De mijne zit rond de 4,1, dus het gaat bij jou de goede kant op. Dat is mooi :)

Deel Deze Pagina