Is het drinken van alcohol tijdens je vruchtbare dagen eigenlijk slecht? Ik ga in het weekend nogal eens te stappen en drink daarbij ook wel. Ook al ben ik bezig met zwanger worden, ik vind niet dat je gelijk met alles moet stoppen, pas rond mijn NOD zou ik erop letten en als ik zwanger zou zijn laat ik zeker alles staan! Ik leef verder wel gezond. Maar mijn vraag is of het echt slecht is... Weet iemand dit? Ik weet dat roken en drinken van invloed kan zijn op je vruchtbaarheid maar ik drink verder door de week nooit en steek zelden een sigaret op (soms tijdens het uitgaan). Ik ben met het zwanger worden verder wel ontspannen bezig, sinds deze cyclus gebruik ik wel ovulatietesten om te kijken wanneer mijn eisprong nu eigenlijk is. Als het goed is heb ik deze al gehad, vrij vroeg dan op dag 12 of 13. Wil graag van jullie weten hoe jullie erover denken en of het echt kwaad kan. liefs Yfke
Ruim op tijd gestopt met roken, dronk niet meer, slikte foliumzuur en probeerde op mijn voeding te letten. Niet overdreven...gewoon normaal. Is toch het gezondste....
ik slikte zo ie zo al folium zuur maar verders at ik gewoon via het sonja bakker boekje. maar die heb ik in de kast gelegt toen ik wist dat ik zwanger was. drinken deed ik al nooit val na 1 glas toch al in slaap en roken ben ik 5 jaar geleden al mee gestopt
drinken deed ik wel is als ik op stap ging ongeacht of het me vruchtbare tijd was. met de kerst dagen en oud en nieuw heb ik continu gedronken en je raad het al was zwanger. roken daar was ik al een tijdje mee gestopt zodat ik rookvrij was als ik stopte met de pil om de extra stress te vermijden van het stopen. nu ik zwanger ben drink ik absoluut niet meer maar ja dat vind ik niet meer dan logisch. in het begin heeft het kindje nog geen direct contact met de moeder maar zo rond week 5 moet je opgaan passen. ik denk zo als je het nu doet dat je het prima doet hoor en dat e echt niet eerder hoeft te stoppen met drinken etc. want dan zou je eigenlijk niks meer mogen hebben in die piriode. ik gebruikte wel vitamines voor vrouwen die zwanger willen worden van etos hier zit ook foliumzuur in en verder eet ik gezond.
ik rook en drink niet, omdat je niet weet wanneer het raak kan zijn. en verder slik ik foliumzuur en probeer gezond te eten! groetjes rebbel
hi, ik slik vitamines en folium zuur.. ik rook al lang niet meer... en drinken doe ik ook niet meer. je weet maar nooit wanneer het raak is.. maar drinken heb k all ang niet mer gedaan.. ook kijki idd wel op wat ik eet.. meer groente en fruit ook goed voor de lijn
Ik vind dit wel een lastige kwestie. De afgelopen tijd heb ik er veel over nagedacht. Ik heb ook altijd begrepen dat pas vlak ná je NOD het embryo bloedcontact heeft met de moeder en dan pas bijv. in contact kan komen met alcohol die de moeder gedronken heeft. Maar nu lees ik dat het drinken van (veel) alcohol je vruchtbaarheid kan beïnvloeden. Ik vind het echter zo raar staan in gezelschap van vrienden om niet te drinken. Wij hebben een paar vriendengroepjes waarmee we regelmatig eten en iedereen daarvan drinkt wijn, tenzij er auto gereden moet worden natuurlijk. Het niet-drinken van de niet-BOB valt daarmee direct op. Inmiddels heb ik besloten om tussen menstruatie en eisprong heel matig te drinken, meestal niet en bij uitzondering maximaal 2 glazen op een dag. Tussen eisprong en NOD, als ik dus zwanger kan zijn, wil ik niet meer drinken. Maar ik kan me voorstellen dat ik in gezelschap een uitzondering zal maken van bijv. 1 glaasje om niet al te zeer op te vallen. Daar houd ik wel direct mee op zodra ik weet dat ik zwanger ben! Toen ik zwanger was van Sterre heb ik ook nooit gedronken. Ik denk wel dat als je allerlei lekkere wijntjes mist om vervolgens toch weer ongesteld te worden, je er wel chagrijnig van kan worden. Dat lijkt me ook niet te bedoeling. Ik probeer wel weer net zo gezond te eten als toen ik zwanger was en in slik ook speciale vitamines. Gelukkig heb ik nooit gerookt.
Met roken ben ik gestopt toen we besloten om voor een kindje te gaan (eerder zouden we niet beginnen). Door de week drink ik eigenlijk nooit (tenzij ik een verjaardag heb ofzo) en in het weekend ook zelden. En als ik dan op stap ben of een verjaardag/feestje heb dan drink ik niet zo veel. Het kan namelijk nog lang duuren en een glaasje wijn kan volgens mij niet zo veel kwaad. Mijn vriendin heeft een keer met carnaval veel gedronken en toen was ze ook al zwanger (wist ze toen op dat moment nog niet) en haar zoontje is inmiddels 2 jaar en gezond! Dus ik denk dat het in het begin nog niet veel kwaad kan.
Ik ben direct begonnen met folium en drink nu geen alcohol meer. Idd wel lastig als je met vrienden zit want ik denk dat het op een gegeven moment op gaat vallen! Ik zeg nu steeds : Ik rij wel.... Maar op den duur zullen er wel vraagtekens komen denk ik.
Ik hou me ook niet echt aan bepaalde regels hoor. Toevallig anderhalf jaar geleden al gestopt met roken (niet om zwanger te worden, daar was toen nog niet sprake van. Gewoon voor mijn gezondheid. En verder drink ik in het weekend meestal ook wel een paar glaasjes. En heel, heel soms rook ik nog een sigaretje. Missschien eens per half jaar. Slik wel vitamines en wil deze week weer beginnen met foliumzuur. Ik ben er een tijdje mee gestopt, we waren tijdelijk even niet bezig met zwanger worden. Ik vind het overdreven om al die maanden dat het misschien duurt helemaal niet te drinken. Voor hetzelfde duurt het een jaar. Dus ik stop er pas mee mocht ik zwanger zijn. Ik geniet lekker van het leven nu. Succes allemaal. X Nikkie
hoi toen ik de pil aan de kant deed ben ik gestopt met alchol drinken. ik rook nog wel maar daar wil l ik zeker mee stoppen als me test positief zal zijn. vindt het nu nog er moeilijk om niet te roken. heb al zoveel stress na me ei ik slik puur mama al vanaf de pilstop gr patricia
Ik wist van te voren dat het wel eens lang kon gaan duren . Was bij onze oudste namelijk ook zo . En ik hou er dus totaal geen regels op na . Gelukkig maar want inmiddels zijn we al 16 maanden verder en nog niets ! Ik heb nooit veel gedronken en gezond eten doen we zo en zo hier in huis . Moet ook wel als je kinderen hebt Maar mijn sigaretje rook ik nog steeds hoor , stop er pas mee als ik zwanger ben . Groetjes Joyce
Ik wist van te voren dat het wel eens lang kon gaan duren . Was bij onze oudste namelijk ook zo . En ik hou er dus totaal geen regels op na . Gelukkig maar want inmiddels zijn we al 16 maanden verder en nog niets ! Ik heb nooit veel gedronken en gezond eten doen we zo en zo hier in huis . Moet ook wel als je kinderen hebt Maar mijn sigaretje rook ik nog steeds hoor , stop er pas mee als ik zwanger ben . Groetjes Joyce
Anders nl.. eigenlijk alle bovenstaande dingen. Ik drink eigenlijk nooit meer ( soms een glaasje wijn) en rook heel af en toe es een sigaretje ( niet meer als 4 in de maand zeg maar) Verder gebruik ik foliumzuur en eet ik de laatste tijd meer gevarieerd en gezonder. Bloedband met je kind komt een pas een paar week na de innesteling dus op zich kan alcohol daarom geen kwaad, maar er word sowieso geadvisserd om niet te drinken als je zwanger wilt worden. Dus dat zal ongetwijfeld de reden hebben dat het van invloed is om zwanger te raken... (en natuurlijk; op elke regel zal een uitzondering zijn) Gr, Paula
Ik drink af en toe wel ja. En ik rook ook maar stop absoluut als ik weet dat ik zwanger ben. Kan er nu nog niet mee stoppen helaas...
Ik was vijf jaar geleden gestopt met roken. Nu sinds eind vorig jaar rook ik af en toe, een pakje per maand ongeveer. Drinken doe ik nooit, vind ik niet zo veel aan. Ik slik wel etos multi zwanger worden en probeer zo gezond mogelijk te eten. Nou ja, en als ik zwanger ben, dan geen siggies meer natuurlijk, zou niet met het schuldgevoel kunnen leven....
ik rookte tot 2 maanden terug zo nu en dan een sigaretje daar ben ik helemaal mee gestopt , ik drink ook geen alcohol meer nu en let op mijn voeding en slik foliumzuur verder heb ik eigenlijks ook geen aanvullingen op de andere meiden dus .... gr syb
Roken heb ik nooit gedaan. Drinken met mate. Af en toe eens een glaasje. Heb hier van de week nog een vraag over gesteld bij de kraamhulp. Die gaf aan helemaal geen alcohol vanaf dat je zwanger wilt worden. Dat gaat mij persoonlijk te ver. Ik stop met alcohol vanaf een positieve test. Verder tijdens de zwangerschap geen rauw vlees of rauwmelkse kaas. Ook de leverpastei ben ik dan weer voorzichtig mee. Foliumzuur ga ik deze week weer mee beginnen. Zeer kleine kans dat ik zwanger ben van nr. 2. Maar ook als dat niet zo is, zijn we toch van plan na de zomer te starten met klussen voor nr. 2. Bij de vorige zwangerschap heb ik geen foliumzuur geslikt. Verder eigenlijk niets bijzonders. Gewoon gezond eten doe ik altijd al.
hallo ik ben een roker en zal dat ook blijven doen, bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot aan twee weken voor de bevalling gerookt, natuurlijk wel in mindere mate maar ok roken is roken.. met de geboorte was mijn mannetje 3680 gram er was ook niet aan de placeta te zien dat ik gerookt had.. twee weken na de bevalling ben ik weer begonnen met roken alleen wel buitens huis. toen mijn zoontje een half jaar was ben ik weer binnen gaan roken. nu wordt er gewoon weer gerookt in huis door iedereen.. mocht ik nu weer zwanger zijn dan ga ik weer mindere maar zeker niet stoppen.. de stres van het stoppen kan soms nog erger zijn voor het vruchtje/kindje dan alsje door zou roken.. ik overweeg nu wel om aan het einde van mijn zwangerschap te gaan stoppen en dan niet meer te beginnen.. maar WHO KNOWS HOW IT WILL END! liefs dionne
toen ik stopte met de pil ben ik ook direct met alle dingen gestopt die je niet zou moeten doen tijdens zwangerschap. Roken deed ik niet, maar ik dronk wel eens een glaasje wijn, dus dat liet ik achterwege, en ik paste ook al op met eten qua vlees en vis en kaas(ivm toxoplasmose/listeria) en probeerde gezond te eten en slikte zwangerschapsvitamines. Ik ben helaas met 11 weken mijn kindje kwijtgeraakt, en nu maak ik mezelf toch nog allemaal verwijten: toen ik net een weekje zwanger was, maar dat natuurlijk nog niet wist, toen heb ik de kast geverfd en met amonia schoongemaakt, en ik heb heel erg veel gestressed. En nu durf ik dus bij een volgend zwangerschap helemaal niks meer volgens mij,...nu ga ik dus nóg beter opletten, en écht geen dingen doen die in een zwangerschap ook niet zouden mogen. Ik weet wel dat dat absurt is, maar ik neem het mezelf wel kwalijk dat ik die dingen heb gedaan... En ik hoop dat ik deze keer ook wat minder stressy kan zijn, ik heb inmiddels een aantal dingen veranderd in mijn leven omminder stress te ervaren. Dus ja ik probeer echt alle slechte dingen te vermijden... weet je het is gewoon niet eerlijk, een kennis van een nichtje van mij is met 17 jaar zwanger, ze weet niet wie de vader is, ze is al dik 25 weken, en gaat elk weekend stappen en rookt, en let nergens op...ze leeft helmaal geen gezond leven voor het moederschap, en ik raak vervolgens mijn kindje kwijt terwijl ik er alles aan probeer te doen om zo goed mogelijk voor mij en mijn kindje te zorgen.... dus eigenlijk zou ik moeten denken dat ik helemaal niet zo kieskeurig zou moeten doen, maar toch wil ik dat wel, dus ja, ik ben nu al bezig zo gezond mogelijk te leven, en dan hoop ik zo dat ik alsnog weer zwanger zou mogen worden...