Hoi, ben straks 26 weken zwanger en moet sinds een week of 2 ontzettend vaak naar de wc om te plassen. Onze uk heeft er een handje van om lekker met zn koppie op mijn blaas te drukken of zelfs mijn blaas als trampoline te gebruiken, dus ik verwacht niet dat ik een blaasontsteking heb. Heb geen pijn bij plassen, urine is helder en stinkt niet. Bij 20 weken echo vroeg echoscopiste al of ik vaak naar de wc moest, euhh, ja! nou, toen lag meneer/mevrouw dus ook al met koppie erg diep; op mijn blaas. Maar toen zaten er nog wel dagen tussen dat het mee viel, maar nu moet ik zo vaak naar de wc, ook snachts, soms wel 4x!:x Laatst zat ik op de bank tv te kijken, kindje lekker aan het bewegen, plas ik zowat in mijn broek! Kon het nog net tegen houden. Voelde het totaal niet aankomen. Meer meiden met deze ervaring?
Ik ga wel vaker als normaal, maar goed, je blaas heeft ook minder ruimte... Blaasontsteking tijdens zwangerschap kan anders voelen dan daarbuiten, en omdat ik sowieso een slechte blaas heb laat ik het om de paar weken gewoon even checken. Kleine moeite! Je plas gaat overigens niet stinken hoor, bij een ontsteking Ook troebel hoeft helemaal niet (kan ook troebel zijn zonder ontsteking...) Vaak gaan voor 10 druppels, of aandrang hebben, maar eigenlijk geen volle blaas hebben zijn de grootste alarmbellen. Je kunt het eens laten checken, better safe then sorry! Maar het kan heel goed gewoon door de beeb komen hoor!
Hallo meiden, HEb hier ook last van de vaak plassen. Toen ik 23 weken zwanger was kreeg in een blaasonsteking, wat was dat irritant en erg pijnlijk, na een week een ontsteking te hebben waren de symptomen niet weg en dus ging ik terug naar de huisarts, deze keer was het zo ergdat ik ging vrijdag avond naar de huisartsenpost want ik verloor ook bloed ermee. Heb dus een zwaar blaasonsteking en nierbekken ontsteking gehad, die waren gelukkig binnen 5 dagen al opgelost met een kuurtje en heb ik het nog niet terug gezien. Nu ben ik 30 weken en moet wel vaker plassen dan gewoon. Ook snachts moet ik iets van 3 keer per nacht uit mijn bedje om mijn blaas even leeg te laten lopen. Babytje vind het zeker leuk om mij te plagen met het schoppen en duwen tegen mijn blaas, ik voel echt een steekpijn als die bij mijn blaas is en dan weet ik dat ik mijn blaas snel ernaar moet leegmaken voordat de beeb het voor mij doet haha. Helaas hoort het vaak plassen gewoon bij zwanger zijn en je kan er weinig tot helemaal niks doen om het te tegen houden. succes met de rest van de zwangerschap meiden, helaas word het maar vaker en vaker plassen de lange we zwanger zijn.
Ik moet ook vaker plassen tegenwoordig. Gelukkig hoef ik nog niet echt vaker uit bed 's nachts, maar daar ga ik wel heeeeel erg tegenop zien. Als ik namelijk uit bed ben geweest 's nachts, kom ik daarna moeilijk weer in slaap Kortom: volgens mij hoort het erbij, helaas!
ook hier erg last van moet dinsdag urine inleveren van de vk ik heb ook verder nergens last van en zeker iritant snachts uit bed gaan
Moest ook veel plassen, ook in de nacht. Na de bevalling advies gehad om ook vaak het toilet te bezoeken en proberen te plassen om mn lijf sneller te laten herstellen
ik heb al twee keer een blaasontsteking gehad maar ook daarbuiten plas ik veel hoor, overdag sowiezo ieder uur soms wel ieder half uur en s'nachts...ja helaas vaak het bed uit
Hier ook een ukkie wat gek is op mijn blaas. Voel tegenwoordig ook vaak steken van blaas. Helaas 'snachts ook elke 2 uur ongeveer mijn bedje uit om te plassen. Je hoeft trouwens geen klachten te hebben bij een blaasontsteking. Het kan, maar kan ook ongemerkt gaan. Hier wel een keer urine laten controleren, ivm vele harde buiken die ik ineens had. Maar het hoort er inderdaad bij. En helaas is ook de bekkenbodem minder sterk, dus met veel hoesten/ niezen verlies ik dus ook urine als ik niet uitkijk. Zeker als het ukkie mijn blaas aan het misbruiken is.
Sowieso even leten checken. Maar hier ook in die tijd rustig 3 a4 x eruit s nacht om te plassen (met volledige rust i.p.v. premature weeen en bi) heel fijn. Had dus een porta pottie achter het bed staan.