Rare cyclus-Binnenkort voor het eerst naar de gyn!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Meis28, Nov 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hoi meiden,
    Wie heeft er ook een kinder wens en moet binnenkort ook voor het eerst naar de huisarts of naar de gyn? Wie wil er in dit clubje meekletsen?
    Ik zal vast met mezelf beginnen;
    Ben 28 jaar, woon in Spanje en gaan voor ons eerste babietje! Ben in maart met de pil gestopt en heb sindsdien lange en onregelmatige cycli. Nu zit ik in een hele lange :-/. Ben bij de HA geweest en heb een doorverwijzing gekregen voor de gyn op 29/11. De 20e moet ik vast bloed prikken, zodat deze resultaten vast mee kunnen naar de gyn.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen en hopelijk kunnen we in dit clubje elkaar op de hoogte houden van alle spannende en nieuwe gebeurtenissen! X

2. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Hey,

Heb je al in andere topics ook voorbij zien komen! Ik lees graag mee!

Ik ben 27 en ben ook in maart gestopt met de pil. Wij gaan ook voor ons eerste kindje. In september zijn we getrouwd.

Mijn cyclus verloopt ongeveer zoals die van jou...en idd aan deze kijkt geen eind te komen.

Afgelopen woensdag naar de ha geweest. En vrijdag kan ik al bij de gyn terecht voor een inwendige echo... Brrrr best wel heel erg spannend eigenlijk!

Alleen nu wil het zo zijn dat ik gister ineens denk ik vruchtbaarslijm had en vanmiddag dus een ovutest heb gedaan en die blijkt dus positief te zijn zelfs een smlley op de cb digital... Hmmz! Ben dus bang voor de echo zal die wel veilig zijn mocht er een bevruchting/innesteling plaats gaan vinden.... Pfffff een vrouwen lichaam....

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hoi! Ja we hebben elkaar al in een ander topic gezien ;)
    Hmm dat is idd wel gek, maar het kan wel hoor! Je kan ook in een lange cyclus pas veel later een eisprong hebben.. Ik denk niet dat het kwaad kan bij de gyn, je kan het ook voor de zekerheid daar gewoon even melden. Ik vind het ook spannend, ik moet een week na jou, de 29e. Ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ben soms wel bang voor pcos..

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Wie nog meer?!

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ga niet binnenkort naar de huisarts (ben pas 6 maanden gestopt met de pil) maar heb wel een rare cyclus (zie handtekening).

Ik kon de eerste dagen na mijn verwachte menstruatie (had toch gehoopt op opnieuw 27 dagen) mijn ongeduld nog wel wat wegdrukken door op dit forum te lezen.

Nu ik echter eergisteren op de ovulatietest een licht streepje zag die gister duidelijker werd (zie bijlage) kreeg ik toch weer teveel hoop en de teleurstelling is best groot dat het streepje vandaag weer lichter is (controle streepje overigens ook, dus ik test voor de zekerheid morgen nog eens):( Ik had gewoon zo graag mijn ei gevonden!

Overigens geen vruchtbaar slijm of andere klachten.
    Ik slik sinds 8 november teunisbloemolie.

Het houdt me op de been dat ik OF de eisprong heb gehad en ik binnen 2 weken hopelijk menstrueer OF ik de eisprong nog moet krijgen.

Er zijn uiteraard meer opties, maar laten we maar van de positieve opties uitgaan!

Attached Files:

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Mmmm jij hebt idd ook een behoorlijk onregelmatige cyclus! Balen dat je nog niet ongesteld bent geworden.. Afwachten zo te zien met die ovulatie testjes.. Heb je lang de pil geslikt? Het kan ontpillen zijn.. Maar mocht het zo door blijven gaan zou ik toch voor de zekerheid naar de HA gaan. Maar hopelijk wordt de cyclus beter natuurlijk en is het niet nodig!

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ps. Volgens mij moet de test streep even donker of donkerder zijn voor een positieve test.

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ga er vanuit dat het ontpillen is. Heb de pil ongeveer 10 jaar geslikt..

Ik hoop dat de ovulatie testjes zullen oplopen. Maar geen idee of dat kan, eisprong rond dag 50..

Een paar dagen terug was de ovulatietest nog wit. Vandaar dat ik goede hoop had.

We zullen wel weer zien.. als mijn volgende cyclus nog zo vreemd is dan ga ik naar de huisarts, laten we hopen dat t niet nodig gaat zijn.

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Het schijnt te kunnen, een late eisprong.. Dus er is zeker nog hoop! Ik heb de pil ook ongeveer 10 jaar geslikt.. Maar vind het wel raar nu allemaal. Twijfel ook over de eerste twee cycli, die waren namelijk zo kort en weinig dat ik niet eens zeker weet of dat uberhaupt wel menstruaties te noemen waren..haha!
    Ik zou als ik jou was ook gewoon nog even aankijken hoe dit afloopt en anders gewoon naar de HA gaan.

10. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    #10 Catmommy, Nov 18, 2013
    Last edited: Nov 18, 2013
    He jakkes, ik lees net dat het doorgaans ongebruikelijk is dat dames na dag 36 nog een eisprong krijgen..
    Met andere woorden, als ik rond dag 50 een eisprong krijg, is het wel abnormaal..

Toch hoop ik wel dat ik bijna in mijn vruchtbare periode zit. De ovulatietesten geven lichte streepjes en mijn slijm is redelijk doorzichtig (ook wat wittig) en kan er al sliertjes mee maken van circa 2cm.
    Absoluut niet brokkelig, of creme van kleur.

Hoe kort waren jou eerste cycli?

Ik heb genoteerd dat ik op 1 juni ongesteld was, toen op 18 juni al een paar dagen ongesteld was, en op 22 juni heb ik genoteerd dat ik alweer ongesteld was.

Helaas was ik toen niet zo secuur met opschrijven, maar dat betekent dus dat ik tussen die 18 juni en 22 juni toch even geen bloedverlies heb gehad en het toen toch weer is begonnen. Raar he?

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ja het is idd niet gebruikelijk, maarrrr het kan wel.. Heb op het forum ook gelezen dat een meisje op dag 80 ofzo eisprong had en toen ook zwanger was. Ik had dus eerst onttrekkingsbloeding na de pil stop. Toen na 35 dagen bruin verlies wat 2 dagen duurde. Echt bloed was t geloof ik niet dus weet niet of ik dat als menstruatie kan rekenen! Daarna na 45 dagen weer lichte menstruatie van 3 dagen ongeveer. Toen na 32 dagen weer, maar had een week daarvoor 1 dag bruin verlies.. Deze keer had ik wel wat bloed erbij wat ongeveer 4 dagen duurde (maar vooral bruin verlies). Toen na 38 dagen weer een kleine menstruatie van 4 dagen met ongeveer 1 -2 dagen wat bloed. En sindsdien dus niets meer, ook geen tussentijdse bloeding of bruin verlies!

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ps idd raar van jouw bloedverlies tussendoor..

13. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Ik had op dag 54 een dikke vette positieve ovulatie test. En ook een smiley op de cb digitaal. Dus als het goed is en ik een goed ei heb springt ie vandaag, of hij is al gesprongen had wel rare pijltje vanmorgen... Ben heel benieuwd wat mijn temp morgen gaat doen.

Best nerveus voor vrijdag

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Heb jij dus ook je temp bijgehouden en ovu testen gedaan? Ik niet dus heb ook geen idee of ik wel überhaupt een eisprong heb gehad..!
    Spannend van jouwe, ben benieuwd.. Ja ik vind t ook wel spannend joh..! Moet nog 1,5 week wachten pfff.. Eerst overmorgen bloed test maar ze zullen dan sowieso nog niks kunnen zeggen natuurlijk omdat die uitslag zeker ook wel een aantal dagen duurt.

15. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Ja ben ook aan het tempen.

Die ovutest was puur toeval omdat ik vrijdag avond ineens dacht hè dit lijkt wel vruchtbaarslijm... En toen dacht ik zaterdagmiddag ineens laat ik eens een test doen.... BAM! Positief! Ik werd helemaal een beetje hyper!

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Dat je helemaal hyper wordt kan ik me goed voorstellen!

Ik had nog maar 1 keer eerder een testje gebruikt en die was wit. En nu 4 dagen terug weer een testje gedaan en een streepje, ik werd echt blij want dan zit er toch verandering in!

Nu echter al 4 dagen dat streepje en dan word je toch weer onzeker.
    Dus slijm gecheckt en als ik mijn 2 vingers uit elkaar doe dan ontstaat er toch een draadje van circa 2 tot 3cm. Dus krijg je toch weer wat hoop..

Die onzekerheid is zo vervelend!

@meis28 wat raar dat bruinverlies tussendoor! Dan weet je inderdaad niet meer hoe je moet tellen..

Wat weten jullie trouwena van teunisbloem olie. Zorgt dat ervoor dat er sneller een eisprong komt of sneller menstruatie? Ik slik dat nu bijna 12 dagen.

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ohja ik zie het meissie! Wat gek idd, ik zou ook een vreugdedansje maken hiihihi. Ik heb 3 x een ovu test gedaan gedurende deze afgelopen weken, maar dan gewoon zomaar een dag genomen. En alle keren was ie wit, eigenlijk geen streepje te bekennen.
    Heb je verder nog wat gevoeld na die test? Je zou dan misschien over een week ofzo wel eens een zwangerschapstest kunnen doen? Of is dat misschien nog te vroeg he.. achja dan heb je ook die inwendige echo dus wie weet kunnen ze daar al wel wat zien ofzo?
    Catmommy: Teunisbloem olie schijnt de cyclus te kunnen verkorten. In ieder geval zorgt het voor een regelmaat en het neemt ook pms symptomen wat weg, zoals het erge buikpijn hebben voor je menstruatie komt etc.. Ik heb het zeker 4 weken geslikt, maar omdat ik er niets van merkte, ben ik afgelopen week er maar mee opgehouden. Had het gevoel dat het momenteel toch even niets voor me doet! Eerst toch maar eens kijken wat de gyn gaat zeggen. Is je ovu test streepje al donkerder geworden?

18. Simmy

Simmy Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,067
    313
    83
    Hallo. Ik kom hier ook meekletsen :)

19. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Ik wil ook meekletsen! Ik mag morgen voor t eerst naar de gyn ;)

Share This Page