zo geschrokken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimlovesbobby, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    gister avond was ik rond een uur of 9 in slaap gevallen op de bank, om 11 uur werd ik wakker omdat ik moest plassen.
    onderweg naar de wc moest ik niezen en voelde ik nattigheid langs mijn been lopen, dacht nog wat vervelend dat ik nu ook al bij niezen urine verlies.
    totdat ik op de wc zat en naar mijn broek keek...
    wat een bloedbad zag ik daar, ik mijn broek uitgedaan en terug naar de woonkamer gelopen om mijn vriend te vragen om de vk te bellen omdat ik nog nooit zo veel bloed gezien had. terug bij de bank zag ik dat de deken en de bank ook echt doorweekt waren van het bloed.
    echt helderrood bloed.
    ondertussen had mijn vriend de vk aan de telefoon en die vroeg of ik stolsels had gezien, maar dit had ik niet, omdat er met deze termijn toch niks aan te doen is zou ze het doorgeven aan haar collega en vragen of we vandaag terecht konden voor een echo.
    toen ik terug liep naar de wc lag daar wel een stolsel, van zo'n 5cm bij 3 cm.
    ik schrok me echt dood, weer de vk gebeld en die zei dat we er eigenlijk van uit konden gaan dat het mis gegaan was.
    mijn vriend had nog nooit in zijn leven zoveel bloed gezien en werd er zelfs een beetje misselijk en draaierig van.
    de hele nacht heb ik gevloeid, ben 3x mijn maandverband gaan verschonen tijdens de nacht, kon toch niet slapen...
    vanmorgen mochten we direct terecht bij de vk voor een echo. terwijl we in de wachtkamer zaten hoorden we van de mensen die binnen waren het hartje van hun kindje kloppen en ondanks dat ik me heel groot heb kunnen houden had ik het toen wel even echt heel moeilijk, omdat ik dacht dat wij dat geluid niet meer zouden horen.
    huilend liep ik naar binnen toen we aan de beurt waren, en de vk wilde dan ook meteen beginnen met de echo.
    zodra ze het apparaat op mijn buik zette zagen we ons kleintje vrolijk bewegen en het hartje klonk ook helemaal in orde.
    er zit geen bloed in de baarmoeder ook niks van stolsels of iets van de placenta, het was gewoon helemaal goed.
    ze weet nu niet wat die bloeding geweest kan zijn, maar wij zijn zo ontzettend blij met dit nieuws. moet wel even rustig aandoen totdat het bloeden gestopt is omdat ze denkt dat ik ergens een wond heb van binnen. dus na een nacht vol spanning mogen we toch verder gaan met genieten...

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Kan het niet zijn dat er een bloedvaatjes in je vagina gesprongen is? Wel gek zeg.
    Heb je ook wel eerder een echo gehad waar 1 embryo op stond?

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn! Echt fijn dat jullie beebje toch goed was op de echo. Ik hoop dat de rest van je zwangerschap idd genieten blijft:)

4. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Wat zul je geschrokken zijn!
    Wel herkenbaar. Ik heb dat bij 1 van mijn zwangerschappen ook gehad. Tot 3 keer toe ( wel bij een kortere termijn) Maar wat schrik je dan!
    Wat zul je opgelucht zijn geweest zeg toen je je kleintje zo vrolijk zag bewegen...hoop dat je inderdaad weer lekker kunt genieten!

5. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Wat een nachtmerrie moet dat geweest zijn! En wat een fijne afloop! Brr... kreeg echt helemaal de bibbers van dit verhaal!

6. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    het zou idd een bloedvaatje kunnen zijn, maar het was zo veel bloed, echt niet normaal, mijn broek was tot mijn knieën doorweekt en op de bank trok het bloed gewoon door 4 handdoeken heen, plus de hoeveelheid die ik vannacht nog verloren ben, en dan het rare stolsel dat er uit zag als een vlies, waar iets in zat.
    op de eerste echo was maar 1 kindje te zien, maar denk ergens toch wel dat het misschien eigenlijk een tweeling zou zijn geweest, omdat het stolsel zo groot was.
    maar daar komen we nu toch niet meer achter, en weet ook niet of je een vruchtje kan verliezen zonder dat er bloed in de baarmoeder zit, alhoewel ik met deze hoeveelheid bloed eigenlijk ook wel dacht dat alles weg zou zijn.
    mocht het wel een vruchtje geweest zijn dan was het wel minder ver dan mijn zwangerschap nu is.
    ik zag in het stolsel iets wat leek op een ceshew nootje, maar dat kan ook bloed geweest zijn.
    ben nog nooit van mijn leven zo geschrokken en ondanks dat ik normaal heel nuchter ben was ik toch wel even flink van slag, wat ik eigenlijk niet van mezelf verwacht had.
    ga nu ook gewoon weer proberen te genieten van de rest van de zwangerschap, al ga ik nu nog wel om de haverklap naar de wc om te kijken of het bloeden niet erger geworden is. maar voor nu lijkt het te stoppen, het bloed is ook iets bruiner, dus oud bloed.

7. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig zeg! Fijn dat de echo goed was. Heb je er nu snel weer een?

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    zo dat is schrikken! gelukkig gaat het wel goed met de kleine :)

9. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat schrikken! Het zou ook goed je placenta kunnen zijn! Weet je waar deze ligt? Als hij onder of voor en laag ligt kan dit ook heftig bloedverlies geven als gevolg. Goed om je vk eens te vragen.

10. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Jeetje wat is dat schrikken zeg!!
    En hoe fijn voor jullie dat er niets mis is met de kleine en gewoon nog veilig en vrolijk in je buik beweegt. Pfff...
    Nou lekker rustig aan doen een heerlijk gaan genieten van je zwangerschap.

11. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    de placenta lag boven, dus daar kwam het niet van, de volgende echo is eigenlijk gewoon de 20 weken echo, maar we willen graag met 16 weken een echo voor geslachtsbepaling, dus denk dat dit dat de eerstvolgende echo zal zijn.
    heb met 15 weken weer een afspraak wil haar eigenlijk gaan vragen of ze dan niet toch nog even een keer wil gaan kijken, dan betaal ik de echo wel gewoon.
    dank jullie wel voor de reacties, had niet gedacht at ik al zo gehecht zou zijn aan dit kleintje, maar was toch wel echt zo van slag.
    vond het ook zo zielig voor mijn vriend, het is zijn eerste kindje en hij was zo verdrietig, we moesten vanmorgen ook allebei even huilen van opluchting.
    maar zo blij dat het van opluchting was

12. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Dat is schrikken! Gelukkig blijkt alles goed met de kleine. Mijn eerste gedachte was ook een niet ontwikkeld tweede vruchtje.. Kan zijn dat hij gewoon laat werd afgescheiden? Blijft een raadsel natuurlijk

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik schrok al bij het lezen van je bericht.. Gelukkig is het in orde!

14. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ontzettend schrikken is dat.
    Ik heb het gehad met 15 weken. Oorzaak een hematoom. google er maar eens op.
    Dat zou bij jou ook best zo kunnen zijn. Er wordt wel geadviseerd om de rest van de zwangerschap niet meer te tillen en rustig aan te doen om herhaling te voorkomen.

Sterkte en probeer het los te laten.

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Sow, dat is wel heel veel bloed! Bloed je nu nog?

Super fijn dat alles goed is met de beeb maar waar dit vandaan kwam is toch wel een groot raadsel.

Ik zou iig echt niet kunnen wachten tot 20 weken dus zoi een extra echo doen.
    Wanneer je weer bloed direct weer aan de bel trekken. Succes!

16. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    een hematoom zou ook kunnen, maar er was totaal geen bloed te zien in mijn baarmoeder, dus de vk dacht dat het dan van bij de baarmoedermond vandaan kwam. ik weet niet of een hematoom in 1x helemaal leeg kan bloeden.
    sinds vanmiddag heb ik alleen nog een beetje bruinig bloedverlies dus de bloeding zelf is nu wel gestopt.
    hoefde ook alleen rustig aan te doen zolang het nog bloedde, niet voor het kindje maar omdat ik echt heel veel bloed verloren ben en het toch moest gaan stoppen.
    ik hoop dat ze over 2 weken nog even wil kijken, misschien doet ze het vanuit haar zelf wel, anders vraag ik of ze het kan doen als ik gewoon betaal, nog 7 weken wachten vind ik ook wel erg lang.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb het hier ook 2 keer gehad. 1ste keer toen ik net met de kinderen aankwam in een superdrukke Ballorig (ole ole, alles onder het bloed). En vorige week woensdag midden op het schoolplein. Heb de kinderen bij mn vriendin gedropt en ben naar binnen gehaast want wist al hoe laat het was toen ik het voelde lopen. Binnen alles wat opgepoetst (gelukkig zwarte kleding en lange jas!) en snel naar huis gegaan en gedoucht. Na het douchen even op bed gaan zitten en bij het opstaan weer alsof er een kraan open ging. Vloer onder, dweilen met handdoeken, overal spetters, sokken doorweekt. Dag erna een echo gehad en toen bleek dus hier wel de placenta gedeeltelijk voor de ingang te liggen. Tot vandaag eigenlijk gevloeid als een lichte menstruatie. Ik loop gelukkig bij de gyn dus krijg gewoon volgende week weer een echo.

18. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    gelukkig hoef je niet zo lang te wachten op je volgende echo, mijn schoonzusje krijgt ook bij ieder bezoek aan de vk een echo, maar die van mij doet alleen de termijn echo, voor de 20 weken echo moeten we naar een echo bureau.
    ze doen wel geslachtsbepaling vanaf 16 weken tegen betaling, dit wilde ik zowiezo laten doen, maar omdat mijn volgende afspraak met 15 weken is vraag ik haar of ze niet wat eerder kan kijken.
    dat zal me vast wat meer geruststellen.

19. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Heel herkenbaar verhaal voor mij.
    Ik heb van week elf tot week 16, 6 keer een bloeding gehad. De eerste keer zoals jij beschreef alleen dan zonder stolsels. De tweede keer met.
    Ik was dan ook zeer verbaasd dat het baby'tje het nog gewoon goed deed. Ik dacht ook echt dat het voorbij was.
    Ik heb daarna nog een keer een echo gehad, en de verloskundige is een keer langs geweest met de dopler. Ik durfde op een gegeven moment niet meer te bellen, ik dacht ze zal wel denken; daar heb je haar weer.
    Ze heeft me op mij hart gedrukt dat ik iedere keer moest bellen bij een bloeding.
    Ik ben uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis. Hier is niets gevonden, na weer een zeer uitgebreide echo. Placenta ligt achter. Geen hematoom. Nu moet ik volgende week terug komen in het ziekenhuis, en mag in de tussentijd geen gemeenschap hebben.
    Tot nu toe is het alweer anderhalve week geleden dat ik voor het laatst bloed, en daarna bruin heb gezien.
    Sterkte ts. Ik hoop dat het bij jou ook verder uitblijft.

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Pffff dat is zeker schrikken!!
    Gelukkig is alles goed;)

Deel Deze Pagina