Schildklier en zwangerschap Hier heb ik echt heel veel info vanaf weten te halen! En via het schildklierforum.nl Moet zeggen dat ik na het lezen van die link lichtelijk deprie geworden ben..
Mooie waardes, Maartje! Geen zorgen dus. Je had recent (vlak voor je zwangerschap) toch opgehoogd? Dat verklaart het natuurlijk. Heb je al een echo gehad? Dat kan nu wel met ruim 7 weken. Ik duim voor je dat je dan een mooi kloppend hartje te zien krijgt!
Ik kan het me wel voorstellen, maar laat je niet uit het veld slaan. Er is meer kans op miskramen als je Hashimoto hebt, maar de kans dat het goed gaat, is altijd nog het grootste! Moed houden dus. Selenium helpt echt. PS: leuk dat hier zoveel Hashimoto-dames meelezen en -schrijven!!
Hier nog een trage schildklier mama 2 dagen voor nod waren mijn waarden (nuchter, voor medicatie): TSH: 3.23 FT4: 15.5 ik was nog bezig met instellen (sinds mijn laatste miskraam in maart). Ik ben direct na de postitieve test van 75ug naar 100ug gegaan en een paar dagen later (4 geloof ik) naar 125ug. na 5 weken waren mijn waarden(niet nuchter en na medicatie-'s nachts): TSH: 0.49 FT4: 17.4 Deze week ga ik weer bloed prikken. Ik neem 's nachts rond een uur of 3 mijn thyrax in als ik naar de wc ga, ik moet door de misselijkheid direct eten na het opstaan. Helaas weet mijn HA er niet veel vanaf, als het aan haar lag zat ik niet aan de medicijnen. Mijn eerste waarden direct na mijn laatste miskraam waren: TSH: 5,86 (1-3,5) FT4: 12,9 (12-22) Omdat ik na 9 uur slaap vermoeid wakker werd heeft ze toch maar25ug voorgeschreven, als het goed ging mocht in na 2 weken naar 50ug. Ze vroeg ook nog: merk je dat je dik wordt??? rare vraag aan iemand met een bmi van 35... of zie ik er dan toch slank uit???(I wish!) ik kom aan van lucht, moet op dieet om niet aan te komen hopelijk is dat voorbij als ik na mijn zwangerschap goed ben ingesteld, ik vecht al jaren (10) voor een gezonde bmi... meer meiden last van??? Achteraf denk ikhet al jaaaaren te hebben, maar als er naar mijn schildklier werd gekeken dan zat mijn FT4 nog net binnen de normale waarden, maar dus blijkbaar voor mij niet hoog genoeg. Ik moet toegeven dat ik het ophogen dus zelf heb gedaan, niet netjes, maar ik wil niet nog een miskraam. Ik heb veel info gelezen hypo maar niet happy en ook hier op het forum. En ik ben blij dat deze beeb is blijven plakken! liefs Miek
hier ook zon huisarts, bah mijn bmi is ook 35, vreselijk he. ik hebvandaag zink gehaald en vit b12 in potje, al komt er maar een klein beetje extra bij alle beetjes helpen (vit b12 pil helpt alleen als je geen te grote afwijking heb, dan moet je spuiten) en ik wil nog selinium ophalen bij de drogist/apotheek.
Moed houden hoor, hier een mooi manneke geboren na een miskraam. En die waarden 17.4 dat ziet er beter uit, richting de 20 moet je. Tsh hoef je niet als eerste naar te kijken. Ja, ook ik ben niet slank.......helaas..... Heb geen illusie af te vallen met de thyrax, bij mij is dat helaas niet het geval geweest.
Nee, nog niet opgehoogd. Klopt, ik was nog steeds aan het instellen toen ik zwanger bleek. Ik ben een dag voor het spuiten voor mn ICSI gestart met een blauwtje extra (van 100 naar 125) dus misschien dat het daarom idd zo goed gaat. Heb trouwens met 6 week en 3 dagen het hartje gezien en gehoord op de echo. Net als vandaag. Heb een spoed echo gehad ivm van de trap gelazerd te zijn. Gelukkig is alles goed met ons wormpie, maar wat heb ik mij toch een vreselijke zorgen gemaakt!! Volgens de gyn nu nog slechts 5 procent kans op een miskraam... En dus ga ik er vanuit tot die andere 95 procent te horen...
ik heb ook een te trage schildklier en slik thyrax al 15 jaar. Heb een kerngezonde zoon gekregen en kon gewoon bij de verloskundige blijven. Moest wel 1x per maand te prikken en dat ging via de huisarts toen.
van de gene die wel gewoon zwanger zijn geraakt met hashimoto, hoe was jullie menstruatie? was die regelmatig?? ik heb hashimoto na mijn bevaling gekregen
Ik kan niet op alles reageren, maar Maartje: wat super dat je 2 goede echo's hebt gehad met kloppende hartjes. Het gaat goed! Mooi nieuws. Wel vervelend dat je van de trap bent gevallen. Da's minder.
Ik heb een hele nette cyclus, das nooit een probleem geweest. Ik heb ook altijd een mooi ei gehad. Geeft wel weer moed dat er hashi mamas zijn hier!!!! En al mooie echos gehad ook!! Ik hoop dat ik dinsdag mee mag doen met die mooie echos!!
@ukeldaatje welke selium heb jij besteld?? ik heb gistern een potje gehaald, ze hadden alleen 100mcg was 13,50, nu zat ik op de site te kijken maar daar stonden zoveel verschillende merken. en prijzen
Ik ben 3 keer gewoon zwanger geraakt na de diagnose. En alle 3 de keren ook heel snel (1 keer 2e ronde, 2 keer 1e ronde). Mijn cyclus is vrij regelmatig, tussen de 28 en 30 dagen. Tegen mij heeft de internist gezegd dat als je goed bent ingesteld zwanger raken geen probleem hoeft te zijn.
Het eerste potje dat verschijnt op Vitaminstore.nl koop online uw vitamines, sportvoeding en afslankers, die van 100mcg. Ik wist ook niet welke ik moest nemen, maar ging ervanuit dat het gewoon verschillende merken waren. Vond het ook lastig hoor, maar heb gewoon maar een keuze gemaak..
Ik heb Selenium van Solgar. Het is inderdaad niet goedkoop, maar selenomethionine (de vorm van selenium die solgar verkoopt) schijnt het beste te worden opgenomen. Mijn cyclus was prima, altijd 27-33 dagen met duidelijke eisprong. Er is uiteindelijk IVF aan te pas gekomen, maar ik ben ook 2x natuurlijk zwanger geraakt. Met Hashimoto kun je prima zwanger worden en blijven. De kansen zijn iets minder goed, maar we moeten ook niet dramatisch doen. Hoe beter je ingesteld bent op de medicatie (TSH rond de 1, FT4 16 of hoger) , hoe beter je kansen.
Dag meiden, heel veel geluk gezondheid en liefde toegewenst met jullie kindjes. Voor ons is het einde oefening!!
Wat heftig Ukoldaatje... jullie stoppen definitief. Een zwaar besluit. Wat verdrietig.... woorden zeggen niet zoveel op dit moment. Ik wens jullie samen heel veel sterkte, geluk en liefde toe.
jeetje , ik wil jullie veel sterkte toewensen, dit is geen makkelijk besluit. ik wil je een dikke virtuele knuffel geven