Ja, dat is waar, DenemarkW, maar een verloskundige maakt ook echo's en stuurt door naar de gyn als het niet goed gaat met de baby. Ik wil alleen maar zeggen, dat vrouwen vaak DENKEN dat hun schildklierproblematiek in goede handen is bij de gyn (want dat is een arts), terwijl de gyn een TSH van 4,5 vaak nog prima vindt. En dan GEEN contact opneemt met de internist, geen Thyrax nodig acht. Dan denk je: er worden echo's gemaakt en de baby is in goede handen. Maar de schildklierafwijking van de vrouw blijft onbehandeld en dat zeer schadelijk voor de baby. Daarom: natuurlijk is de combi gyn/internist OK, maar denk niet dat je er bent met een gyn alleen. Ik heb zelf Hashimoto en ik loop bij een verloskundige en een endocrinoloog. Dat heb ik nog nooit gehoord. Volgens mij zijn dat de TSI-antistoffen. Zie ook onder. Het is trouwens nog volledig onduidelijk welke antistoffen onze TS nu echt heeft. Van de site van de Schildklierstichting: ( Schildklier en zwangerschap / Schildklierstiching Nederland ) TPO-antistoffen bij de start van de zwangerschap