Trage schildklier

Discussion in 'Miskraam' started by Miek74, Apr 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    #21 wendy2010, Apr 8, 2010
    Last edited: Apr 8, 2010

ja precies meteen erna.. sterker nog.. ben nu volgens de officiele telling zwanger vanaf 13 februari (als het goed is) en de MK op de 14e.. best raar idee wel hoor...

voor ik zwanger was moest ik het nog 1 x per jaar laten checken tenzij ik klachten had, dan vaker.
    nu houden we het vaker bij, dat bepaald de gyn nu...denk 1 x in de 1 a 2 maanden ofzo?

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    jeetje zeg, officieel een dag eerder dan de miskraam. Wel lekker dat het direct weer raak was! Ik denk dat ik een maand oversla voor de zekerheid.

3. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb net weer laten prikken en krijg dinsdag de uitslag....Houd jullie op de hoogte!

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)

dat waren wij ook van plan toen we wisten dat we een MK hadden gehad maar de gyn en de HA zeiden dat dat echt niet nodig was omdat mn lichaam zo goed z'n werk gehad gedaan... als het er toch nog niet klaar voor zou zijn zou het een nieuwe zwangerschap nog niet toe laten.

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Dat klopt ook wel weer, wie weet kijken we gewoon wat er gebeurd...

6. natascha01

natascha01 Bekend lid

Sep 13, 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    Heb even gereld bij de huisarts vandaag want was toch wel erg pissig dat ze me gewoon vor drie maanden naar huis hadden gestuurd om daarna pas weer bloed te prikken. Maar....ik heb mijn doorverwijzing voor de internist alhoewel mijn huisarts lauwtjes reageerde. Maakt niet uit; op naar de internist!!

7. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Herkenbaar, bij mij is de schildklieraandoening door gyn over het hoofd gezien en is pas bij second opinion naar boven gekomen. Toen had ik zelf al wat informatie opgezocht (onder andere hier, maar ook via de schildklierstichting en het hypo maar niet happy forum) en er op gestaan om doorverwezen te worden naar internist. Ik wist toen ook al dat ik met onze kinderwens aan de medicijnen zou moeten/willen, probeerde zelf de controle te houden. Dat doe jij nu ook en die verwijzing is binnen: goed gedaan Natas!

8. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Natas, heb je al een afspraak gemaakt bij de internist? hopelijk hoef je niet te lang te wachten.

liefs Miek

9. Babsb

Babsb Actief lid

Oct 29, 2008
    190
    0
    16
    Hoi,

ook ik heb een te trage schildklier en zijn daar achter gekomen na mijn miskraam
    ook ik heb thyrax,
    je schildklier moet goed afgesteld zijn voor een zwangerschap en laat dit ook regelmatig testen door bloed te prikken.

en met de medicijnen moet ik zeggen dat dit nu goed gaat

groetjes babs

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    tot nu toe gaat het bij mij goed.. ben morgen 8 wkn en de vorige keer had ik een MK bij de 6.5 wkn.. hoopvol dus... waarschijnlijk heeft het ook niet met mijn schildklier te maken gehad want dat was allemaal nog goed.. in maart laten checken en denk dat de gyn volgende keer weer een prikkaart mee zal geven (19 april)

hoop dat het bij iedereen hier snel goed komt met het schildkliertje en ook met de gevolgen op beeb gebied!

11. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    @Wendy, je bent zeker aan het aftellen voor de volgende echo! kan ik me helemaal voorstellen. Ik duim voor je dat alles goed zit!

Ik zag net in mijn agenda staat dat vandaag mijn intake zou zijn bij de vk, die was ik vergeten eruit te halen :(

Ik heb toch besloten om een maand over te slaan. Ik ben ziekjes en heb niet zo'n zin in geklus met hoofd en keelpijn. Ook wil kk proberen de 3 kilo die ik alweer was aangekomen de eerste 9 weken eraf te krijgen. Hebben jullie dat ook???ik kom zoooo makkelijk aan, maar eraf krijgen de kilos ho maar. Ik word er een beetje moedeloos van. In de loop der jaren ben ik ook steeds zwaarder geworden en ik ben nog steeds aan het worstelen met de zwangerschapskilos. Ik was al niet de lichtste toen ik zwanger werd van Timo maar nu zit iknog steeds op +12 van de 23, het schiet dus niet op. Ik ben nu 110kg bij 1.78m en dus echt veeeels te zwaar,maar ik krijg ze er niet af :S ik beweeg genoeg, snoep niet veel en doe weight watchers, het gaat wel, maar zo tergent traag. En ik ben bang dat de volgende zwangerschap erg zwaar wordt, het was al pittig voor mijn lichaam en nu ben ik nog zwaarder. Hebben jullie ook dit probleem en misschien nog goeie tips voor me???

liefs Miek

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ja ik ben zwaaaaar aan het aftellen! wil zo graag weten of alles nog goed gaat..!
    maar het voelt nog goed dus ik probeer maar positief te blijven...

qua aankomen/afvallen heb ik nog niet zo veel ervaring op zws gebied... met schildklier wel natuurlijk maja.. dat is opgelost.. heb mn gewicht behoorlijk goed onder controle...

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    erg he dat aftellen, maar ja, het kan niet anders...

wel lekker dat je je gewicht onder controle hebt, ik wilde dat ik dat ook kon zeggen :S Hopelijk krijg ik nog een paar goeie tips.
    Miek

14. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Heb net de uitslagen van mijn bloed gehad:
    FT4: 20.6
    TSH: 2.6
    Anti TPO: negatief

Dus dat is goed nieuws! Nu maar hopen dat die kleine uk mooi blijft plakken.

Hier is afvallen ook een probleem hoor! Hoopte dat het met de thyrax wat beter zou gaan, maar goed als alles goed gaat, ga ik juist aankomen in de komende maanden :)

15. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    oh wat een mooie ft4!!!! nu moet je knappe beeb wel blijven plakken!!!

liefs Miek

16. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Precies :)
    ik hopelijk ook weer snel, maar tot die tijd ben ik weer bezig met de weight watchers...

liefs Miek

17. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Vanmorgen bij de huisarts geweest om 2x mijn bloedsuiker te prikken,nuchter en na het eten. Dat was dus helemaal goed. Nu dus maar weer een afspraak maken en hopen dat ze al met de gyn heeft overlegd en kunnen we dan een stap voorwaarts zetten.

liefs Miek

18. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,087
    1,069
    113
    Ik heb vanmorgen ook mn bloed laten prikken,
    want ik had gister een positieve test in mijn handen. :)

Vorig jaar 4 miskramen gehad,
    dus ik wil graag weten of mijn waardes nu goed zijn.

Ik slik normaal al Thyrax,
    is het verstandig om nu al gelijk wat meer te slikken?
    Of gewoon wachten op de uitslag?
    En als de waardes dan goed zijn, hoef je dan niet meer te slikken?

Ik ben zo nerveus... ik wil zo graag dat het nu wel goed gaat..

19. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Duma, ik zou meteen je internist bellen! Die van mij adviseerde om bij zwangerschap direct Thyrax te verdubbelen omdat je beeb nu FT4 vraagt en nog nt zelf aan maakt. Ik zou meteen bellen, meid!

Ik hoop dat het nu wel goed gaat....zit in dezelfde situatie en hoop ook op een goede afloop. Duim ook voor jou!

20. Xaph

Xaph Bekend lid

Oct 3, 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Bij mij zijn ze er pas bij 28 weken zwangerschap achter gekomen dat mijn schildklier te traag werkt. Ondanks dat het voor mij zelf een hele moeizame zwangerschap is (totaal vermoeid, veel koorts, veel pijn) gaat alles met het kindje steeds uitstekend. Ik hoop dus op een succesverhaal, maar het laatste hoofdstuk ben ik nog aan het schrijven ;)

Helaas weet ik niet wat mijn waardes in de eerste twee trimesters waren, dus of er effecten op lange termijn zijn moeten we afwachten. Het zou kunnen dat ons kindje straks een iets lager IQ heeft. Ook zou deze afwijking mogelijk de verklaring zijn waarom we ruim een jaar bezig zijn geweest om zwanger te worden.

In alle literatuur die ik gelezen heb staat dat de zwangerschap als je goed ingeregeld bent meestal normaal verloopt. Wel moeten ze je waardes goed in de gaten houden en je medicatie vaak bijstellen. Aangeraden wordt om tijdens de zwangerschap onder behandeling te zijn van zowel een gynaecoloog als een internist/endocrinoloog.

Share This Page