Wow, wat een mooie testen bertje!! Ziet er echt goed uit hoor! Snap dat je nog wat twijfeld totdat je de gyn hebt gesproken, dus hopelijk belt die snel en dan lekker genieten!
Nou nee dus. Vandaag heel de dag gewacht op telefoon (ze zou me in de ochtend bellen was beloofd!). 2 x naar de poli gebeld. Ze had het erg druk. Om 17:45 nog niets gehoord. Weer poli gebeld. Antwoord apparaat. Toen bleek ik ineens om 18:00 uur een anoniem nummer gemist te hebben. Heel de dag niet bij mijn tel weggeweest en nu net 1 min uit het zicht en gemist. Niks ingesproken, niet meer opnieuw gebeld... Echt zo slecht. Heb net een pissige mail gestuurd. Is nu al de 2e keer dat een belafspraak niet doorgaat en ik de hele dag zit te wachten erop. Wordt vervolgd dus....
Dan vanochtend toch eindelijk de gyn gesproken. Heel veel excuses en ze was blij met mijn mail. Fijn om weer even de puntjes op de i te zetten in de communicatie. Enfin. Uitslag wilde ze niet te veel uitspraak over doen. Het was inderdaad gestegen. Ze weet niet of het goed of slecht is. Wil daar ook geen uitspraak over doen, omdat ze gedurende haar carriere al veel heeft gezien. Sommige mensen vallen nu eenmaal buiten het boekje, maar dat hoeft niet perse slecht te zijn, zegt ze. Ook is de waarde lab afhankelijk. Kan best zijn dat mijn waarde ergens anders hoger zou zijn geweest. Is dus ook niet te vergelijken. En er kunnen best behoorlijke verschillen in zitten. Wat dat betreft ben ik nu wat rustiger en wacht ik het gewoon ook af. Maandag wil ze nogmaals prikken. Doen ze normaal ook niet, maar omdat mijn eigen gyn me wilde volgen in dit traject, mag ik weer prikken. Ze realiseert zich dat dit dus soms meer vragen oplevert dan zekerheid. We wachten het maar af nu. Heb iig 8 aug afspraak bij mijn eigen gyn en zal dan ook wel een echo krijgen. Ben dan 7 weken en zou dus iets te zien moeten zijn. Hebben nu notitie gemaakt dat ik te allen tijde volgende week gebeld moet worden, hoe laat het ook wordt!
Oké! Fijn dat ze nu hun best gaan doen om je optijd te bellen. Wat betreft de waardes, ja zo is het wel. Het kan enorm verschillen per vrouw en per zwangerschap. Ben je zelf blij met nog een keer prikken? Of wordt je daar dan weer onzeker van?
Even serieus: jij hebt er als patient toch gewoon recht op om een waarde te weten?? Wat is dat nou voor belachelijks. Als ik mijn vitamine B laat prikken en de huisarts zegt "geen afwijkingen, binnen de range" dan zeg ik: dat is fijn om te horen, maar leg de uitslag maar klaar bij de assistente dan haal ik hem vanmiddag op. Eigenlijk weet je nu dus nog niks? Of heeft ze vol overtuiging gezegd dat ze denkt dat het wel snor zit?
Jawel, de waarde was 201 afgelopen maandag. Maar ze zou maar daar dinsdag over terugbellen en dat was niet gebeurd. Dus ik heb die waarde zeker wel gekregen hoor. En de uitleg hierover heb ik al beschreven. Het kan alle kanten opgaan. Zowel goed of slecht.
Kan wel raar zijn, maar ieder ziekenhuis gebruikt andere apparatuur en kan wel degelijk verschil in zitten. Toevallig weet ik dat omdat ik werk in de tandheelkundige industrie en onze producten ook te maken hebben met lab waardes. Het ene product kan bij het ene lab een vele hogere schuurwaarde hebben als bij het andere lab.
Nou en toch lijkt het me sterk, aangezien er gewoon universele 'streefwaarden' zijn voor allerlei 'labwaarden'. En zelfs al zou het, dan nog blijft de mate van verdubbelen overend als indicator.
Nog even een update: So far so good. Nog steeds geen klachten. Uberhaupt gevoel zwanger te zijn. Werkelijk nergens last van. Dat maakt ook erg onzeker. Denk steeds: zie je wel, die lage hcg waarde zorgt ervoor dat ik me niet zwanger voel. Hoewel, voel me juist veel energieker de laatste week. Misschien dus ook een zwangerschapskwaaltje. Maar goed. Mijn onzekerheid moet getemperd worden en dat doe ik maar door te testen (ik weet het. Absurd!). Maar tot nu toe geeft het me weer even een zekerder gevoel. Maandag weer prikken. Ben benieuwd, maar ook bang.
Wauw... Je zou toch zeggen dat hij inderdaad niet heel veel meer kan knallen...! Ik snap goed dat je blijft testen.. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt, duimen maar!