Of echt een gewone beker, bijvoorbeeld zo'n oefenbekertje van Difrax. Die heeft een extra uitsparing voor de neus. Maar eigenlijk kan ieder bekertje dat niet al te dik is. Jij zult het voorlopig nog wel moeten vasthouden, maar met wat oefenen kunnen ze er vrij snel wel uit drinken.
Ja, tuit hoeft echt niet hoor, als jij het vasthoudt. Voordeel van gewone beker vasthouden is dat je ze daarna niet NOG een andere manier van drinken moet aanleren als ze van tuit naar beker gaan.
Overgang van tuit (zeker als het een open tuit is zoals bij de hema) naar gewoon is toch peanuts? Hier nooit een probleem geweest in ieder geval. Ik zou idd kiezen voor tuit, rietje(sbeker) oid, niet voor een fles. T drinkt overigens uit borst, fles, open tuit, dichte tuit, rietjesbeker, rietje, beker - andere manieren aanleren dus geen enkel probleem.
mijn dochter wilde ook nooit de fles en nu nog steeds niet. op een gegeven moment gaf ik haar een tuitbeker (gewoon met anti lek) tijdens het spelen. eerts ging ze er alleen op bijten en knabbelen. maar na een tijdje snapte ze het en kon ze er uit drinken. gewoon bij de maaltijden geef ik haar uit een beker, en dat gaat ook goed. succes