Kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lindsey2014, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindsey2014

13 dec 2013
    53
    0
    0
    Hallo Heidi,

Mijn dochter is nu 4 weken oud. Over ongveer 4 weken moet ik een middag weg. Mijn dochter blijft dan thuis bij mijn man. Ik geef vol bv. Voeden op verzoek. Ze krijgt nu ongv. Om de 3 uur voeding, soms om de 2 uur. Beide borsten drinkt ze dan leeg 2x20 min.
    Ik wilde graag wat kolven voor als ik weg ga. Hoe kan ik dit het beste doen. Wanneer moet je extra voeding afkolven ?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Je kunt op verschillende manieren hiermee aan de slag:
    1; kolven na het voeden. je spaart dan een paar keren bij elkaar.
    2: kolven aan 1 kant terwijl je kindje aan de andere kant drinkt. Voordeel is dat je snel klaar bent en je gebruik maakt van het toeschietreflex. Je kunt je kindje ook gewoon nog wisselen van kant ook, eventueel moet ze wat langer aanzuigen voor er weer een toeschietreflex komt, maar het komt wel.
    3: kolven tussen 2 voedingen in. Dan ga je ongeveer een uur, anderhalf uur of zo na het voeden kolven.

probeer wanneer je zo'n 30-40 cc hebt of je kindje ook uit de fles kan drinken. En blijf dit dan doen, zo om de dag bijvoorbeeld.

Wat je kolft kun je tot 5 dagen in de koelkast bewaren om te geven.
    Succes!

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ps als je weg bent, moet je bedenken dat je misschien ook een voedingsmoment hebt, die kolf je dan ook af natuurlijk.

Deel Deze Pagina