Wie weet hoe het werkt met het betalen van het eigen risico van fbto. Ik heb eind dec een vaatoperatie ondergaan met daar bijbehorend consulten en steunkousen. Nu heb ik dus hele e.r opgebruikt. Komende maand moet ik weer ingreep ondergaan en zal ook al aardig door e.r heen zijn. Zag op de site van fbto staan dat eigen risico middels aut incasso word afgeschreven. Ik verwacht dus komende tijd wel de rekening van dec als het gefactureerd woord bij verzekering door ziekenhuis. Maar die van Jan? Word die ook direct na betaling van verzekering aan fbto afgeschreven of is dat pas eind van het jaar? In een keer 570 euro zal ff schrikken zijn. Afgelopen jaar voor het eerst fbto dus nog geen ervaring
Hier komt het niet aan het eind van het jaar, maar ontvang ik een paar weken na datum een brief met de mededeling dat dit en dit bedrag onder het eigen risico valt, en dat dat binnen 14 dagen van m'n rekening wordt afgeschreven. Vind ze trouwens echt ontzettend aardig bij FBTO, dus misschien kun je ook wel iets met ze regelen als je dat bedrag niet in 1 keer kunt betalen!
Wat je kunt doen is vragen of je de rekening van dit jaar in termijnen mag betalen en die van vorig jaar oneens. Meeste doen dit zonder problemen in bijv 5 termijnen. ( meer moet meestal schriftelijk aangevragen worden.)
Hier ook FBTO. En meestal inderdaad na een paar weken een brief en daarna afschrijving. Maar m'n eigen risico ivm SEH afgelopen februari, is pas in November jl verrekend. Dus het gaat niet altijd zo snel
Het is ook maar de vraag hoe snel de factuur door het ziekenhuis doorgestuurd wordt. Ik heb nu al een flink aantal keren meegemaakt dat dat een half jaar tot driekwart jaar op zich laat wachten... Overigens vind ik dat ook wel akelig, want gek genoeg komt het dan als een verrassing.
een ziekenhuis declareerd soms pas veel later, pas na declaratie van het ziekenhuis zal je eigenrisico er aan gaan, maar hoe dan ook je moet het betalen, dus ik zou bellen en kunnen vragen of je in termijnen kan betalen. ik doe dat ook, scheelt een hoop stress om die grote bedragen.
hier komt het echt zeker 6 maanden later bij fbto. Ziekenhuis dingen dan de rest zoals tandarts gaat wel snel,
Ik had mijn eigenrisico ook verbruikt in augustus (Zhuis). Kreeg in oktober een brief dat het van me rekening geschreven zou worden. Maar heb gelijk gebeld of het in zoveel kon betalen en dat kon.