Tips tegen harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Merijn, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sinds afgelopen weekend heb ik hier heel erg last van. Ik weet dat het voornamelijk door drukte komt en ik probeer hier ook wat aan te doen, maar zijn er nog meer tips die ik kan toepassen? Helpt bijvoorbeeld een warme kruik?

Ik heb ook steeds het idee dat mijn buik in semi-harde-buik-toestand is. Dus hij is dan niet keihard, maar wel gespannen. Kent iemand dit?

Oh en nog een vraagje: kan je baby ook TE veel bewegen in je buik? Gisteravond ging ie namelijk echt heel lang heel erg te keer. Zo erg dat ik er een beetje angstig van werd.

2. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb het ook nu meer.
    Als ik buk heb ik snel een harde buik.(en ik moet veel bukken in mijn werk)
    Maar als ik soms een stukje loop heb ik ook die gespannenheid, niet keihard maar niet ontspannen.
    Helaas heb ik ook nog geen goeie tip gehad naast rusten. :rolleyes:

Oja mijn kindje is ook vrij druk. Ik weet niet of dat ermee te maken heeft, wel toevallig.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier nog een vandeweek dacht ik dat ik de hele dag alleen nog maar een harde buik had.
    gisteren ook als ik maar iets deed dan was t weer een bal.
    en die van mij beweegt ook soms heel veel achtewr elkaar (maar daar maak ik me persoonlijk niet druk om maak me meer druk als ik haar ff niet voel)

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    23 weken is volgens mij wel al heel vroeg om zo vaak harde buiken te hebben.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oke, dus veel bewegen is normaal? ;) Ik voelde hem voorheen alleen maar een paar keer per dag een paar keer schoppen (meestal zo'n 4 a 5 keer ofzo) en gister was het dus opeens abnormaal veel vergeleken met de keren daarvoor. En omdat ik toevallig ook op dat moment zo'n last had van harde buiken, ging ik me zorgen maken. Maar vanochtend was ie weer behoorlijk druk bezig, dus misschien dat het gewoon een druk kind is en wordt het alleen maar erger ;)

Vandaag gelukkig nog geen harde buik gehad, maar wel nog last van die gespannenheid. Ik hoop nog steeds op tips ;)

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb het de afgelopen keer met de VK over gehad (ik heb ze al sinds 12 weken ofzo) en zij zei dat ik moest bellen als ik 6 keer per uur een harde buik heb. Minder is nog steeds niet oke, maar nog niet gevaarlijk zei ze. Wel moest ik er goed op letten voldoende te rusten, maar dat vind ik lastig. Ik voel me zelf niet heel erg gestresst namelijk, ik merk het voornamelijk alleen lichamelijk. Maar de hele dag op de bank hangen voelt dan zo nutteloos.
    Ik zat gister overigens wel op 4 a 5 harde buiken per uur op bepaalde tijdstippen. Dus het was echt even extreem...

7. Pilar

Pilar Lid

29 jul 2008
    54
    1
    0
    Ik heb ook extreem veel harde buiken. Het enige dat mij helpt, is gaan liggen of in een warm bad.
    Ik heb ook niet steeds zo een harde bal, maar wel bijna altijd een gespannen buik.
    Heb je je laten testen op blaasontsteking?
    Mijn verloskundige zegt dat het echt geen kwaad kan en dat er geen maximum is, maar dat als ze regelmatig worden, het wel verontrustend is.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben 13 weken en sinds een week ook harde buiken.
    Terwijl ik zowat niks doe.
    Vind t ook irritant!

9. Pilar

Pilar Lid

29 jul 2008
    54
    1
    0
    Ik doe ook bijna niks, maar als ik een rondje loop, is het alweer raak. Heel vermoeiend.

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

hier ook last van veel en vaak harde buiken of 'semi' harde buiken zoals iemand het hier ook noemde, heb dit al vanaf week 15 ook heeel vroeg dus. iets om echt naar te luisteren hoor, rust rust en nog eens rust nemen of iig een stuk rustiger aan doen. dit heb ik vanaf toen al gedaan en vk gaf het ook elke keer aan maar toch was het niet rustig genoeg, moet zoals je kunt lezen nu volledige bedrust houden ivm groeiachterstand en weinig vruchtwater. het is natuurlijk niet gezegd dat dit bij jullie ook kan gebeuren maar ik wil alleen maar zeggen luister goed naar je lichaam, je lichaam geeft dit niet voor niets aan! :)

gr saskia

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    teveel harde buiken is zeker niet goed! ik had ze ook heel veel en niet regelmatig! maar toen bleek dus wel dat me baby al "bezig" was en moest ik meteen aan de weeenremmers en kreeg spuiten om de longen te rijpen want de kleine meid wou eruit! dus toch zelf even goed in de gaten houden!
    en wat ik zelf gemerkt heb is dat het enige wat echt helpt is rust en n warme kruik of even douche...

12. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Vooral rustiger aan doen helpt. Tenminste bij mij.
    Ik verdeel mijn (te doen dingen) over de hele dag.
    Vooral nu op het laatst is het zwaarder.

succes

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb het ook sinds een week of 2 erg.

Je hoeft je idd geen zorgen te maken...als het maar niet meer dan 5x per uur is en het niet regelmatig terugkomt.
    Wat bij mij helpt is om mijn buik te wiegen zeg maar.
    Twee haden je buik aan de onderkant iets optillen zeg maar en zachtjes heen en weer halen zodat je de druk eraf haalt.

Verder helpt het om rustig op te staan....in plaats van heel normaal opstaan.
    Dus eerst even een stukje naar voren schuiven op je billen en dan pas rustig opstaan.

23 weken is de tijd dat de baby meer gaat bewegen.
    Dat kan de ene dag meer zijn als de andere.
    Ik begon de kleine met 25 weken echt heeeeeel veel te voelen. Ook echt van de een op de andere dag!

Sterkte meis...hoop dat je wat hebt aan mijn tips bij mij werken ze perfect ;)

Groetjes Debby

14. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Heb ook vaak harde buiken en dacht vandaag nog, zal ik een topic openen op het forum?

Ik vroeg mij af wat de aanleiding van een harde buik is. Ik lees en hoor vaak dat je dan te druk bezig bent of dergelijke maar ik doe werkelijk niks tot weinig inspannends de laatste weken.

Ook snachts wordt ik af en toe wakker van een keiharde buik en sochtends vroeg ook....en ja hoor, daar is er weer een! haha

Ja hoef er maar aan te denken en hij wordt meteen hard : S

Wat gebeurd daar precies binnen vraag ik me af...heeft die kleine er geen last van?

15. Pilar

Pilar Lid

29 jul 2008
    54
    1
    0
    Tja, maar hoe weet je dan dat het kwaad kan. Zolang ik blijf liggen, heb ik maar 1 harde buik in de 2 a 3 uur of zo, maar als ik bezig ga, dan heb ik ze veel vaker. En als ik geplast heb, heb ik er ook meteen een te pakken, Ik vind het wel moeilijk hoor om te weten wanneer het niet goed is en wanneer wel.

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

mocht je twijfels hebben altijd even de vk/gyn op de hoogte stellen hiervan wie weet laten ze het controleren, in mijn geval was een groeiecho al geplant ivm kleine placenta bij mijn eerste kindje, maargoed dit kunnen zij altijd aanvragen bij twijfel ed

ik heb nu dus sinds een paar dgn volledige rust(vanaf afgelopen donderdag) maar zodra ik maar boe of bah 'extra' zeg of doe is het hier gelijk al feest :rolleyes: heel irri dus. ik heb me laten vertellen dat een harde buik voor de kleine aanvoelt als een dikke knuffel dus vwb 'last' zal het meevallen voor de kleine maar het is gwoon een teken van je lichaam dat je teveel doet,

succes

gr saskia

17. Pilar

Pilar Lid

29 jul 2008
    54
    1
    0
    Mijn VK is op de hoogte, heeft ook gecheckt of ik geen ontsluiting heb.
    Ik heb ook vaak als ik wakker wordt een harde buik, maar dat heeft meestal met een volle blaas te maken. Op tijd plassen wil ook nog weleens helpen.

18. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik plas me letterlijk dag en nacht suf!

Zit me nu dan toch af te vragen of ik niet contact op moet nemen met mijn gyn. Ik doe werkelijk niks inspannends en toch vaak harde buiken. Heb verder ook geen stress en voel me kiplekker.

19. Pilar

Pilar Lid

29 jul 2008
    54
    1
    0
    Misschien blaasontsteking?
    Hoe vaak heb je een harde buik wardi?

20. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier ook, wordt er gek van!

ben al een stukje verder als jou natuurlijk, maar ik loop er ook al heel de zwangerschap mee te tobben.

het enige wat je eraan kunt doen is rustig aan doen.....

ik krijg momenteel van bijna alles een harde buik...
    als ik een stukje fiets (heuveltje op of tegenwind) als ik te veel loop, als ik te zware tassen draag die naar mijn idee nog helemaal niet zwaar zijn ;) als ik me druk maak..... als ik sta te afwassen.....
    hmmm toch wel erg vaak eigenlijk....
    maar gelukkig zijn ze niet constant bij mij... mag over 4 weekjes gaan gebeuren ;)

Deel Deze Pagina