trainen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door schaapie123, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

vanaf wanneer mag je na een keizersnee weer buikspieren trainen?

ik heb 12 januari een spoedkeizersnee gehad, ben sinds vorige week maandag met dieet begonnen (geef fles) maar ik zou graag ook wat buikspieren willen trainen, ik kan nog niet veel dingen, hardlopenn zal er voor mij niet inzitten, maar bv op het roei apparaat zou wel lukken.

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik dacht na zes weken... Maar ik heb ook wel gelezen dat je eerst moet voelen of je buikspieren wel goed gesloten zijn. Dat doe je door ze aan te spannen en te voelen of er geen 'gat' zit aan de voorkant. Als dat niet zo is, mag je gewoon gaan trainen. Succes!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    normaal is 6 weken maar met een KS 12 weken... dacht ik... in elk geval langer als normaal wachten....

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Op 4-2-2009 een ks gehad. Afgelopen woensdag nacotrole bij de gynaecoloog. Van hem mocht ik weer rustig aan weer met wat buispieroefeningen beginnen. Heb dat nu 2x gedaan, maar ik vind het nog behoorlijk tegenvallen.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik zou het maar rustig aan doen als ik jou was. Je hebt een zware buikoperatie gehad, daar ben je niet zomaar van hersteld. Bij mij is het nu bijna 7 maanden geleden en soms heb ik nog last van m'n buik. Ben zo'n 2 maanden geleden pas écht begonnen met buikspieroefeningen. Maar wat je al wel zou kunnen doen is liggend op bed of zittend op de bank je buik af en toe aanspannen, intrekken of uitzetten. Dat zijn óók buikspieroefeningen en nog niet zo belastend voor je buik als sit-ups of het roeiapparaat.

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik zou het maar rustig aan doen inderdaad! Robert-Saskia: zo snel al? Ik dacht ook dat er 3 maanden voor stond, in ieder geval veel meer dan de 6 weken na een natuurlijke bevalling. Maar misschien maakt het ook nog uit of het een spoed-keizersnede was of een geplande?

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat lijkt me niet. Je wordt in beide gevallen echt opengemaakt...

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

jipper daarom vraag ik hier maar advies of het al mag en kan

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ook een ks gehad, een geplande. Of het spoed of gepland is maakt ook niks uit, in beide gevallen worden je spieren en zenuwen doorgesneden. Volgens mij mag je na 6 weken beginnen met buikspieroefeningen, ik moet morgen op nacontrole en dan zal ik het wel horen. Ik hoop dat ik ermee mag beginnen want het is hóógnodig :(

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De gynaecoloog zei dat ik rustig aan weer wat mocht beginnen. Uiteraard is dit naar behoefte. Zwemmen was ook erg goed zei. hijEn ik luister echt wel naar m'n lijf. Ik ben tenslotte de enige die kan voelen wat goed is en wat niet. Ga echt nog niet fanatiek aan het trainen ofzo, heb ik ook nog helemaal geen zin in.

Saskia

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb ook een ks gehad en heb begrepen dat ze je spieren niet doorsnijden. Ze duwen ze (nog meer) opzij. En mijn arts zei dat ik na 6 weken gewoon alles kon, dus ook alle buikspieroefeningen. Maar ik merk inderdaad dat het niet zo makkelijk meer gaat als eerst...

Deel Deze Pagina