wat zou jij doen drukke of rustige klas voor je kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jmm, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    wat zou jij doen?

Mijn dochter zit nu in een drukke kleuterklas
    Daarnaast heb je nog een andere kleuterklas dat is een
    wat rustige kleuterklas .
    Ik weet dat mijn dochter niet zo druk is/eerder verlegen,
    Heb een beetje het gevoel dat ze dan weggecijfert wordt ?
    Of is het misschien wel goed voor haar om in een drukke klas te zitten??

En daarnaast de juf van de rustige klas is ook wat gestructureerder.
    Wat zouden jullie doen ? of tegen de juf zeggen ?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja kan je doen toch? Maar komen er met termijn ook niet meer kindjes in die nu rustige klas?

Er zijn hier 5 kleuterklassen, de 5de kleuterklas is ook rustig maar daar stromen wel steeds kindjes in. Dus ze zit nu wel in een drukke maar constante klas om het zo maar te noemen.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zou het doen.ik weet dat mijn zoontje niet zo goed tegen het drukte kan. ik zal dat ook meteen in het begin van school al vertellen. ik denk dus dat je dat wel kunt zeggen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb voor onze dochter ook een voorkeur aangegeven. Hier 3 combinatie-kleuterklassen (groep 1/2), waarvan 1 met een juf die erg chaotisch is, een met een juf die erg streng is en de derde met een gestructureerde, maar lieve/zachtaardige juf. Die laatste leek me voor onze oudste de beste, ook omdat bij de strenge juf de moeilijkste kinderen zitten en ze daar ws een beetje onder zou sneeuwen. Hier stromen in alle klassen steeds kinderen in, een beetje om-en-om.
    Ze doet het erg goed in deze klas.
    Dus ja: ik zou op je gevoel afgaan en de klas kiezen die jij het beste vindt passen :)

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mijn dochter zat eerst op een school met nu al 26 kleuters en dit zou tot de vakantie 34 worden! ze had het er helemaal niet naar haar zin en ze ze zei elke avond: mama het is zo druk en rommelig in de klas. we hebben ze naar een andere school gedaan en hier zitten 16 kindjes in de klas. ik geloof dat dit er 23 gingen worden aan het eind van het schooljaar. de juf is streng maar rechtvaardig. mn dochter heeft het er nu prima naar dr zin en komt en gaat vrolijk naar school

6. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    kon niet meer zeggen een voorkeur , want ze zit al in die klas,
    heb even met mijn man over gehad, hij zegt dat we het even aan moeten kijken , anders krijgt je dochter misschien een stempel , we kijken het even aan, we hebben nog niet iets ernstigs gemerkt aan onze dochter dat ze niet naar school wil, ze zei het wel eens een keertje , in de ochtend, mama ik wil niet naar school, maar als dit elke keer zo is, dan ga ik het wel nader vragen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Is het binnenkort geen tijd voor 10-minutengesprekken?
    (Bij ons over 2 weken geloof ik)
    Dan kun je het altijd eens ter sprake brengen en vragen wat de juf er van vind.

Hier overigens echt een flink strenge juf en dat vind ik op zich prima.
    Klas komt altijd gestructureerd maar ook ontspannen over als ik per ongeluk op een gek tijdstip binnen stap.
    (Op een andere school had ik het idee dat ik zelf nog druk werd van alle chaos in de klas.. En dan stond ik notabene op de drempel en niet eens IN de klas)

En als er een vervanger is dan klagen de kinderen altijd dat de vervanger zoooo streng is.
    Zo ook de laatste keer...
    E toen ik dus op school was halverwege de ochtend stonden er 3 kinderen op de gang terwijl de rest in de kring zat.
    En dochterlief maar klagen dat ze zooo streng was? Volgens mij viel het wel mee.
    Maar bij de vaste juf zijn er gewoon vaste regels die altijd van toepassing zijn. Lekker duidelijk en dus prima.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het eerst met de juf bespreken. Kijken wat je in de klas zelf kunt doen.

Mijn oudste is ook een rustige, maar soms wel makkelijk af te leiden, om daarna heel geconcenteerd toch wel goed te werken. Zijn juf is lief, maar duidelijk. Toch was de laatste helft van het1e jaar lastiger. Meer kindjes in de klas, een paar kindjes die echt veel aandacht trokken (van juf en specifiek van hem). Hij heeft echt moeten leren om dit te negeren en de kinderen weg te sturen (en in 1 geval wegduwen). Nu in groep 2 (zelfde juf en kinderen uit nieuwe instroom van groep 1) wordt het steeds beter. Hij komt beter voor zichzelf op, en kan ondertussen qua werkjes heel goed meekomen. Dus hier juist gekozen om er niks aan te doen, omdat hij deze kinderen mogelijk in groep 3-4-5 wel weer tegenkomt en je die ook zo in het wild tegen het lijf loopt. Hij moest echt leren, en nog steeds wel. Maar het helpt wel voor allerlei situaties (bijv ballenbak afgelopen week, dan verweert hij zich ook)

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je man heeft gelijk. Praat eerst eens met de juf en vraag haar eens hoe het gaat met je dochter en hoe ze het aanpakt in de klas. Welke rustpunten creert ze en is er ook een rustige speelhoek? Op welke manier kunnen jullie haar begeledien en is dit nodig?

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb deze keuze wel gemaakt, mijn zoon heb ik van een drukke kleuterklas met veel kindjes naar een andere kleuterklas gedaan (andere school) waar de klas kleiner is en veel rustiger. en dit is een goede keuze geweest. Heb is natuurlijk wel afhankelijk van je kindje... maar voor mijn zoon was het een goede keuze :)

Deel Deze Pagina