hallo, Mijn zoontje gaat één dag per week naar het kdv en één dag per week naar opa en oma. Hij heeft een zusje van 2 maanden oud.. Ik merk aan hem dat hij zich de laatste tijd nogal verveeld, wij kunnen ook niet meer zo veel op pad als voorheen ivm. zijn zusje. Zijn humeur heeft daar ook onder te lijden. Dus nu zit ik te denken of de psz misschien toch wel geschikt voor hem is.. Voorheen zei ik altijd één dag kdv vind ik genoeg, maar nu twijfel ik toch.. Wat zouden jullie doen?
Over een paar weken kan ik je advies geven denk ik Jelle gaat tot nu toe 1 dag in de week naar KDV, maar over 2 weken begint ie op de PSZ. Dit hebben wij vooral gedaan omdat Jelle bij m'n werk op het KDV zit, en niet hier in het dorp. En dus is de PSZ wel fijn om de kindjes waar ie straks bij in de klas komt alvast te leren kennen, zodat ie niet de vreemde eend in de bijt is zeg maar tegen die tijd. En omdat nr 2 op komst is lijkt het me ook wel fijn dat Jelle dan 2 ochtenden weg is, om de aandacht een beetje te kunnen verdelen, en hem inderdaad z'n energie wat kwijt te laten kunnen. Maar goed, over een paar weken weet ik dus pas op zijn vroegst of ik een goede beslissing heb gemaakt, of het goed bevalt en hij er ook echt wat aan heeft en het leuk vindt.
Mijn oudste gaat 1 dag naar KDV en 2 dagen naar haar oma;s.... Ik vind PSZ dus wat veel, maar twijfel ook eraan of ik er wel goed aan doen om haar niet te laten gaan...
Je zou kunnen kijken of de psz ook aangesloten is aan de basisschool waar je kindje naar toe gaat. Quinn gaat bijv nu 2 12 naar het kdv, en in jan gaat hij 3dagen naar het kdv, en 1/2 dag naar de psz, dit omdat de psz dus aangesloten is bij de basisschool en hij daar alvast de basisschool regels leert, en de kindertjes leert kennen. Ook om hem alvast een klein beetje in het schoolritme te krijgen, aangezien Quinn nogal een ritme kindje is. Ik zou zeggen kijk goed naar je kindje, en hou rekening mee met eventuele wachtlijsten bij een psz, dus wacht niet te lang
Ik twijvel ook... mijn zoon gaat ook 1 dag in de week naar het KDV en ik weet niet of ik hem naar de PSZ doe... ene kant zeg ik dat het goed voor hem is een goede voorbereiding voor op school maar aan de andere kant denk is het niet te druk voor hem? hij gaat ook 2 dagen naar opa en oma toe in de week...
Ja, dat gaan wij dus doen! We zitten in precies dezelfde situatie. 1 dag kdv in de week en 1 dag oma. Vanaf volgende maand gaat ze daarnaast nog 2 ochtenden naar psz, deze is aangesloten bij de basisschool waar ze heen gaat... ik merk ook dat ze toe is aan meer speelmomenten met andere kinderen en op zoek is naar uitdaging/ nieuwe dingen leren. Ik denk dat dit een prima voorbereiding is op de basisschool over 1,5 jaar... dan gaan ze ineens 3 dgn en 2 ochtenden... poeh, krijg nu stiekem al buikpijn als ik daar aan denk... Wij gaan het dus proberen op deze manier, kan je volgende maand vertellen of het een succes is... succes met je keuze!
Mij is dit totaal afgeraden ivm 2 verschillende soorten regels (KDV dit, en PSZ zo). Ook omdat het bij ons in 1 gebouw zit (KDV, PSZ en uiteindelijk school). Ik zou t zelf ook niet doen eigenlijk.
why not? ik zie het probleem niet? het zijn maar 5 uurtjes per week extra,mijn zoontje gaat 4 dagdelen en hij vind het super!
Ik denk ook dat je naar je kind moet kijken, de een vind het allemaal geen probleem (kind dan), een andere kind verveeld zich, weer een andere heeft tijd nodig om aan een nieuw ritme te wennen, zoals mijn kind
Klopt, ligt ook aan het kind zelf. Zoals ik mijn kind ken, zou ze het idd niet aankunnen (erg onzeker, was toendertijd bang voor leeftijd genoten etc). Maar, hun (PSZ) spraken eigenlijk voor elk kind dat t voor 2 jarigen te verwarrend is, die regels, maar, zoals ik al zei, zit het bij ons allemaal in 1 gebouw.