hallo, Hier nog een topic van mij... Mijn zoontje is nu 2 jaar en 4 mnd oud, hij heeft een zusje van 2 mnd oud. De laatste tijd luisterd hij slecht en wil hij weinig, hij kan zich ook slecht zelf vermaken.. Het zal allemaal wel met de komst van zijn zusje te maken hebben en met zijn leeftijd (peuterpuberen). Maar ik zou graag wat meer vrolijkheid en zelfstandigheid terug willen.. Komt dit vanzelf weer terug?? Natuurlijk probeer ik zelf heel positief te zijn en alles pos. te stimuleren..En consequent te zijn. Graag wil wat tips en een steuntje in de rug..want soms zit ik er echt even doorheen...
Heeft idd te maken met de nieuwe situatie. Mijn tip: probeer wat alleen-tijd met hem vrij te maken! Even boodschappen doen of nog beter...kinderboerderij, speeltuin o.i.d. Wil hij meehelpen met de baby of wil hij er juist niks van weten? Het gaat vanzelf steeds beter, echt...maar het is wel zwaar in het begin!
Gelukkig dat je zegt dat het beter zal gaan!! Die alleen tijd geef ik hem ook elke dag!! Ik ga vaak na het eten nog even met hem naar het speeltuintje of even fietsen. Ook ga ik nu ook bewust met hem spelen met de duplo, koekjes bakken, tekenen, etc. Maar ik wil dat hij ook zichzelf kan vermaken zonder dat 'gepiep' de hele tijd!! En ook wil hem niet verwennen. Hij hangt ook erg aan mij, ik moet overal mee naar toe en alle anderen moeten dan vaak 'weg'. Dat slechte luisteren valt overigens ook wel mee, hoor...Maar ik ben juf en heb soms denk ik te hoge eisen (dan wil ik dat hij thuis net zo goed luistert als de kinderen op school). Vanmiddag was het trouwens superlief! Maar ik heb goede hoop, dat het beter wordt. En als de jongste wat minder gaat slapen dan kunnen we weer makkelijker op pad.
dit gedrag heeft mijn zoon ook, zal ook wel de leeftijd zijn dus... Ik moet ook overal mee naar toe, en anderen moeten idd vaak weg. dan zegt hij gewoon " buurvrouw nu weg" ofzo. heel vervelend ik negeer het altijd doe net alsof ik het niet hoor dus