Hallo, Wij zitten erover na te denken om over een tijdje voor een 3e kindje te gaan. Mijn zoon is nu 2,5 jaar en mijn dochtertje 4,5 maand. Ik zou graag van anderen willen horen waar je tegenaan loopt met 3 kinderen ten op zichte van 2 kinderen. Of misschien loop je wel nergens tegenaan! Is het echt veel zwaarder 3 kindjes ten op zichte van 2 kindjes? of valt het allemaal mee? Gaan de kosten werkelijk zoveel omhoog? Wat kan ik verwachten?
Van de meeste mensen die ik ken met 3 kids hoor ik juist dat het een stuk makkelijker gaat. Een dede kindje draait gewoon vaak snel mee, is direct gewend aan het moeten wachten en over het algemeen vaak een stuk rustiger daardoor... Kán uiteraard anders ziijn hoor is nooit gezegt dat alle 3de kindjes makkelijk zijn, alleen in mijn omgeving hoor ik vaak dat een derde er vaak gewoon "bij doorgaat" (klinkt niet vriendelijk maar ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel) Wij willen op den duur toch ook graag nog een derde kindje, lijkt me echt heel erg gaaf, maar nu nog maar ff niet... kan ik niet aan denk ik nu... Denk dat wij wachten tot onze jongste 2/2,5 is als we er weer voor gaan.... dan hebben we nog iets meer dan 1/1,5 jaar... heerlijk genieten van onze 2 meiden! Wel leuk hoor denk ik een derde!! Ik zou het fijn doen, gezellig ook voor je kids!! Over de kosten... ik zie dat je al een dochter én een zoon hebt... heb je alles weggedaan qua kleertjes enz? want anders kun je dat natuurlijk gebruiken, scheelt erg in kosten. Verder lijkt me dat je alle babykamer meubels nog wel hebt (als je ze bij je eerste compleet nieuw hebt aangeschaft moet dat wel drie kindjes kunnen hebben) Volgens mij valt het wel mee met hoge kosten hoor.... denk alleen even om je autoverzekering.... volgens mij ben je gebruikelijk verzekerd voor 3 inzittenden +bestuurder... dat zou je wel even moeten veranderen tzt. Met een beetje creativiteit kun je heel veel denk ik hoor!!! (wij hebben het financieel ook niet breed en daar word je echt crea in merk ik!!) Hoop dat je er iets aan hebt... beetje lang maar das mijn handelsmerk... (is een afwijking... sorry)
Hier een mama van 3..ik denk dat wat 'zwaar' betreft het heel erg aan de persoon zelf ligt, wat je zelf "zwaar' vind en niet en aan de kindjes natuurlijk, heb je rustige of drukke kindjes, dat kan je van te voren niet zeggen. het ligt natuurlijk ook aan de leeftijd van de kindjes, als je wat oudere kindjes erbij hebt is het een stuk makkelijker dan allemaal kleintjes..en je moet zeker een andere auto met 3 kleine kids, er passen geen 3 stoelen op de achterbank!! Duurder is het altijd, je hebt gewoon meer mondjes te voeden en je hebt luiers nodig, andere auto, extra spaarrekening.. noem maar op..maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt...bv alles nieuw of van elkaar gebruiken.. als ik jou situatie nu bekijk, al met 2 jonge kindjes, dan zal het voor jou wat zwaar betreft niet veel uitmaken of je er dan 2 of 3 hebt, tegen die tijd gaat de oudste naar school en zit je in de zelfde situatie als nu..dus hoe ervaar je het zelf nu? en hoe ik het ervaar? ik vind het zwaar, als ik dit allemaal van te voren had geweten dan had ik het zeker anders gedaan, maar was voor mij geen andere keuze..maar nu heb ik wel een man die geregeld van huis is en heb 3 drukke kindjes, waarvan 1 met ADHD..
nou wou dat ik bij die mensen hoorde zeg, hier loopt een derde echt niet met de rest mee, het is echt haat/liefde hier soms..gunnen elkaar niks en maar gillen...als de jongste dan op bed ligt is er rust in huis, dan gaat de middelste lief televisie kijken.. en als stuiterbal nr 3 thuis komt dan is het helemaal oorlog in huis..tja heb het vast niet getroffen dan..maar ben wel blij met ze hoor..
Bedankt voor de reacties. Ja, ik heb alle spullen nog dus daar zullen de kosten niet gaan zitten denk ik. Voor de verdere extra kosten ben ik niet zo bang, dat gaat ons wel lukken. Waar ik een beetje mee zit is dat ik wel graag 3 kindjes zou willen, maar heb echt geen idee of het nog veel drukker wordt?? Ik vind dat het nu al wat moeilijker is om met twee op pad te gaan. Zal dat straks nog moeilijker worden of valt het wel mee? Wat mijn vraag ook nog is :wij hebben 3 slaapkamers en een zolder waar ik onmogelijk een 4e slaapkamer van kan maken. Hoe ga ik dat doen? Heeft er iemand tips of ervaringen? Nu heeft mijn zoon (is de oudste) een eigen kamer en mijn dochter ook(hele kleine kamer). Kan ik een baby en een kleuter op 1 kamer zetten? Of moet ik de baby dan voorlopig bij ons op de kamer plaatsen? Iemand ideeen?
Hoi, Ik ben mama van 2 jongens en ik heb soms weleens de kriebels naar een 3e, en ik was even benieuwd naar de antwoorden. Ik heb al meerdere malen gehoord dat de stap van 1 naar 2 kindjes groter is dan die van 2 naar 3 kindjes, maar ja bij iedereen is het anders. Ik heb 2 vrij drukke mannetjes en af en toe kom ik ogen en oren tekort. Momenteel wil de oudste niets delen en de jongste wil juist overal aan zitten, en dan denk ik NEE!!! Maar die kriebels zijn er soms toch. Voorlopig blijft het hier een nee, maar je weet maar nooit! Qua ruimte zou het kunnen. Ik zou dan de oudste 2 voorlopig even samen op een kamer doen. Een andere auto hoeft niet, want er passen 3 stoeltjes op de achterbank. Maar wat mij ook bezighoud; we kunnen nu de jongens alles geven en zijn ook voor ze aan het sparen en ik zou dat dan voor ons 3e kindje ook willen. En ik weet niet of dat dan ook allemaal nog zou lukken. Ik wil namelijk ook lekker op vakantie kunnen blijven gaan, af en toe eens uiteten enzo. Ik hoop dat er nog meer mama's hun ervaringen willen delen, want ik ben er wel erg benieuwd naar!
Met 3 kinderen op pad vergt iets meer organisatie dan met 2, maar verder maakt het niet heel erg veel uit. Je oudste is al aardig zelfstandig straks. Qua slaapkamers zou ik baby eerst bij jullie leggen totdat baby doorslaapt. Ik zou er voor kiezen om nummer 2 en 3 samen te leggen en de oudste alleen. Hij scheelt best veel met een baby en hij wil straks ook wel op z`n kamertje spelen als de baby slaapt kan dat niet. Nummer 2 zal dat voorlopig nog niet doen.
@mamanu, ik vind wel dat het moeilijker is om met 3 kids op pad te gaan, sowieso het weggaan is al een hele strijd, 3 kids zover krijgen om eindelijk eens de deur uit te stappen..maar daarin is ook ieder kindje anders.. Hier slapen de 2 jongsten op 1 kamer, ook omdat we niet meerdere kamers hebben..nu gaat het goed, maar in het begin werkte het voor geen meter, ook omdat de jongste niet doorsliep, die maakte dan zijn zus wakker, dus conclusie, 2 wakkere kindjes..hebben de jongste ook in het begin bij ons op de kamer gelegd, voor mij geen optie, kon van hem niet slapen, dat gekreun...maar zoals ik al zei, het gaat heel goed nu, ze worden nog maar zelden van elkaar wakker en zelfs als de 1 uit logeren is, dan missen ze elkaar, dat diegene thuis zelfs niet goed slaapt s'nachts haha..dus dat is een kwestie van wennen hoor..
heb zelf 3 kindjes de oudste is 3jaar en 4 maand een meisje de middelste 1jaar en 7 maand en de jongste 10 weken een jongetje. De 2 meiden slapen samen in een stapelbed dit gaat heel goed. En de jongste heeft zijn eigen kamertje. Zelf vind ik het wel een stuk drukker dan met 2 (maar heb ze natuurlijk ook wel dicht op elkaar zitten) Met 2 heb je meer tijd kan je man er soms 1 nemen en je zelf 1 kun je de aandacht goed verpreiden.dat is nu wat lastiger. Het is druk maar ik vind het geweldig.
Nou ik vind het wel te doen. Er zijn wel van die momenten waar ik bijna gek word, maar niet door de kleine, maar door de 2 oudste kids. Die hebben meer aandacht dan de kleine. Verder is het hier wel lekker druk hoor. En middag dutje doen. No way das verleden tijd hier Hahahaha. Maar alles voor me kids. Wat ik van hun terug krijg is meer dan waard!!
Het is super hoor heb er ook drie. De oudste twee schelen 2 en half jaar en tussen de middelste en jongste zit 4 jaar. Het grootste verschil vind ik zelf alleen dat je met 3 kinderen vaak een handje tekort kom en daar loop ik af en toe tegen aan als ik alleen ben. Bijv. ben ik de kleinste op bed aan het leggen, is er beneden ruzie en manlief 's avonds werken dan denk ik weleens grrr kon ik me maar delen. Maar nu ze allemaal ouder worden vind ik het steeds beter lopen, alles ga prima. Alleen winkelen kan ik wel vergeten, maar jah dan kan je ook beter zonder kinderen doen. Het is altijd duurder, hier moest de jongste duurdere voeding als baby en de normale spullen heb je nodig. Maar de grootste aankopen had ik uiteraard al van babykamer, kinderstoel, box, autostoeltjes, kinderwagen , slaapzakken, beddengoed enz. En het mooie vind ik ook dat de oudste twee alles prachtig vinden in de ontwikkeling van de jongste.
Hier nog geen 3 kinderen, maar nummer 3 is wel onderweg. Heb wel altijd gedacht over een 3e, maar in de verre toekomst... Na een 'lucky shot' is nu de beslissing al genomen... Hier is de oudste 4 en de middelste precies 2 als nummer 3 komt. Ik ben ook benieuwd hoe het zal zijn. Onze oudste is geen makkelijk kind, maar we redden ons goed en een 3e zal in wat voor 'vorm' dan ook vooral een aanvulling zijn op ons gezin. Ben benieuwd hoe het zal zijn, maar kijk er vooral naar uit om ons nieuwe wonder te ontmoeten Liefs Elea