Wij hebben een zoontje van 3 1/2. Meestal issie leuk en gezellig. Maar sinds gisteren kan ik em wel achter het behang plakken! Hij heeft ontdekt dat ie mij heel boos kan krijgen door lekker in de kamer in zijn broek te gaan staan plassen (hij is al ruim een jaar zindelijk!). Vervolgens ging ie op zijn kamer zitten spelen om daar zijn hele bed onder de poep te smeren. Ik dacht echt dat ie gek is geworden! En gillen, gillen brrr. Al het lieve en leuke lijkt wel ff helemaal weg. Zo raar! En vanochtend begon ie alweer. Plassen in de kamer. Ikben dan ook erg blij dat ie nu naar de peuterspeelzaal is! En het moge duidelijk zijn dat ik niet kan wachten tot ie naar de basisschool mag (gelukkig wil ie zelf ook erg graag ) Zo dit lucht wel weer ff op. Zou dit bij de leeftijd horen?? Groetjes Wan
oei kan er niet over meepraten hebben bij mij nooit gesmeert met urine of ontlasting maar wat wel bij zijn leeftijd hoort is grenzen verleggen kijken hoever ik kan gaan voordat mama ontploft ik zou zeggen maak er niet te veel ophef over want dat is wat hij wilt aandacht positieve of negatieve tis moeilijk om dit in goede banen te leiden maar zou er niet te fel op ingaan tis moeilijk en het blijft moeilijk, maar er fel op reageren dat is precies wat hij wilt kijk mama over de rooie succes meis kids opvoeden is een taak appart en geen makkelijke dat kan ik je vertellen maar alles komt goed hoor als ze ouder zijn maar dan loop je weer tegen andere zaken aan succes
Jeetje, als ik het allemaal zo lees is het meer een aandacht kwestie. Omdat hij ook al iets langer zindelijk is haalt hij er toch iets bij jou uit. Ik zelf zou denk ik niet reageren op het moment dat hij dit doet. Pas op het moment dat hij echt naar mij toe zou komen zou ik met hem erover praten. Vaak heb je dan al tot tien kunnen tellen erg handig. Hij vind het vast niet prettig met een natte broek rond te lopen. Ik weet dat het een beetje hard lijkt maar je moet juist niet het gene geven waar hij het voor doet. Heel veel succes want ik kan me goed voorstellen dat het frustie is
Tja dat rustig blijven werkt wel. maar ik eerlijk zeggen dat ik dat errug moeilijk vind (zeker als ie gewoon erg brutaal en dwars doet!) maar ik heb net bedacht dat we maar eens aan de kookwekker moeten en dat ie dan maar op de trap moet zitten wanneer ie weer zo raar doet (en dan niet met een natte broek, dat geeft zo'n zootje hihi) Hij moet dan maar wachten tot die afloopt en dan pas weer terug. Hij neemt namelijk echt een loopje met me (ook qua straffen) bedankt voor de reacties trouwens
Misschien helpt het, wanneer je hem negeert, niet aankijkt. Alles verschoont en pas gezellig tegen hem praat, wanneer hij iets liefs doet? Zo geef je hem niet de aandacht die hij opeist. Geef hem dan EXTRA VEEL aandacht, wanneer hij plast en poept zoals het hoort. Succes!
Inderdaad Tante Pollewop dat zou volgens mij het beste zijn. En consequent zijn met straffen is erg belangrijk anders weten dat ze een loopje kunnen nemen.
Ik zou hem juist wel met een natte broek op de trap laten zitten met een plastic zak ofzo eronder. Het moet voor hem vervelend zijn wat hij heeft gedaan. Maar moelijk hoor, ik voorzie hier ook nog wel van die taferelen.
vanavond met het eten was het weer feest. puntje bij paaltje kwam er dus uit dat meneer gevoerd wilde worden. gewoon een aandachtkwestie dus. Ik heb em beloofd dat we morgen als het lekker weer is lekker naar het strand gaan, of anders iets anders wat ie leuk vind. Even alle aandacht voor hem! Het is namelijk zo dat hier 2 keer in de week 3 kids extra zijn die ook ontzettend veel aandacht vragen. Dus ik kan me best indenken dat op het moment dat hij vind dat ie te weinig aandacht krijgt wat uit gaat vreten. Maar ja ik heb veel liever een dikke knuffel dan een natte broek (en vloer, die broek maakt me eigenlijk helemaal niet uit hihi) Maar iig dank jullie wel, en als jullie wat bedenken dan lees ik t wel!!
Ik denk idd ook dat t een aandachts kwestie is. Ik zou in eerste instantie ook ontploffen! Maar ik denk dat je er beter aan doet er zo weinig mogelijk aandacht aan te schenken. En als hij t doet hem dus negeren. Laat hem maar merken dat als hij zo doet je hem niet aardig vind (en geloof me dat is moeilijk!!!) Gewoon negeren tot hij uit zichzelf heel erg lief doet...komt knuffelen ofzo (maar niet meteen accepteren anders denkt hij dat hij t zo weer op kan lossen). Of ergens lief gaat spelen en dan na n tijdje bij hem komen zitten en duidelijk maken dat t weer ok is. Maar er verder dus totaal GEEN aandacht aan schenken anders geef je hem wat hij wil en beloon je wat hij uithaalt. En dan wil ik je als moeder met dezelfde ervaring (mn oudste deed ook aan smeren al was hij toen 2...maar die heeft ook n wat andere insteek in de wereld met zn PDD-NOS) heel veel sterkte en doorzettings vermogen wensen!
Dat denk ik ook hij moet ook weten dat hij die keuze heeft gemaakt en dat consequenties heeft. Jeetje wat klinkt dat zwaar. Ohja ik bedoelde in mijn vorige reactie inderdaad Mirna en niet Tante Pollewop, sorry foutje
Vandaag mocht ie zelf kiezen wat ie wilde doen. in eerste instantie zouden we naar het strand, maar het is niet echt lekker strandweer. Dus hij mocht wat anders kiezen. Lachen joh! hij wil naar papas werk. Papa werkt in een winkel en daar wil ie nu heen en daar werken. dus ik heb een blouse en een schort wat papa ook altijd aanheeft op maat gerold en dat gaat ie straks aandoen. en hij heeft zelf brood gesmeerd om mee te nemen. nu wilde ik nog wel ff zeggen (want als ik nu terug lees lijkt het echt een vervelend ettertje) dat de problemen pas een week oud zijn hoor. daarvoor reageerde hij wel op straf en luisterde hij niet zo slecht als nu! Groetjes!
Nou ik had niet het idee dat het een ettertje was hoor. Kinderen hebben allemaal hun momenten en gekke dingen die ze uithalen. Maar staat niet in vergelijking met alle leuke en bijzondere dingen die ze doen hebben en meemaken. Maar kan me eigen dat het frustie is als je weet dat hij zindelijk is je alsnog zijn ontlasting kan opruimen. Wat leuk dat ie bij zijn pappie wil werken zal erg schattig zijn.