Hoi, Onze zoon is nu 1,5 jaar en sinds een maand of twee eet hij ontzettend slecht, slaapt slecht en drinken is ook niet veel beter. Ik heb altijd gedacht dat het aan warm weer zou kunnen liggen en dat het wel beter wordt maar ja, het duurt nu al 2 maanden. In de ochtend wil hij wel een pap en in de middag fruit/brood/koekje maar 's avonds wil hij absoluut geen warm eten, of ik het zelf klaarmaak of uit een potje. Hij drinkt ook niet veel. Hij was wel twee weken terug ziek geweest, 4 dagen lang koorts 40 graden, het was volgens de HA een virus. Maar ook slapen is een ramp, hij wordt zoooooo vaak wakker en dan echt huilend wakker en dat duurt nu al een aantal maanden. Meer moeders die ook zoiets hebben, moet ik me zorgen maken en wat kan ik zelf doen/hebben jullie tips? bedankt
Hoi hoi, Ik herken het wel. Tim heeft ook zo'n periode gehad hij was alleen iets jonger 15 maanden. Hij is toen ook een aantal dagen ziek geweest(van de bmr vaccinatie) en daarna is het echt bergafwaarts gegaan met hem. Heel veel wakker worden 's nachts niet willen eten. Heeft hier ook zo'n 2 maanden geduurd. Nu al een maandje helemaal over! Wij hebben er gewoon aan toegegeven. Ligt natuurlijk wel een beetje aan je kindje maar wij wisten bij Tim echt of hij wel of niet aan het zeuren was. Als hij bleef wakker worden en huilen namen we hem bij ons in bed en zodra hij sliep legden we hem weer terug. Nooit problemen gehad dat hij helemaal niet meer in zn eigen bed wilde slapen. Soms dan gaven we hem gewoon een fles met pap en sliep hij weer door dan had hij gewoon honger omdat hij 's avonds zo slecht at. Ik weet niet of je het eten nog pureerd maar wat bij ons hielp was gewoon hetzelfde te eten geven als wat wij hadden niet pureren wel iets kleinere stukjes van maken (hij had namelijk nog amper tandjes.) Ook niet door elkaar prakken. Nu eet hij ook nog niet veel maar wel genoeg voor zijn doen. Ook vooral geen aandacht aan geven. Wij zetten altijd zijn bordje neer. Gaan zelf zitten zeggen eet smakelijk en (dat klinkt dan een beetje negatief) maar dan zoekt hij het zelf maar uit Eerst verdwijnt alles in zijn mondje en als hij klaar is smeert hij het in zn haarmaar hij eet wel!Wat betreft slapen ja dat is dus per kindje verschillend hoe je het het beste aan kan pakken....wat bij mij werkt hoeft bij jou niet te werken . In iedergeval hou je eraan vast dat het echt weer overgaat! Bij twijfel natuurlijk wel altijd hulp zoeken want je weet natuurlijk nooit of er mogelijk wel iets aan de hand is met hem. Ze zeggen altijd op het moment dat je er echt niet meer tegen kunt slaat het ineens om. Bij ons klopte dat wel. Als ik dan huilend tegen mn man zei neem jij hem maar een dag. Was hij opeens weer hartstikke lief Succes , Groetjes Kylain