we hebben nu een prikbord (ca. 80x60 cm) waar alle tekeningen van de psz/creche op hangen. Maar soms als het bord een beetje te vol raakt vallen er wel eens pinnetjes uit. Als we straks gaan verhuizen wil ik graag wat anders dan dit prikbord maar weet nog niet wat. We hebben straks een een leuk stukje muur over die we willen gebruiken als tekeningen wand. Maar een nieuw (super)groot prikbord (evt. zelf maken) of misschien verven met magneetverf? Graag jullie voors en/of tegens van prikbord en magneetbord. En tips of andere ideeen zijn natuurlijk erg welkom
Wij hebben van Ikea van die matglazen wandplaten opgehangen. Om op te schrijven met bijpassende (whiteboard)stiften. En een soort clips waar we allerlei foto's en tekeningen ophangen.
Ik vind zo'n metalen strip ook wel leuk.Ik bedoel daarmee een lange strip, ook wel voor in de keuken gebruikt om messen aan te hangen. Het is wat moderner en minder groot dan een magneetbord. Magnetische verf is duur en werkt vaak niet goed. Ik ken mensen die wel 5 lagen hebben geverfd met een minimaal resultaat. Je kunt ook lijsten maken met een open bovenkant. Hier schuif je de tekeningen dan in. Als je echt veel tekeningen hebt kun je ze ook opsparen en de leuke figuurtjes gebruiken in een collage. Met de verftekeningen van peuters kun je de mooiste kleurencombinaties maken. Denk aan tangram of allemaal driehoeken bij elkaar. Persoonlijk vind ik een prikbord niet zo leuk.
Bij Ikea hebben ze ook magneetborden, in wit & metaalkleur. Gebruiken we hier ook voor de tekeningen en knutselwerkjes!
Ik heb al 7 jaar een blik magneetverf (een duur merk) ongeopend in de kast staan, dus die kosten heb ik niet . Wist trouwens niet dat je zoveel lagen moest verven om een beetje gemak er van te hebben. Magneetstrip is wel leuk, maar de psz gebruikt veel A2 en A3 papier, dus dan hangt ie snel vol. Ik bewaar ook alleen maar de mooiere knutselwerken, dus niet de gewone tekeningen met kleurpotlood of sift. Collage heb ik ook ergens in een ander post al gelezen en vind ik wel een leuk idee,maar vind het zo sneu om gelijk bij thuiskomst al in zijn kunstwerk te gaan knippen.
Ik heb in mijn hal een grote muur achter de deur. De helft heb ik krijtbordverf op gedaan en de andere helft magneetverf. Moest het denk ik allebei 2 of 3 keer aanbrengen, maar het is een groot succes!! Er hangen foto's knutsels en het krijten is altijd een feest! Ik krijg van bijna iedereen complimentjes over de muur. Heb er trouwens ook magneten van ikea op. Dat zijn soort van doosjes en daar kun je dan ook een foto op doen.