Traktatie bij melk en gluten allergie

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 14 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    In sommige drop zit ook tarwe helaas. Bij de Action zijn vegan en glutenvrije repen te koop. Hier een man met een gluten-, ei- en koemelkallergie, dus het is voor ons ook vaak even zoeken. Je kunt op internet ook wel recepten vinden om zelf iets te maken.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.912
    19.091
    113
    Vrouw
    Céréal heeft gluten, melk en lactose vrije koeken.

3. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Helaas wil ook dat label alleen niets zeggen. Beste is nog altijd de ingrediënten lijst afgaan en daar kijken of er iets van melk of tarwe vetgedrukt staat.

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Helaas zit hier toch melk in :(
    Als veganist en glutenvrij (glutensensitief uit onderzoek ziekenhuis) eter zitten er in behoorlijk veel producten toch nog melk in verwerkt dat glutenvrij is.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat geef je aan de mensen die wel gluten en lactose mogen? Ik zou iets zoeken wat daar op lijkt maar GV en lactose vrij is.

Iemand opperde fruit: dat zou ik echt een shit traktatie vinden als verder iedereen aan de taart zit: “kijk iedereen, lekkere taart voor iedereen. En jij Maartje: hier heb je een appel..”

:|:|:|

Ysabella, Madelie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Als je overigens tijd hebt om iets te maken kun je eens kijk bij Oh My Pie.
    Haar recepten zijn allemaal glutenvrij en bijna allemaal koemelkvrij. Veel recepten zijn ook snel en gemakkelijk te maken :)

7. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hoeveel tijd heb je nog? Anders kan je eens in een vegan webshop kijken? Daar verkopen ze vaak wel koeken en snoepen.

Het is echt heel moeilijk winkelen als je allergieën hebt of voor iemand met allergieën. Maar als je er continu in zit dan leer je wel wat kan en niet kan.

8. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
  9. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.845
    5.589
    113
    Op welk ingrediënt doel je dan? Ik kan het niet ontdekken in de productinformatie op de site van AH. ( serieuze vraag overigens want ik ken natuurlijk niet alle E nummers :oops:)

Tulp21 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lief idee maaaaaaaaaaaaaaaaaaar...
    Wel doodeng voor het glutenintollerante persoon. Je moet er dan op vertrouwen dat diegene geen houten snijplank heeft gebruikt, geen kruimeltje deeg meer in de bakvorm had zitten, geen houten deegroller heeft gebruikt. Ik durf eigenlijk maar van twee vriendinnen glutenvrije baksels te eten omdat ik wéét dat zij alles weten en alle voorzorgsmaatregelen in acht nemen. Je moet er dan ook op vertrouwen dat diegene niet een handje suiker pakt uit een suikerzak waar eerder met bakken glutenhanden aan hebben gezeten. Van een collega oid zou ik het veel te eng vinden.

Tulp21, GossipGirlxoxo en Yesera vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#31 GossipGirlxoxo, 15 apr 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2021
    Welk ingrediënt is de melk?

Bekijk bijlage 685798

Edit dit is makkelijker

Ingrediënten
    Ingrediënten: suiker, scharrelei, zetmeel (aardappel, maïs), zonnebloemolie, water, emulgator (sojalecithine [E322], mono- en diglyceriden van vetzuren [E471], natriumstearoyl-2-lactylaat [E481]), kleurend rodebietenextract, palmvet, kleurstof (paprika-extract [E160c]), rijsmiddel (difosfaat [E450], natriumcarbonaat [E500]), zuurteregelaar (kaliumsorbaat [E202]), verdikkingsmiddel (xanthaangom [E415]).
    Waarvan toegevoegde suikers 25g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0.00g per 100 gram

Allergie-informatie
    Bevat:
    Eieren, Soja
    Kan bevatten:
    Noten, Sesamzaad, Lupine, Amandel, Cashewnoot, Hazelnoot, Pistache-Noot, Walnoot

LisbethSalander vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Niets gaat om dochter haar juf en die is alleen.

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Oh idd geen melk :D Laatste keer toen ik dit zag dacht ik dat gelezen te hebben :o:
    Jammer (voor mij) dat er nog ei in zit dan had ik ze heel vaak in huis :D

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Je hebt gelijk. Niet bij stil gestaan! Risico is inderdaad te groot.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik had al gereageerd dat ik het er inderdaad niet tussen zie staan. Jammer alleen nog van het ei haha. Ik moet eerlijk zeggen ik kijk niet naar alle E-nummers. Ik weet alleen die wat niet vegan zijn verder weet ik het ook niet :oops:

16. GossipGirlxoxo

Gelukkig dan zit ik goed en ben ik nu klaar met de traktaties... puntje van mijn lijst af! Check!!

Tulp21 vindt dit leuk.
  17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Heel eerlijk? Ik zou zelf niets kopen. Of het speciaal navragen aan de betreffende persoon. Je wilt er geen risico mee lopen.

En bijvoorbeeld in de klas hebben kinderen met speciale diëten of allergieën een eigen trommel met snoep of koek voor dit soort situaties.

Dan loop je ook geen risico dat jouw speciaal uitgezochte traktatie niet in de smaak valt.

18. GossipGirlxoxo

Aan niets kopen doe ik niet. Heb contact gehad met ouders van kinderen met allergieën om te vragen wat ze wel mogen veel uit diverse vegan winkels en dat heb ik voor alle 4 die kinderen gekocht en net zo leuk ingepakt als de normale traktatie van de andere kinderen. We trakteren naast het kadotje met snoep een ijsje en voor 4 kinderen heb ik zelf ijs met water en fruit gemaakt iom de ouders. Die riepen ook joh je hoeft geen moeite te doen er staat een pot op school maar ik vind dat zo kut! Krijgt iedereen wat moet zo een kind weer uit een eigen pot, ik doe daar niet aan mee. En de juf als ze het niet lekker vind die roze koek gooit ze het weg, mij een zorg. Maar ik heb haar niet overgeslagen en dochter heeft iedereen incl juf kunnen trakteren.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik vind die koek juist een heel goed idee! De ingredienten staan er gewoon duidelijk op, dus dat is al prettiger dan bv een eigen gebakken iets. Zo kan ze het zelf checken en zeker weten dat ‘t veilig is :)

Deel Deze Pagina