Ha dames, Kun je stellen dat als ze niet meer slapen overdag, dat ze dan ook geen buggy meer nodig hebben? Nu heb ik 'm zeker nog nodig omdat mijn dochter alleen maar slaapt in de wagen, maar als ze thuis in de wagen heeft geslapen wil ze alleen nog maar zelf lopen buiten. Op zich wil ik dat wel stimuleren, maar wanneer houden ze zonder de buggy op stap goed vol? En zijn er nog tussenoplossingen zoals een draagdoek/rugdrager voor peuters ofzo, die iets compacter zijn in het meenemen? Oja, en hoe doe je je boodschappen nou nog als je geen buggy meer gebruikt? Ik zie het niet echt gebeuren om terug naar huis te lopen met een peuter aan de ene, en vijfhonderd tassen in de andere hand
Daarom zie je ook zo vaak in de stad kinderen van een jaar of 3,5 a 4,5 in de buggy zitten ! vaak ook nog inclusief speen! Hoe deed je dat vroeger? Toen liep je toch ook met je 500 tassen door de stad te struinen, nee hoor geen probleem. Hier hebben we nog wel een buggy voor onze dochter van 2j7mnd, maar we gebruiken hem nog maar heel zelden. Ze loopt eigenlijk altijd zelf, soms een klein stukje op mijn rug/papa`s schouders en dan loopt ze weer verder. Of we gaan wat drinken zodat ze even kan uitrusten. We hebben ook een rugdrager, veel gebruikt toen ze nog niet kon lopen en toen ze net liep. Ze kon er ook heerlijk in slapen. Nog gebruiken we hem met een hele dag dierentuin of Efteling, want dat is teveel lopen. Hewel ze het steeds langer vol houdt en er steeds minder gebruik van maakt. Oefening baart kunst! Onze dochter wilde eerst ook niet altijd lopen, maar nu kan ze het prima en houdt ze het lang vol. Je ziet zoveel kinderen op de kleuterschool die amper een stuk kunnen en willen lopen, omdat ze het niet gewend zijn. Lekker oefenen dus!
Wij gebruiken nu al zo min mogenlijk de buggy. Zijn laatst met Valerie (ze is anderhalf) de hele meubelboulevard afgestuind, ze heeft echt heel veel gelopen en het ging prima! We hadden de buggy in de auto liggen, dus we hadden hem indien nodig wel op kunnen halen. Haar middagdutje doet ze gewoon thuis, we zorgen er dan gewoon voor dat we thuis zijn. Ik denk hoe meer je ze stimuleert om zelf te lopen, des te beter het zal gaan.
Haha, vroegâh kocht ik gewoon nooit zoveel boodschappen. Dat heb ik uitgevonden sinds de buggy Over het middagdutje, ik krijg dat echt niet voor elkaar om haar nog in bed te krijgen, en al helemaal niet om vaste tijden. Mevrouw slaapt alleen als het haar goed uitkomt, en dat is alleen als ze doodop is. Soms haal ik de hele dag wel zonder middagdutje, maar dat is nog net teveel voor haar (22 maanden oud is ze). En ze wordt gewoon goed sjaggie als ze niet geslapen heeft, dus als je dan de buggy niet bij hebt, dan gaat ze alleen nog maar krijsend over de grond rollen, en niet meer lopen. Maar als ze uitgeslapen heeft loopt ze ook heel goed zelf en vindt ze het ook leuk, maar ja, dan loop ik dus weer met die irritante buggy te zeulen. Dan zittie weer in de weg. Tja, vind dat soms wel een mal gezicht, van die oude kindjes in de wagen.. en idd wel weer handig als ze echt vervelend en moe worden. Wat voor rugdrager had jij dan? Zit daar een frame in?
Wij hebben er een van bever, de deuther kid. Inderdaad met frame en zo te verstellen dat zowel man als ik er mee kunnnen wandelen. Ook handig in het bos trouwens: je kunt overal komen wat niet lukt met een kinderwagen!
Wij gebruiken de buggy ook nog wel eens. Maar niet om te slapen, dat doet hij eigenlijk alleen in bed (en soms in de auto). Het ligt een beetje aan het humeur van ons jochie. Als hij al wat humeurig is, dan neem ik de buggy toch mee. Anders weet ik toch wel dat ik na 5 minuten in de stad hem mag gaan dragen. Maar ik denk dat we hem de laatste maand misschien 2 keer gebruikt hebben (1 keer op rommelmarkt met humeurig kind, 1 keer in dierentuin voor te lang wandelen) Je hebt wel rugdragers voor peuters. Ik heb er ook een, een "active mom carrier", dat is een zachte voorgevormde drager, maar zonder metalen frame. maar het valt wel tegen qua gewicht. Het kan echt wel even, maar een halve dag, zoals met een baby in een draagdoek gaat me niet lukken. Het is wel veel beter dan je kind in je armen..
Hier is sven in juni 3 geworden en eigenlijk nam ik hem alleen nog mee met een dagje weg niet meer naar het winkelcentrum ect. Maar nu ik in mijn laatste weken van mijn zwangerschap zit neem ik hem wel weer eens mee omdat ik het niet meer red de hele tijd achter hem aan te rennen en ik het lekker vind erachter te lopen met mijn rug Maar dan zit hij er eigenlijk ook alleen maar in als hij zelf wil
Voor de oudste gebruik ik al heel lang geen buggy meer, sinds hij ongeveer 2 jaar was. Hij wilde toch alleen maar zelf lopen en daarna kwam zijn broertje dus had ik soms al een kinderwagen bij me. Boodschappen doe ik altijd met de auto, als we soms tussendoor nog even naar de winkels lopen kan ik dat altijd wel in een tasje meedragen. In de vakantie hebben we veel gewandeld, toen hadden we wel een extra rugdrager voor hem meegenomen. Ik heb er 2, Manduca en Boba, die zijn vrij klein opvouwbaar (geen frame) en dragen erg prettig vinden wij zelf. Ik kan de oudste, van 3,5 jaar en ca 16 kilo er ongeveer een half uur heel comfortabel mee dragen. De jongste is ca 11 kilo en die draag ik er zonder enig probleem 3 uur in.
ik gebruik de buggy nog steeds. bijvoorbeeld als we naar de stad gaan of een dagje uit ,ik neem hem altijd mee voor het geval dat ze moe word en niet meer wil lopen
Hier gebruiken we de buggy eigenlijk bijna helemaal niet meer. Keano die loopt zelf heel erg graag en houdt het dan ook heel erg goed vol.