Ik vraag me af of dit altijd al tegelijk werd gegeven. Mijn zoon krijgt de 9-jaar prik. Ik ben niet uit naar vaccinatie-discussies , trouwens, maar ben alleen benieuwd of dit altijd als zo was.
Ja, die geven ze tegelijk. Maar je kunt er zelf voor kiezen om ze apart te doen. Ik heb vroeger de ene prik met 9 jaar gehad en kon een jaar later opdraven voor de andere prik. Terwijl mijn klasgenoten ze wel tegelijk kregen. Waardeloos vond ik het. (Wou mijn moeder zo). Dit is meer dan 30 jaar geleden. Bij mijn eigen kinderen hebben ze de prikken tegelijk gehad, waren ze er ook in 1x vanaf.
Volgens mij wel. Weet van vroeger nog dat je aan 2 kanten geprikt werd. Duo-prikken door 2 personen tegelijk
Ja, deze worden standaard in het jaar dat het kind 9 wordt samen gegeven. In elke arm gaat tegelijkertijd een prik. Het voordeel is dat kinderen dan maar 1 prik voelen.
Hahaha I wishhhhh. Ik ben zéker niet kleinzerig.. en alle voorgaande vaccinatieprikken gingen altijd vlekkeloos, maar deze.. ai ai ai, ik kan m me echt nog zó voor de geest halen hoeveel pijn dat deed En ook hoe boos ik op m’n moeder was trouwens, omdat zij me had voorgelogen en had gezegd dat het geen pijn zou doen (waarschijnlijk dacht ze dat, omdat het bij de voorgaande dus ook steeds goed/ haast pijnloos ging ).
Met een baby doe ik ze apart van elkaar, geeft me iets teveel gelazer voor zo'n klein lijfje. Dochter ook gedaan, ze staan je vreemd aan te kijken maar wees blij dat ik vaccineer denk ik dan en zeik niet. Voor een 9 jarige zou ik t tegelijk doen. Beiden zijn al eerder gegeven dus je weet of je er ellemde mee had of niet en t lijf is doorgaans vele malen sterker geworden in de loop der tijd.
Bij beide kinderen deed trouwens 1 van de 2 prikken pijn bij het zetten, maar dat was vlot over, de andere prik zeurde qua pijn juist langer door.
Wel tegelijk in de zin van bij dezelfde afspraak, maar bij ons toch niet tegelijkertijd maar meteen na elkaar.
Ik kan me van vroeger wel herinneren dat ze samen gegeven werden. De ene was cola, de andere fanta. Volgende dag hele discussies op school over dat je cola arm pijn deed en je fanta arm niet of omgekeerd. Nu weet ik dat zelfs de tweede BMR (met 2) niet eens noodzakelijk is in vele gevallen aangezien er genoeg antistoffen te vinden blijven na 1 prik.
begin dit jaar hier 2 prikken in beide armen. mijn kind had ik opgehaald op school en na de prikken weer terug gebracht. geen pijn, gehad. misschien hooguit een wat pijnlijke arm.
Ja, ik herinner me dat ook van mezelf inderdaad. 2 prikken, in de armen. Maar nu is mijn zoon ineens verkouden. Dus, afspraak af moeten zeggen.
Ja ik herinder mij het nog heel goed. Had een hele zware arm links. Bij het cb toen (klein dorp) dus met wat kinderen. Dus ik heb gewoon verteld 2 prikken in een keer met meerdere kinderen. Nou dat laatste waren massa kinderen oeps. Tennis zaal binnen vol. Dus ja kind over de zeik durfde niet. Gelukkig hebben ze ook een kamer appart en mocht ze daar heen (tip) Daar werd ze gerust gesteld en namen ze even de tijd. Maar ja ik weet niet beter 2 te gelijk.
Ik heb ze vroeger ook allebei tegelijk gehad idd. Ben daarbij flauwgevallen, die spanning, met z’n allen in de rij in zo’n benauwd gebouw. Bah.
Tegelijk inderdaad en altijd 1 arm die zwaar wordt en spierpijn klachten geeft, waar ze naderhand met de halve klas lekker over kunnen klagen tegen elkaar .
Was bij de oudste ook zo, even apart in een kamertje bij mij op schoot en toen was t zo gepiept. De jongste was in corona tijd, dus toen moest je op afspraak komen en was je maar met een stuk of 5 kinderen tegelijk.
Ik had een paar maanden terug dezelfde vraag. Kon het mij van de oudste niet meer herinneren. Als kleintjes kregen ze hier nooit 2 prikken tegelijk omdat ik dat veel te veel vond. Maar de 9 jarige dus wel beiden laten doen, want 1 prik gezet, krijg ik hem nooit meer terug voor de tweede Man gaf trouwens bij binnenkomst aan dat hij het heel eng vond, mochten meteen door naar een apart kamertje waar ze hem helemaal bezig hielden en hij het niet meer in de gaten had.
Wij weten nu ook waarom ze zo was. Het was er te druk en dat kon ze niet hebben. Kamertje is dan echt een uitkomst.
Met een verkoudheid mag hij gewoon gevaccineerd worden. Vooral tijdens de vaccinatie sessies in de herfst en winter is meer dan de helft van de kinderen aan het hoesten en proesten. Bij koorts moet je trouwens wel even afbellen.
Overigens krijgen ze DTP en BMR. Geen DKTP. DTP is een dood vaccin en BMR een levend verzwakt vaccin. 1 BMR prik beschermd tegen de 90 % en bij 2 ongeveer 95% Inderdaad niet veel. Bij een jongen zou ik geen 2de vaccinatie geven. Bij een meisje wel ivm rode hond. We hebben steeds meer immigranten/asielzoekers die geen volledige vaccinatie status hebben. Er komen ook steeds meer polio en mazelen uitbraken voor. Ik doe verspreid en waarschijnlijk weer met homeopathische ondersteuning. Dochter is later gevaccineerd. En t/m haar 11de beschermd voor DTP. BMR is ze heel ziek van geweest. Dus even een goed moment plannen.
polio? Waar dan? Niet in dit deel van Europa. Ik denk dat ik het hier ook zo doe. Straks met 9 de dtp. De bmr heeft hij pas met 4 jaar gehad dus die kan hij misschien beter nog eens krijgen als hij wat ouder is.