Even snel............we gaan uit eten!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Loe, Apr 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Daarom mijn snelle vraag: mag ik vegetarische sushi? t gaat dan dus eigenlijk om die zeewierbladen?
    En we gaan naar een wok restaurant: daar koken ze alles een paar seconden in kokend water en wokken het heel kort. Is dat ook allemaal ok?

2. Loe

Loe Niet meer actief

ik denk zelf eigenlijk van wel, we gaan nu dus ik ga er maar lekker van genieten!:)

3. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    eet smakelijk schattie..

Zorg er wel voor dat de vegetarische sushi niet op dezelfde plaats wordt gesneden of voorbereid als de rauwe sushi want dan is de kans op besmetting nog steeds even groot.
    Zeg gewoon dat je zwanger bent en dat ze het even voor je op een ontsmette plaat en met ontsmet mes bereiden. Ik doe ook altijd van die rare requests op restaurant en van zodra je zegt dat je zwanger bent vinden ze het helemaal niet erg om te doen.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Sushi uit een degelijk restaurant mag je sowieso wel hebben hoor ;) Rauwe verse vis mag namelijk wel.

5. Loe

Loe Niet meer actief

eh.........er was dus geen vegetarische sushi, ook geen totale vissushi. Maar het was sushi met komkommer en wortel en 1 stukje krab erin. Die heb ik eruit gevist en de rest opgegeten. Is wel ok toch? de zalm (rauw) lag wel op dezelfde schaal.......oeps, toch niet goed gedaan dan?

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lees mijn bericht. Rauw is alleen niet goed als het voorverpakt is. In een restaurant wordt over het algemeen gewoon verse vis bereid en daar is de kans op die bacteriebestemming er niet (of in ieder geval nauwelijks). Dit is mij door de verloskundige verteld.

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    1,762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me aan bij Yukl: dat is mij ook verteld door de verloskundige. Ik koop nooit vis in de supermarkt, maar ik ga lekker naar de visboer voor een vers haring-kje met ui of kibbeling/schol uit de frituur (alles uit de frituur mag sowieso).
    Roofvissen eet ik niet (tonijn, paling, zwaardvis e.d.).

Oftewel: ik hoop dat je lekker hebt gegeten, want je hoeft je i.i.g. geen zorgen te maken!

Yasmine: hoe is het met jou???

8. Loe

Loe Niet meer actief

dat is fijn te horen. eerst dachten we dat het wel ok was, later weer niet omdat die vis op hetzelfde schaaltje lag. ik wist ook niet of ik eigenlijk de sushi kon eten als ik de krab eruit had gepeuterd. Maar ik denk aan jullie antwoorden te zien dat het wel goed zit, fijn. En t zit al in mijn buikkie he....:D

Share This Page