Zoals de titel al zegt, ik heb een keizersnede gehad. En het is nu een heel ander gevoel rond het litteken. Een soort dood/doof gevoel. Ik vind het ook totaal niet prettig als mijn vriend mij daar aanraakt. Vind het ook niet prettig als ik er zelf aan zit. Is dit herkenbaar?
Ja voor mij wel herkenbaar. Inmiddels een jaar na de keizersnede voelt het gebied nog steeds raar en het is onprettig als daar druk op wordt uitgeoefend. Bijv. tijdens het koken leun ik op die hoogte wel eens per ongeluk tegen het aanrecht aan, dan is het echt gevoelig. Soms heb ik ook nog stekende of zeurende buikpijn.
als je pech hebt blijft het...ze snijden namelijk de zenuwen in de huid door bij een keizersnede...en die kunnen zich weer aanhechten, maar meestal gebeurd dat dus niet. Het dove gevoel word wel iets beter, al moet ik zeggen dat ongeveer 2 cm om de wonde heen het nog wel steeds aanwezig is. Maar niet meer 10 cm aan beide kanten zoals in het begin!
is normaal hoor, bij mij is het wel iets bijgetrokken maar niet helemaal als van ouds. litteken is bij mij nog steeds regelmatig gevoelig en zeker bij zware vrieskou. idd bij mij zit het aanrecht en ook commode ook op die hoogt. ik denk dat het daardoor ook nog steeds getriggerd word.
Dat heb ik ook inderdaad vooral bij de commode merk ik het heel erg en met bepaalde onderbroeken. Ik heb begrepen dat het soms blijvend is maar het grootste gedeelte van de zenuwen weer vrij goed aangroeit.
Hmm geloof niet dat ik heel blij wordt van deze berichten Ben pas 3 weken verder na mijn keizersnede maar vind het vervelend dat het zo brand en steekt. Dit zal wel minderen maar het is vooral de huid rondom die gevoelig is. Kan momenteel maar 1 positiebroek verdragen en de rest houd ik het niet uit omdat het erover "schuurt". Ik hoop dat het allemaal wel wat beter wordt want grappig vind ik het niet.
Bij mij na twee en een half jaar nog steeds een doof gevoel. Het is wel beter geworden, pijn nooit echt gehad nadat het genezen was.
Bij mij is het niet zo dat het pijn doet ofzo. Maar ik vind het gewoon niet fijn dat iemand eraan zit ivm met dat ik zelf daar niks voel, dus ook niet goed voel als er iemand aan zit.....mhhh klinkt wel vaag als ik het zo lees....kan het ook niet beter uitleggen eigenlijk.
Bij mij is het niet meer pijnlijk, maar dat "dode" gevoel boven de wond heb ik ook nog steeds. Ik heb er geen last van met (onder)broeken oid, maar voelt alsof dat stukje huid "slaapt". Zijn indd je zenuwen natuurlijk die doorgesneden zijn, mijn vk zei dat het wel beter kan worden, maar vaak niet helemaal weggaat... :-/
Dan heb je geluk gehad! Het verdoofde gevoel, maar juist ook het pijnlijke gevoel in je verdoofde huid, is het gevolg van een beschadiging van de zenuwen. Zolang het pijnlijk aanvoelt, vindt er doorgaans ook nog herstel plaats. In hoeverre het volledig herstelt.. Dat weet je na ongeveer een jaar. Tis een rottig gevoel
een goed berichtje hier...... Heb ook erg veel last gehad daarna, alles watterig gevoel, pijn, steken, wond die niet helemaal meewerkte etc. etc. Maar alles is weggetrokken. Tuurlijk het is een litteken dat gevoel blijft maar dat watterige (Dode) is helemaal bijgetrokken. Heb hiervoor twee darmoperaties gehad en ook dat is goed gekomen. Nu op voor de 2de ks en dus 4de buik ok hopen dat het nu ook weer goed gaat......