Traktatie inflatie... herkenbaar?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cowgirl80, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb tot en met de kleuterschool altijd druk geknutseld, maar dan mocht ik zelf ook nog mee de klas in, en werd het uitgebreider gevierd.
    Maar vanaf groep 3 zijn ouders hier niet meer welkom, en is het een snoeptaart of waterijs geworden. Enige uitzondering is de nibbit-ketting, want die is écht makkelijk en snel klaar.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Heel herkenbaar. Hier is het van leuke fruitfiguurtjes met een hoop werk waarbij de helft in de vuilnisbak bleek te belanden nu ook veranderd in een paar zakken met uitdeelchipszakjes of pakken met ijsjes. Klaar is Kees, iedereen lust het, alles gaat op en meer moeite dan de handel in mijn winkelwagentje te gooien, kost het me niet.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik maak altijd iets in overleg met mijn kinderen. Wij vinden het het allerleukste nl. om samen te doen. Ze zijn dan trots op hun eigen traktatie. En verder kan het noch mij noch mijn kinderen schelen als iemand het niet leuk/lekker vind of dat het in de prullenbak belandt.
    Maar het zijn nooit mega ingewikkelde dingen en het ene jaar is het meer werk dan het andere. Maar doel is dus quality time en trotse kinderen. En een enkele keer ijsjes gehaald omdat het 30 graden was en ook toen was dat keus van de kinderen.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik mag als eerste uitdelen dit jaar, dus ik leg de lat zo laag mogelijk!
    Chips rood en blauw!

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Echt niet? Hier heel veel juist. :D

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit doen we inmiddels ook. De kinderen werken altijd mee met het maken. En dat is wel leuk. Maar dan nog, er zijn grenzen.

7. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Hier helpen ze ook mee. Vandaar dat de oudste standaard chips kiest natuurlijk :cool:

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier meestal ijsjes of choco appels. Vinden zij goed. En kost weinig werk

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wel heel leuk om het samen te doen. Mijn oudste heeft alleen een gruwelijke hekel aan knutselen, simpel knip en plakwerk is hem ookal teveel. Hij wil het wel mee verzinnen, maar mama moet het maken.
    Mijn jongste helpt wel graag mee dus daar moet ik misschien toch maar gebruik van gaan maken als hij jarig is!

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ja is heel leuk om te doen. Meestal vraag ik wat ze in gedachten hebben en dan ga ik googlen. Zo hou ik binnen de perken wat er moet gebeuren. Zo hebben we een keer voetbalcupcakes gemaakt. Eigenlijk heel simpel met groene cupcakepapiertjes, op de cupcake wat eetbaarpapier in snippers (zo gekocht) en een eetbaar voetbalsuiker ding. Met een beetje botercreme vastgeplakt. Was zo klaar en mijn voetballende dochter was er heel blij mee.
    Maar goed, als een kind dat allemaal niet leuk vind dan houdt het natuurlijk op. Dan zou ik denk ik ook volstaan met een ijsje, zakje popcorn, chips oid :roflmao:
    En ik ben stiekem heel blij dat mijn twee oudsten uit de traktatieleeftijd zijn, haha. Die krijgen wat geld mee naar school en kopen dan iets lekkers in de kantine voor vriendinnen :D

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben voor mijn oudste zoon begonnen met een mooi vliegtuigje in elkaar te knutselen met daarin een Nijntje koekje. Voor alle kinderen een eigen vliegtuigje.

Mijn jongste heeft als laatste getrakteert: soepstengels met een vingerpopje. De grootste moeite was om die soepstengels heel op het kdv te krijgen.

Vroeger deed ik bij iedere traktatie een handgeschreven kaartje met Hoera, ... is ... jaar. Dat kaartje maak ik nog steeds, maar dan groter en dat plak ik op de bak waarin de traktaties zitten. Tijdswinst is enorm.

Dus ja, de traktatie inflatie is herkenbaar.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Herkenbaar hoor. Ik ben al niet zo'n freubelmens.. toen zusje geboren werd zag ze roze cakejes met smarties in de winkel en zei "wow die zijn leuk voor trakteren mama!". :thumup:

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Mijn traktaties zien er ook niet uit, ben totaal niet creatief vergeleken met. Maar dat maakt mij niks uit, het gaat om het idee :)

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Weet je wat het is?

Een tractatie is ook natuurlijk niet voor de moeder, of voor ons creatief gevoel, of om ons te showen aan anderen (want eerlijk: vaak zien moeders dit onbewust wel zo)

Een kind tracteert andere kinderen.
    Meer is het niet..

En wat is leuker voor het kind dan 33 klasgenootjes die zijn tractatie WEL opeten en lekker vinden?
    En vanaf 8 jaar kon ik ook niet meer aankomen met frutsels, dan is dat meer genant.

Ik heb zomerkinderen, en dit jaar waren ze dolblij toen ik in de klas kwam met een doos waterijsjes!
    Ik ben zo uit de Jumbo naar de school gefietst, tot zover mijn moeite :roflmao:

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    ik ben blij dat mijn kind het (nog) niet gênant vindt om met ‘knutsels’ aan te komen. Integendeel: ze is er super trots op. En daar gaat het om, toch?

Deel Deze Pagina