Mijn vriend had altijd de taak om de wc te poetsen. Maar de laatste tijd doe ik het steeds vaker (ik zit dan ook thuis met verlof hè ). Alleen: hoe doe je dat ook al weer precies? Dus daarom even hier een 'peiling' Hoe poetsen jullie de wc? Met een sopje (en met welk schoonmaakproduct dan)? De hele pot tot aan de veot of alleen de bril / bovenrand pot? En waarmee de binnenkant? En wat doe je na afloop met het emmertje / doekje dat je gebruikt hebt? Wat voor wc-verfrisser vinden jullie fijn? En als laatste: hoe vaak maken jullie de wc schoon? Misschien om de zoveel dagen een grote poetsbeurt en tussendoor een kleine? En hoe doe je die kleine poetsbeurt dan? Ik merk dat ik regelmatig wel even een doekje over de bril en bovenrand pot haal en de borstel erdoor, maar echt met een sopje de hele pot en vloer enzo te lijf gaan, daar zet ik mezelf veel te weinig toe En ik vind dat emmertje en doekje daarna zo vies... En als er chloor in zo'n doekje zit, mag het dan in de wasmachine bij de gewone was? Hoor graag hoe anderen dit klusje klaren!
de binnenkant van de wc eigenlijk dagelijks wel, even wat gloor of wx eend erdoor even laten intrekken. wc bril gebruik ik vaak weg werp doekjes van glorix voor. (maar doe het eigenlijk veel te weinig vind ik) soms doe ik heb ook met een gewone doek met wat gloor doekje spoel ik dan goed uit, voordat het in de wasmachine gaat, meestal op 60 graden was.
Ik maak de wc's 1x per week schoon. De gehele buitenkant, bril, deksel, spoelbak, deurklink, wasbakje, spiegel, plinten, vloer, lichtschakelaar met een sopje van allesreiniger en een doekje. De binnenkant van de pot met dikke bleek (even laten inwerken) en de wc borstel. Als ik klaar ben, gooi ik het sopje weg in de gootsteen van de keuken, en spoel ik de emmer en het doekje na. Doekje gaat vervolgens mee met de was.
Ik maak een sopje van allesreiniger en wat dettol. Doe om de dag de hele pot (de bril, de pot zelf tot de grond, die klep en dat stuk waar je doorspoelt) en het fonteintje en wceend in de pot en borstelen. En het lichtknopje en de handvaten. Ook neem ik iedere dag nog wel even een doekje over de bril (van die wegwerp). En 1 keer per week neem ik dan nog de vloer mee en zo nu en dan de tegeltjes op de wand. Ik doe nooit bleek direct op een doekje, maar zou het gewoon uitspoelen en op 60 graden wassen.
ik maak eigenlijk bijna nooit de Hele pot schoon.. hmm misschien wel eens nodig.. hahaha maar goed, vloer neem ik altijd gewoon mee als ik aan het dwijlen ben, plinten zijn er niet, en deurklink.. tsja.. die zou vast ook wel moeten haha maar verder gewoon een paar x per week met van die wegwerp doekjes van glorix (hygienisch schoon ofso) daarmee dan de bril en spoelbak en binnenkant bril enzo en de binnenkant vd bak gewoon met een wc schoonmaak spul (khep verschillende) laten intrekken en dan schrobben met de wc borstel ook doe ik vaak zo'n blauw blokje in de spoelbak, en dan word het water blauw en dat is er schijnbaar ook goed voor.. naja niet dat het blauw word, maar dat schoonmaakspul erin natuurlijk he hahaha
Ik maak de wcbril en pot altijd met bleek schoon. in de pot met de wcborstel. Op de bril en de rest van de pot spuit ik wat chloor op en doe ik het met een goed nat sponsje schoon maken en vervolgens met een schoon nat doekje alles nog een keer af, daarna met droge doek alles drogen. Het sopje gooi ik weg door de wc. De doeken was ik gewoon met de handoekenwas mee.
Ik doe de wcbril/bovenkant etc altijd met een allesreinigerdoekje, dan de wcpot zelf met bleek/glorix, even laten intrekken en dan lekker met de borstel er door. De rest ( pot , vloer, muur, plankje etc) doe ik 1x per week met een sopje detol.
Hier elke dag wc eend/glorix in de wc. (of iets van dat soort spul) Elke dag gaat er een doekje over de hele pot en wc bril. Zo schoonmaakdoekje van dettol. En de tegeltjes en wc rolholhouder dan ook gelijk. En 1x per week de heel vloer en tegeltjes soppen met emmer met schoonmaakspul erin. Oh ja en elke dag de stofzuiger er even door
Ik doe eerst wc-reiniger in de pot, dat laat ik intrekken/-weken terwijl ik de buitenkant van de pot en de bril e.d. doe. Ik gebruik voor de buitenkant van de pot van die vochtige schoonmaakdoekjes (voor elk onderdeel van de pot een apart doekje). Geen emmer met sop, want dat vind ik vies (mijn idee: Het doekje waarmee ik net vuil heb staan wegsoppen spoel ik uit in het schone water, wat dan dus vies wordt, vervolgens haal ik daar mijn doekje weer doorheen en ga verder poetsen. Voor mijn gevoel zit ik dan dus met vies water schoon te maken ). Als ik de hele buitenkant van de wc, het fonteintje, de deurklink en de lichtschakelaar heb schoongemaakt, maak ik met de borstel de binnenkant van de wc schoon. De vloer dweil ik dan als laatste. Op deze manier maak ik de wc 1x per week schoon. En dan haal ik om de dag nog even snel een doekje over de bril e.d.
I doe eerst wc eend in de pot, die kan dan intrekken, en dan doe ik alvast het fonteintje, lichtknopje, deurklink, en dan de wc zelf. Dan haal ik nog even de wc borstel door de pot en klaar. Dat oe ik 2 keer per week, en ik haal elke dag even een w5doekje van de lidl over de bril en de pot.
Een emeer met allesreiniger, muren e.d met een vochtige doek, wasbak met jif en schurspons, wc-eend in de pot, afnemen met doek van boven tot onder, dweil erdoor, klaar! (Net gedaan )
Dagelijks met chlorix doekje over de wcpot, bril, deksel en waterresservoir. Ook dagelijks een dweil over de vloer, borstel door de wcpot en wat chloor inlaten trekken in de pot. Wekelijks met een sopje ook de muren en de pot van binnen en buiten. Vooral sinds mijn dochter zindelijk is, sinds 3 maanden echt dagelijks dus. Voorheen om de dag met chlorix doekjes...
Ik doe de wc ongeveer 2x per week goed en de rest van de week elke avond een doekje langs de rand enz. En soms dweil ik een zwembad achter de pot weg, als Jelle weer eens niet op heeft zitten letten... Ik maak een sopje met allesreiniger en daar doe ik dan alles mee, (van schoon naar vuil) in de wc gooi ik wc-eend. Ik krijg echt kokhalsneigingen van Chloor, ik vind dat echt zo vies! 1 keer in de zoveel tijd trek ik een paar handschoenen aan en ga ik met een schuursponsje en ontkalker goed onder de rand door... Een zots dat er dan onderuit komt! (van die vieze zwarte prut) Met de borstel kom je toch niet helemaal goed onder de rand, blijkt nu... Ik doe trouwens ook die 2x per week de hele pot af maar dat moet ook wel omdat Jelle dus nog knoeit met het plassen. Mijn man mikt altijd keurig in de pot, dus daar heb ik geen spetters van.
Met een spuitje (volgens mij van de action ofzo) spuit ik de bril.. dan een dot wc-papier en even poetsen haha. Vervolgens de bril omhoog en dan de rand waar de mannen overheen moeten mikken.. precies zo. Dan heeel veel chloor in de pot.. Even de vloer en buitenkant van de pot met hetzelfde spuitje en dan met een doekje.. En voila. Ik vind het goed
Ik maak de wc 1 keer in de week goed schoon. Met een natte vaaddoek en een droge theedoek om geen schoonmaakstrepen te krijgen en het droog te maken, daarbij gebruik ik vaak anitcal als schoonmaak middel (dat ruikt zo lekker fris). Dan maak ik dus de hele wc schoon van boven tot onder, met de borstel doe ik de binnenkant en dan gooi ik er een scheut chloor in. Dan doe ik de deurklink, wcrol houder, tonnetje enz. En als laatst dweil ik de vloer.
De hele wc met chloor en wc eend in de pot...dit doe ik om de dag... en het doekje gaat mee in de was! Oh ja 1x in de week gaan de tegels en de deurklink en de knop van het licht enz mee..en het fontein...en de vloer uiteraard
ik doe iedere dag de binnenkant van de pot met een beetje bleek en de borste en met een doekje met wat ajax even over de bril. gemiddeld 1 keer in de week doe ik de gehele wc inclusief tegeltjes, vloer, deur enz. dit doe ik met een sopje met ajax en de binnenkant weer met bleek. de doekjes waar ik mee schoonmaak was ik bij de handdoeken en deze was ik dan op 90 graden.
De wc maak ik schoon met wc eend voor onder de rand. En met Ajax equaliptus heb ik een sopje, Ajax is super fijn spul-dat schuimt tenminste niet zo. Een witte reus bruistablet erin. Ik maak alles schoon, ook de onderkant van de pot de bril onder boven alles.