Wat trek je ze aan ( ondergoed)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Valenti, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Misschien een stomme vraag, maar ik weet zelf niet zo goed wat handig is.

Zoon (2 jaar) heeft op het moment een shortje en hemd aan als ondergoed en nu daarover z'n kleding. Maar wat als het kouder gaat worden. Doe je dan nog een T-shirt over het hemd of laat je hemd weg.

Klinkt beetje suf, I know :p:p

Wat doen jullie?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    mijn dochter wordt volgende week twee maar draagt nog rompertjes. (nog niet zindelijk en hemd kruipt omhoog)

Als het kouder wordt doe ik gewoon een dikkere trui aan of romper met lange mouwen eronder.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Alleen een hemd...

En misschien later ( als het vriest) een shirt erbij

4. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Ligt er aan hoe koud het is. Maak hier vaak gebruik van een vest dus hemd, longsleeve, vest. Toen mijn zoon die leeftijd had droeg hij swinters ook een maillot.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Hemd en boxer, daarover nu een longsleeve, straks een vest erover of geen longsleeve en een capuchontrui.
    Dochter hemd en onderbroek, nu longsleeve, straks met vest of jasje erover.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon een hemd en daaroverheen een longsleeve. Als het echt koud wordt een dikkere trui.

7. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik denk gewoon een hemd, als het echt te koud is, een dikkere trui of vest

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hij heeft vandaag voor het eerst weer een hemd aan onder z'n shirt en als het kouder wordt krijgt ie z'n winterjas aan.

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    boxer+dunne lange wollen onderbroek+dun wollen hemd lange mouw. Daarover lange broek en longsleeve/trui. Het lange ondergoed hoeft in principe nog niet maar mijn zoon draagt het graag en heeft het niet te warm.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gewoon een hemd en onderbroek/boxertje en een longsleeve. Als het kouder wordt idd dikkere trui of een vest.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou kiezen voor wollen ondergoed/rompertjes!
    jOHA bijv

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heeft het snel warm. Nu draagt ze een zomer romper met longsleeve t-shirt. Soms als ze erg moe is en het wat kouder is een vestje erover. Van de winter zal dit waarschijnlijk een romper lange mouw worden en een trui.

Afgelopen winter heb ik haar vaak een longsleeve en vest aan gedaan, omdat ze het binnen met de kachel aan gewoon warm had maar een longsleeve buiten onder de jas te koud.

13. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    In plaats van een hemd dragen de jongens als het koud is een ondershirt met lange mouw. Als we de hele dag buiten zijn, gebruiken we wollen of thermisch ondergoed en anders gewoon katoen.

14. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Oké, het is dus niet gek om hem over z'n hemd een shirt ( lang/kort) te doen en dan pas z'n normale kleding. Dus longsleeve of trui/ vest.

15. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Dat is ook nog een goede! Dat thermische spul verkopen ze vast bij hema.
    Ook vanaf maat 92?

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier hartje winter draagt ze nog geen hemf en bij voorkeur gewoon een longsleeve.

Zeker als we heel de dag binnen zitten lijkt me dat nou niet echt een punt. De verwarming staat gewoon aan tenslotte.
    Als je kind het koud heeft trek je wat warmers aan....

Maar het is nu sowieso nog niet echt koud.

17. Saskia78

Maar wat ga je dan aandoen als het winter is?
    Nog een trui erbij?

18. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18

Het is ook helemaal nog niet voor nu, maar wanneer het 0 punt in zicht komt. Hij draagt nu echt ook alleen een hemd en T-shirt lange mouw.
    Maar ik denk graag vooruit ;)

En ik zat ook met dat thermische spul in m'n hoofd, want we gaan op wintersport.

Maar bedankt voor alle tips en trucs!

19. Saskia78

Ah ok... Mja hier in de winter ook een extra T-shirtje.
    Ze weigert alleen alles wat lijkt op een hemd.. Maar ze heeft het ook zelden tot nooit koud.
    Dus dan zou ik, als ik jou was, inderdaad gewoon een T-shirtje over een hemdje en een T-shirtje doen :)

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik ga denk ik eerder met vesten werken die ze op school ook uit kunnen doen.

Op school is het meestal erg warm...en dan met allemaal thermo ondergoed ( of wol) krijgen ze het veel te warm.

Deel Deze Pagina