openingstijden kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ona81, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    vraagje: ons kdv zegt open te zijn uanaf 7.45. Wij stonden die tijd netjes te wachten. Pas 10 min daarna kwamen 2 medewerkers aan. We bleven nog even in de auto, maar langzaamaan gingen dan toch de lichten aan ed. Ik vind als je een bepaalde tijd open zegt te gaan, dan hoor je er naar mijn idee ook te zijn. Daarbij lijkt me ook netjes om iets eerder te zijn, je moet toch ook eea klaarzetten. Althans, ik werk zelf ook in de zorg met kinderen, maar wij zijn 3 kwartier van te voren aanwezig. Misschien stel ik me aan, maar vond het niet zo netjes van het kdv. Wat denken jullie daarvan? Moet ik er wat van zeggen? Ik wilde het zelf nog even aankijken

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hoi,
    Ik zou hier zeker wel wat van zeggen. Bij ons gaat het kdv om 7.30 uur open en de spaarzame keren dat ik er dan ook al ben, is er volop licht op de groepen die "open" zijn en zijn er genoeg leidsters aanwezig. En dat vind ik niet meer dan normaal. Ouders mogen ervan uitgaan dat een kdv zich houdt aan de openingstijden. Als ik er zo vroeg ben, heb ik namelijk helemaal geen tijd om 10 minuten te wachten, want dan moet ik op tijd op m'n werk zijn!

Ik zou het dus even rustig bespreken met één van de leidsters van m'n dochter en als het dan toch nog weer gebeurde, zou ik naar de leidinggevende stappen en evt. daarna het hoofdkantoor bellen. Maar wel in die volgorde, mssn was het een incident ;).

3. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf in de kinderopvang, wij zijn om 7.30 open en dan ben ik er ook.
    Het klinkt lullig, maar ik krijg ook pas vanaf 7.30 betaald dus ik kom ook niet eerder in mijn eigen tijd.
    Maar ik ben altijd op tijd aanwezig en de eerste papa's en mama's helpen dan even met de stoelen van de tafels halen.
    Ik vind 10 minuten te laat open gaan overigens echt niet kunnen!

4. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik werk ook in de kinderopvang en wij zijn open van 7.30 we moeten er oficieel 15 min eerder zijn maar dat is dan wel onze eigen tijd.....ik open momenteel niet maar toen ik het nog wel deed was ik er vaak pas 5 min van te voren.....

5. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    ja, ik begrijp dat je liever niet onbetaald eerder aanwezig bemt. Dat zal ik ook zeker meenemen, mocht ik er toch iets van zeggen. Dank voor de reacties uit verschillende hoeken!

6. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons zijn de kindjes welkom van 7.15. De leidster die moeten openen beginnen om 7.00 (openen, wasjes draaien, kleine huishoudelijke dingetjes etc) Zo kunnen de leidsters rustig opstarten en de ouders staan niet voor een gesloten deur of komen samen aan met de leidster.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

hier om 730 open en sta er ook echt om 730 en dan is er op iedere groep 1 leidster en die is dan bezig met dingen opvouwen etc

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik heb ook op een kdv gewerkt die waren open vanaf half 8 en degene die opende begon om 7 uur idd ook wasjes draaien etc. maar kreeg ook betaald vanaf 7 uur!

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    zo kwart voor acht vind ik al aan de late kant en dan ook nog eens 10 minuten te laat aan komen kakken.

Zo er toch wat van zeggen. Ze waren blijkbaar allebei te laat. Eentje kan ik me voorstellen. gebeurt dit vaker?

10. misa

misa Niet meer actief

Hier gaan we om half 8 open, en ietsje daarvoor zijn we er ook. Het enige wat we moeten doen is wat stoelen van de tafel halen en lampen aan. 3 kwartier van te voren aanwezig vind ik geen punt, als ik betaald krijg. Ik ga nu voor de lol eerder beginnen. :)
    Maar 7:45 is 7:45. Dan zou je binnen moeten kunnen lopen. Dus ik zou er zeker wat van zeggen.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als ik zo vroeg begin (7.30) dan is er altijd iemand wel aanwezig, maar de deur kan pas open vanaf 7.30 (werkt met een keypad). 10 minuten te laat binnenkomen vind ik niet kunnen en het lijkt me dat ze dan ook uitgebreid hun excuses hebben aangeboden.

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Toen ik op het KDV werkte gingen we ook om 7.30u open en waren we erom 7.20u. Eerder kreeg je inderdaad niet betaald en als je toch eerder was (gebeurde wel eens, ik kwam met het OV), kwamen ouders ook steeds eerder en ik vond het wel lekker om even rustig de stoeltjes van de tafel te halen en de lichten aan te doen, map te pakken enz. Tien minuten te laat vind ik echt niet kunnen, je begint als leidster bijna nooit alleen en allemaal te laat komen is wel heel raar. (Vanwege hetzelfde OV overkwam het mij wel eens, maar dan was er altijd wel een collega)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ons KDV gaat om 07.00 open, en dan is er altijd 1 leidster aanwezig. Meestal zijn ze rond 06.45 aanwezig om rustig op te starten.

Wel merk je dat er bepaalde ouders zijn, die dan ook eerder hun kind proberen te brengen.
    Zelf ben ik ook een paar keer te vroeg geweest, maar blijf dan gewoon buiten wachten tot het 07.00 uur is om naar binnen te gaan. Dan zie je ouders al voorbij lopen.

14. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Ja dat is dan weer het minpunt voor jullie als ledsters. Zodra de lichten aan zijn, verwachten te vroege ouders dat ze hun kind ook kunnen brenge, als is dat een kwartier voor tijd. Dat is ook niet de bedoeling. Maar daar kunnen in principe duidleijke afspraken over gemaakt worden, toch?
    In ieder geval nogmaals dank voor jullie reacties. Ik kijk het nog een week aan, maar anders vraag ik het in d emiddag aan de leidster wat nu precies de bedoeling is.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als het bij ons incidenteel gebeurd, vinden ze het niet zo erg. Zelf was ik ook 1x te vroeg binnen. Heb meteen mijn excusses aangeboden, dat dit niet de bedoeling was.

Gebeurd het vaker, dan word er wel wat van gezegt.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Wij hebben opvang vanaf half 8, maar ze zijn al vanaf 7 uur open (extra opvang) dus bij ons is het heel makkelijk, als je ze eerder brengt, moet je daar ook voor betalen. Wij moeten dan een formulier ondertekenen en dan wordt een extra bedrag afgeschreven. Ik heb het 1 keer nodig gehad, dus dan is dat fijn dat dat kan. En anders breng ik de kindjes altijd tussen half 8 en 8 uur.
    Dat je ze niet voor een bepaalde tijd kan brengen kan ik me helemaal voorstellen (wat ze dus hier hebben opgelost met het extra betalen)Maar 10 minuten te laat open vind ik echt niet kunnen hoor. Ik zou daar zeker wat van zeggen.

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dat leidsters aanwezig moeten zijn op de tijd dat het kdv open gaat. Dat als ze om half 8 open gaan, het eerste kindje in theorie ook om half 8 gebracht kan worden. Eerder niet. Ik was er in principe ook nooit eerder, omdat er een hoop ouders zijn die dan toch eerder dan half 8 proberen te komen. Nu hebben de leidsters daar besloten om de deur echt tot half 8 dicht te houden. Maar ik vind niet dat ze er echt eerder moeten zijn, het is allemaal eigen tijd.

Nu loopt dat wel tegen discussies aan met ouders. Net als sluitingstijd. Als dat bv om 18.00 uur menen veel ouders dat ze tot 18.00 binnen kunnen komen om de kids te halen. Ik denk daar anders over, ik vind dat om 18.00 uur de deur van het kdv dicht moet gaan. Dan moeten ouders en kindjes dus weg zijn. Als je wat meer werk hebt zul je dus moeten zorgen dat je er om 17.45 op zn laatst bent. Maar ook daar lopen leidsters vaak tegen onbegrip aan.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Dat laatste is wel een lastige aangezien je wel tot 18:00 betaald. Alleen ik ben zeker van mening dat je dan niet moet verwachten als je om 18:00 binnenstormt je nog de dag gaat doornemen met de leidsters.
    (Overigens haal ik de kindjes altijd voor half 6 op) Maar hier is het kdv ook open tot 18:30, dus als je later bent moet je dit altijd even laten weten, dan kan het later worden tegen betaling.

19. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat laatste ben ik het ook niet mee eens. Wij betalen ook voor opvang tot 18 uur en ik kan m'n kind binnen een minuut ophalen, jasje aan en weg zijn.. hoef dan niet hele verhalen te houden met de leidsters. Dan moet de opvang gewoon aangeven dat je tot 17.45 betaald en kan halen en de leidsters door betalen tot 18 uur bijvoorbeeld. Maar goed, wij halen de kleine altijd al om 17 uur. Is 1x voorgekomen dat ik haar om 17.45 heb gehaald ivm uitloop op het werk.

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

ja ik werk ook van 9 tot 6
    maar in een winkel verwacht je toch ook dat mensen om 9 uur met hun kont achter een kassa zitten
    zie het al voor me dat iedereen om 9 uur pas binnenkomt

vind dat echt een rare instelling!
    5 minuutjes eerder aanwezig zijn is toch heeeel normaal!

Deel Deze Pagina