Traktatie KDV eerste verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje wordt binnenkort 1 jaar. Hij hoeft die dag niet naar het KDV. Is het gebruikelijk om dan toch te trakteren? Vind het op zich wel leuk!
    Maar ben zeker niet creatief!
    Heeft iemand leuke (gezonde) en makkelijke ideeen voor een traktatie?

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Rozijnendoosjes decoreren (figuurtje, bv nijntje uitknippen van stevig papier en op het doosje plakken)

Of een pakje voor een banaan maken van crepepapier

3. Zil

Zil Lid

9 dec 2008
    30
    0
    0
    Hoi,
    Mijn zoontje wordt woensdag 1 en hij gaat morgen naar het KDV en ik trakteer ook, vind het ook leuk natuurlijk.
    Ik heb bij de Action zakjes met een beertje er op gekocht en daarin een koekje en een doosje rozijntjes gedaan en op het zakje z'n naam en 1 er op. Alles in het zakje en klaar, ziet er leuk uit en geen gedoe... ben ook A-crea

Groetjes Zil

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb bellenblaasjes gekocht en via deze site een leuke wikkel gekocht: Bellenblaas wikkel maken met eigen foto gratis op Party-Gifts

op deze leeftijd vinden de kindjes bellenblaas wel érg leuk, zo samen met papa of mama, en ook voor de kleinere is het érg interessant die bellen.
    Ik had er zelf dus een fotootje van onze dochter op gedaan, met 1 jaar ofzo, dan weten ouders ook gelijk van wie het komt.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Het is wel gebruikelijk om toch te trakteren.

Ik had bij de action van die kleine uitdeeltasjes gekocht en daar had ik een ballon, rozijntjes en een kwarkolino in gedaan. Ik was 6 euro kwijt voor 16 kindjes en wat lekkers voor de leidsters. (bonbons)

6. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier helemaal niks gedaan. ja gevulde koeken voor de leiders. ik vind het personlijk onzin om te trakteren op zon jonge leeftijd in de groep van babys. de helft mag toch nog niks eten.

en al helemaal geen cadeautjes geven (bellenblaas, potloden etc) dn krijg je nu al dat de ene kind/moeder nu al elkaar moet overtreffen. consuminderen hebben ze bij ons op t kdv ingevoerd.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik vond het eerst ook onzinnig, maar toch gedaan toen mijn zoontje 1 jaar werd. Ook al was het op een andere dag en wat was ik blij dat ik dat had gedaan, want mijn zoontje had het hartstikke leuk gevonden, ze gingen ook echt zingen voor hem en een nep taart met kaarsjes uitblazen enz. Ze maakten foto's en je zag hem echt genieten.

Wij gaven het eerste jaar versierde eierkoeken en dit jaar uitdeelboekjes van dikkie dik.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik had zakje met een hellokitty zelf geknutseld
    en in t zakje nijntje koekje en een danoontje

en aangezien er geen een ouder bij is steek ik ook niemand er mee aan!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Goh, wat hebben jullie originele ideeën zeg!
    Ja, zo'n eerste verjaardag wil ik ook niet helemaal onopgemerkt aan hem voorbij laten gaan.
    Hij zit in een gecombineerde groep tot 4 jaar dus de meesten mogen alles wel eten. Moet wel iets zijn wat ie zelf ook lekker vindt natuurlijk.
    We hebben helaas geen action in de buurt maar het idee met die rozijntjes met decoratie erom heen dat vind ik nog wel wat!
    En eierkoeken versieren....euhm....waarmee?? Klinkt ook leuk!

@ Athina: wat kosten die wikkels per stuk? Kan het ook in een kleine oplage? Vind de site een beetje onoverzichtelijk. Maar vind het idee wel erg origineel!

10. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik heb Dikkie Dik uitdeelboekjes gekocht om op het kdv te trakteren, Timo is zelf gek op boekjes en vond dat wel toepasselijk! Doe er denk ik rozijntjes bij of zo... leuk :)

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb van Krente bollen (kleintjes) olifanjtes gemaakt. door er oren op te maken en een slurf zal even een foto zoeken

Enne vergeten jullie de juffies niet

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
  13. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik heb ze zelf gemaakt de traktaties. (Alleen geen rozijntjes. Ik vind die zelf eigenlijk gevaarlijk. Mijn zoontje krijgt geen rozijntje. Ben veelste bang dat het ineens achter in zijn keel schiet.) Kan je nagaan hij is pas over 1.5 maand jarig en gaat dan pas trakteren op het kdv. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn. hihihihihi.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Deze wikkels print je zelf :) . Je volgt de stappen en uiteindelijk kun je ze printen.
    Dan staat er ook: Er worden 3 wikkels op 1 a4 geprint.

Het zijn dus allemaal 'werk-tekeningen' die je via de site helemaal kan bewerken met een fotootje en tekst en kleur. En als je dat gedaan hebt, kun je hem printen. Het formaat is dan al goed. Dus het is ideaal vond ik. Ik heb zo ooit ook weleens (voor onze bruiloft) wikkels gemaakt voor pepermunt rolletjes. Het gaat zo gemakkelijk!

15. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
  16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Is dit niet vreselijk duur???:$

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
  18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  19. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Heb kleine krentenbolletjes in een boterhamzakje gedaan met een lintje eraan en dat weer vastgebonden aan een bellenblaas.

Simpel, leuk en niet duur!

20. Tese

Tese Niet meer actief

Dikkie dik boekjes zou ik dus echt nooit doen he. 15 euro!!!!!!!! Dat is toch niet normaal voor een traktatie? Wel leuk trouwens. ;)

Deel Deze Pagina