Hoi dames, Onze dochter gaat per 1 april één dag in de week naar het KDV. Ze gaat de maandagen. Nu zijn er de komende periode veel feestmaandagen (tweede Paasdag, Pinksteren etc.) en ik vraag me af of je dan wel gewoon moet betalen. En wij hebben in de zomervakantie 6 weken vakantie (ja ja luxe!), dan hoeft onze dochter in principe niet naar het KDV. We moeten dan wel betalen. Is een gastouder misschien beter voor onze situatie?????
Feestdagen betaal je idd gewoon door. Tot vorig jaar betaalden wij 48 weken per jaar ipv 52, nu helaas niet meer, maar mogen we de dagen dat ze er niet zijn i.v.m. vakantie op een ander moment gebruiken. (3 weken vakantie)
Hier is het ook gewoon betalen en niets opsparen door feestdagen of ziekte ofzo. Maar moeten jullie zelf ook veel werken op die feestdagen? Ik denk dat een gastouder zeker veel flexibeler kan zijn, maar het is de vraag of je dat wilt. want er zitten natuurlijk ook vaak wel voordelen aan een dagverblijf ivm contact met meerdere andere kids, zelfstandigheid e.d. Hou het alleen even in de gaten met opzeggen, want vaak heb je een opzegtermijn met een dagverblijf.
Wij hebben gekozen voor een gastouder omdat je bij een kdv meestal 51 weken per jaar doorbetaald, ongeacht feest/vrije dag. Aangezien ik in het onderwijs werk, zijn dat er stiekem veel. Een gastouder betaal je per kwartier. Als mijn dochter niet komt, betaal ik niets en als haar eerder ophaal minder. Ideaal! Een gastouder is wel behoorlijk prijzig omdat ze de vergoeding vanuit het rijk hebben gekort (kinderopvangtoeslag) bij gastouders. En het is een behoorlijke zoektocht naar een goede gastouder. Dit is wel iets waar het gastouderbureau je bij helpt. Veel succes!
Hier hoeven we het kdv niet te betalen. Wij betalen wat we afnemen mits tijdig is aangegeven als ze niet komen op de afgesproken dagen. Ook later brengen of eerder halen hoeven we niet extra te betalen, we betalen echt per uur. Dus het licht ook een beetje aan het kdv.
Wij hebben een contract dat onze dochter alleen de schoolweken komt. Werk in het onderwijs, dus ideaal. Betaal wel een wat hogere uurprijs, maar omdat ze minder dagen/uren komt is het wel goedkoper.
Feestdagen betaal je in principe altijd door bij kdv's. het personeel enz enz moet immers ook doorbetaald worden, en zelf krijg je deze dagen toch ook doorbetaald! De week tussen kerst/nieuwjaar dat wij gesloten zijn én de scholingsdag voor personeel (1X p jaar) worden niet doorgerekend. Feestdagen mogen bij ons ook niet geruild worden, daar is geen beginnen aan. Vakantiedagen dat kindjes niet komen mógen geruild worden mits het kan qua planning (vaak alleen op woe/vrijdag)
Hier betaal je ook gewoon door. In de voorwaarden staat dat vakantie en feestdagen verrekend zijn in de prijs. Hier mag je ook niet van een feestdag ruilen naar een andere dag. Verder mag je eigenlijk alleen dagen ruilen binnen een week. Dus als je een week op vakantie gaat, kun je deze niet ruilen met een andere week..
Hallo, Niet bij alle kinderdagverblijven betaal je met de feestdagen, ze bieden dan geen opvang en hoef je ook niet te betalen. Gr Beertje
Hier hetzelfde, oudste ging ook altijd op maandag en dat waren per jaar wel 3 maandagen in elk geval die afvielen als feestdag. En vakanties hoeft bij ons ook nooit, maar die betalen we ook gewoon. Niks aan te doen, zo zijn hier nu eenmaal de regels. Ik heb zelfs wel eens gehad dat ik in de week van 2e pinksterdag extra werkte op een dag die niet mijn normale werkdag was. Toen moest ik de maandag gewoon betalen en die extra woensdag ook nog. Duur weekje...
Ja hier is het ook pech gehad dat ik toevallig de maandag afneem. Ik betaal gewoon voor 52 weken, dus als ik een dag vrij heb of op vak ga, dan moet ik toch voor die dagen betalen. Ruilen kan ook niet, helaas. Maar goed, ik ben blij dat mijn kindjes goed worden opgevangen en gelukkig kunnen we het gewoon betalen.