kinderopvangtoeslag / salaris

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Thessa123, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thessa123

Thessa123 Lid

20 sep 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

Ben zwanger en hebben het natuurlijk ook over na de geboorte mbt de opvang. Nu kan je online bij de Belastingdienst een rekensom maken voor de teruggaaf. Je moet je salaris van beiden opgeven. Maar nu werk ik nog fulltime, 5 dagen en na de geboorte wil ik 4 dagen gaan werken. Ik neem aan dat ik dan mijn salaris (schatting) op moet geven wat ik denk dan te gaan verdienen bij 4 dagen toch?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
    Groetjes thessa

2. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Ja je moet een schatting maken en als het definitief is kan je het altijd wijzigen

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet niet hoe lang je zwanger bent maar je moet je salaris van dat jaar opgeven. Dus als je de helft van het jaar 4 dagen werkt en de andere helft 5 dagen dan moet je daar een berekening in maken.

4. Thessa123

Thessa123 Lid

20 sep 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi debby, ik ben pas in januari uitgerekend, dus het gaat volgend jaar pas in, dus moet dan zeker invullen wat ik denk op jaarbasis te gaan verdienen in 2011, op mijn werk zullen ze daarvoor wel een berekening kunnen maken denk ik...

5. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ja klopt, je kunt een berekening op je werk vragen en dan inschatten voor het hele jaar 2011. Zodra je je echte maandsalaris hebt gekregen kun je het aanpassen, anders loop je risico terig te moeten betaklen.
    groetjes laura

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt in eerste instantie ook je bruto jaarsalaris over 2010 aanhouden (mits je niet al te veel variabele belonginselementen hebt), dan zit je aan de ruime kant. En loop je niet het risico dat je teveel toeslag ontvangt.

Deel Deze Pagina