'Mensen die beweren biseksueel te zijn, weten gewoon (nog) niet op welk geslacht ze vallen' Deze kreeg mijn (bi) vriendinnetje te horen van een collega. Wat vinden jullie? Toelichten mag. Poll komt er aan!
Het zou maar zo kunnen zijn dat als je bi seksueel bent je op beide geslachten valt. Heet het daarom ook niet BI?
Ik heb op anders gestemd. Ik kan het me zelf absoluut niet voorstellen dat het kan, máar er zijn mensen die naar eigen zeggen bi zijn, dus blijkbaar kan het wel.
Ik denk dat je verliefd wordt op een persoon, niet op een geslacht. Alleen is het voor de meeste mensen zo dat ze zich eerder aangetrokken voelen tot iemand van het andere geslacht. Of juist steeds tot mensen van hetzelfde geslacht. Maar volgens mij kan dat best veranderen.
Maar volgens mij kunnen mensen die Bi zijn gewoon altijd op een geslacht vallen. Ze vallen op een mens en dan maakt het niet uit welk geslacht. Dus ze weten wel welk geslacht ze leuk vinden: beide
Ik heb de middelste aangevingt. Tuurlijk kan t eens voorkomen dat iemand die bi-seksueel is er nog niet helemaal over uit is,of hij/zij nu of op beide geslachten valt of alleen op mannelijk/vrouwelijk geslacht valt, maar daar is alsnog niks mis mee. Als hij/zij homoseksueel zal zijn. Ik vind het allemaal prima, van hetro tot transeksueel boeiend zal ik zeggen. Heb zelf genoeg vrienden die of bi zijn,of homoseksueel of transeksueel/travestie zijn.
Ik heb de eerste ingevuld. Ik wil niemand beledigen of voor het hoofd stoten: maar ik geloof er niet zo in dat hele bi zijn..
Maar wat denk je dan van mensen die eerst een relatie hebben met een man en daarna met een vrouw? Denk je dan dat zij de boel voorliegen ofzo?
Dit had ik kunnen verwachten. Ik geef mijn mening en.... Ik denk dat zulke mensen soms niet de keuze durven te maken en daarom voor het veilige kiezen. En ik zeg niet dat zulke mensen de boel voorliegen, maar dat ze bang zijn voor de reacties van anderen en daarom niet voor die keuze durven te kiezen. Maar ja ik kan niet in iemands hart kijken.. dus misschien heb ik het fout. Maar er werd naar mijn mening gevraagd en ik geloof er niet zo in..
Ik ben bi dus ja ik geloof er wel in Hoe het kan? Ik heb eigenlijk geen idee. Weet wel dat ik al op de basisschool meisjes heel mooi vond, mooier dan jongens en met beiden "verkering" had. Het heeft iig niks te maken met voor het veilige kiezen. Vind het zelf nogal vaag
Ik denk dat mensen in de war zijn, maar ze vaak wel weten op wie ze echt vallen... maar verder zal ik er niet te veel over zeggen. Ik wil geen boze reacties om mijn mening..
ik denk dat ze in de war zijn?! ( wil niemand lastig vallen hoor) maar eerst hebben we moeten leren van homos en lesbi nu bi?
Je kunt op het andere geslacht vallen (is natuurlijk gezien normaal ivm voortplanting enzo ) Je kunt op hetzelfde geslacht vallen. Is al lang bewezen dat dit ook voorkomt en volkomen natuurlijk is (gebeurt ook in de dierenwereld) Dus... waarom niet op beide? Ik snap de logica waarom het níet zou kunnen eigenlijk niet zo
Ik ben ook bi. Maar ik word verliefd op een persoonlijkheid. Dit kan dus een man maar ook een vrouw zijn.
Ik geloof zonder meer in de oprechtheid en de zelfkennis van mijn biseksuele kennis, en heb dus Nee gestemd, natuurlijk kan iemand zich aangetrokken voelen tot beide geslachten. Zelf vind ik het ook logischer dat mensen bi zijn, dan 100% he of 100% ho (al heb ik nog nooit seks gewild met een vrouw).
Persoonlijk ben ik nog nooit verliefd geworden op een vrouw, maar geloof eigenlijk wel dat iedereen biseksueel is en op de persoon valt. Als je man/vriend een vrouw geweest was, maar hetzelfde karakter enz als nu, zou je dan niet verliefd zijn geworden op die persoon? Lijkt me niet helemaal eerlijk tov je man/vriend.
Ik krijg er trouwens ook nog steeds rare opmerkingen over hoor. Ook in de zin van je weet niet wat je wilt.. Uhh ik weet wel wat ik wil. Ben gelukkig getrouwd met een man en heb een kindje! Maar wie weet mocht het ooit over gaan ik toch op een vrouw val en daar de rest van mijn leven bij blijf who knows?!
Ik ben grotendeels hetero geloof ik, haha.. heb ook een relatie gehad met een vrouw waar ik net zo verliefd was als op een man. Ik geloof dat veel mensen op iemand van hetzelfde geslacht zouden kunnen vallen, als de situatie zich voor zou doen. Alleen al al die vrouwen die stiekem fantaseren over sex met een vrouw. Maar goed, daar hoef je niet bi voor te zijn natuurlijk..