in de action kun je traktatiezakjes en uitdeelspeelgoed kopen. En ook snoep voor een klein prijsje zoals lolly's en snoep 1kg voor 3euro enz. Ik deed het ook voor mijn dochter. We vulden samen de zakjes met speelgoedjes, balonnen (ook action) en partyfluitjes (ook action) en snoep en daarrond een lintje. Ik denk dat ik voor 24 pers iets van een 15euro kwijt was. Dus heel goedkoop en kindjes heel blij!!
Wij doen vlinders met een rolletje smarties Nee niet gezond...maar dat kan me voor een traktatie niet zoveel schelen... Ik houd wel rekening met kinderen die iets wel of niet mogen ( allergie...of gewoon bezwaren tegen snoep et cetera) dan maak ik iets anders erbij. Bekijk bijlage 309005
Wij hebben vandaag soepstengels van bladerdeeg gerold. Aantal met suiker en kaneel en een aantal met kaas. In de vorm van een 6.
Misschien een grote egel maken? Snij een halve meloen door en leg die op een schaal, maak oogjes met rozijntjes en dan pak je allemaal sateprikkers en daar doe je kaas, worst een druif, mandarijn, nou ja van alles op wat je lekker lijkt en die steek je in de meloen, dan is je egel klaar
M heeft (niet 6, maar 5) houten doosjes (Xenos) uitgedeeld gevuld met allerlei applicaties, stickertjes, lintjes, veertje etc. In doorzichtig rood inpakfolie ingepakt met een mooi lint erom, doosje yoghurtrozijntjes en een kaartje in de vorm van een hartje eraan. Op de ene kant: Hoera M is 5 jaar! Op de andere kant een uitleg met wat er in zat. Het was een gigantisch succes. De oudsten in de klas (groep 2/3) konden voorlezen wat er op het kaartje zat, de spanning van het openmaken etc.
op www.party-kids.nl staan hele leuke ideeën vind ik. Die egel die hiervoor al werd genoemd is leuk. Ik vind de versie van de krokodil ook leuk. traktaties - Krokodil met prikkertjes
Hmm wij deden ipv uitdeelzakjes vaak een leuke papieren beker. Hoef je ook geen bergen snoep erin te doen. (Vind zelf dat er ook te veel in kan en zo'n beker scheelt de helft. ) Servetje erom vouwen, ballonnetje erbij en wat lekkers en evt een mini-speeltje en je hebt een aardig uitgebreide traktatie die er leuk uit ziet volgens mij? Maar inmiddels wil dochterlief nog maar 1 ding trakteren.. Zelfgemaakte cakejes door haarzelf versierd. (En ja die zijn net zo gezond als een lolly ongeveer... Glazuur met mate is erg lastig voor een 5-jarige blijkt
Laat je dan een foto zien? Lijkt me erg leuk om te maken. Vorig jaar had ik cupcakes gebakken en versierd als een weg met auto snoepje erop. Vonden ze erg leuk. Maar om nu 34 cakejes te gaan bakken, gaat met iets te ver. Ik zat ook aan een egel te denken met kaas, druif, enz...
@laika: gewoon bakken en Sem op een krukje bij het aanrecht zetten met glazuur in verschillende kleurtjes en allerhande versiersel. Het bakken is zo gebeurd tenslotte... Het versieren is het meeste werk. En laten kinderen dat nou toevallig ook nog eens superleuk vinden..