Ik had vandaag een gesprek met de kraamzorg voor over 7 weken. Onze slaapkamer en kinderkamer is op zolder. Op deze verdieping is geen toilet of stromend water. Zijn er vrouwen die hier ook ervaring mee hebben? En is dat een probleem? Moet je dan echt een po regelen of toch overwegen om naar de 1 ste verdieping te gaan voor 2 weken. Ik heb zelf het idee dat ik wel voorzichtig trap kan lopen, maar ja dat ligt ook aan je bevalling natuurlijk. Bij de eerste ben ik in het buitenland bevallen dus weet niet hoe dat gaat, daar lag ik 5 dagen in het ziekenhuis.
Oh dat is helemaal niet aan de orde hoor. Ik ben thuis gekomen en ging alleen naar boven in de avond als we gingen slapen. Het is niet meer zoals vroeger dat kraamvrouw met baby op bed bleef liggen. Gewoon kijken hoe het gaat je mag best wel trappen lopen hoor. Je kan mischien zelfs wel meteen rennend naar boven gaan hahaha
Volgens mij 'moest' ik wel stromend water hebben op de bevalverdieping om het zo even te noemen, maar een wc neehoor. Heb zelf ook vrijwel de gehele dag beneden doorgebracht. Maar dit meer ivm b.i. benen konden ook omhoog op de bank en ging alleen voor een middagdutje en 's avonds naar boven.
Ik zou wel iets regelen 'voor t geval dat'.. Ik kon namelijk echt nog geen trap lopen. Ben thuis 1 x de trap opgegaan en na 4 dagen een keer beneden geweest, nou dAt beviel niet hoor
Hier slapen we op de 1e verdieping en daar is ook geen toilet. Moet ik voor naar beneden. Ik kon hier slecht lopen maar dat is nog wel gelukt. Heb bevalbed dit keer beneden, vorige keer op de 1e verdieping maar ga niet beneden slapen, die bedden liggen voor geen meter en wil de kleine direct naast me hebben liggen.
Ik ben de eerste week niet eens echt naar de wc geweest. Plassen deed ik altijd met de douchekop erbij onder de douche. Dit omdat ik het een stuk frisser vond ivm vloeien en het deed een stuk minder pijn!
Volgens mij moet je voor de bevalling wel stromend water op de verdieping hebben. Je zou kunnen overwegen om een bevalbed op de 1e te zetten? Evt kun je daarna daar ook nog dutjes in doen overdag.. Ik heb geen toilet op de verdieping, dus moest steeds naar beneden. Maar daar heb ik geen last van gehad. traplopen ging prima vanaf het begin.
Ik beval in het ziekenhuis en moet, als het niet eerder komt, dan 24 uur blijven ivm zw suiker en de insuline die ik spuit. Maar wij hebben boven niet eens een wc. Ik dacht dat het wel goed was om een beetje in beweging te blijven en heb dus ook niet de gedachte een postoel aan te schaffen. Ms als het echt te pijnlijk is, maar dan heb je zo n ding snel genoeg gehaald toch?
Ik kon na de bevalling nauwelijks lopen en mijn darmen waren nogal overactief . Snel de trap aflopen was echt geen optie en traplopen was uberhaupt zeer pijnlijk, maar mijn dochter moest bijna een week in het ziekenhuis blijven en ik mocht ook blijven. Toilet was op de kamer en daardoor probleem opgelost. Nu zijn we heel hard bezig om boven een toilet te bouwen, maar ik weet niet of deze op tijd af is. Ik ga voordien nog geen actie ondernemen, maar mocht ik weer nauwelijks kunnen lopen, wel snel naar huis mogen dan kan mijn man wel even snel iets huren bij de thuiszorgwinkel. Dat is zo geregeld. Ik zou de situatie even afwachten. Wie weet heb je nergens last van en ren je met gemak trappen op en af .
OVer het water gaat het vooral omdat de kraamzorg volgens de arbo niet met water mag slepen ( is zwaarder als 5 kilo) zei de kraam zorg hier hoor. Bij mijn eerste bevalling was ik niet de snelste dus vond het wel prettig dat wij er een hadden boven. Bij de 2de was ik om 12.00 bevallen en zal om half 4 heerlijk in de tuin met een bak thee, dus dat was weer heel anders. Heb toen ook nauwelijks op bed gelegen.
Ik ben na de geboorte van mijn jongste toch echt op bed gehouden door de kraamhulp en de verloskundigen. En mijn vk's zijn allemaal onder de 35 jaar. Ik kwam superfit uit de bevalling en voelde me top, maar moest me toch een week laten verwennen. (he wat vervelend )
Wij sliepen ook op zolder en ben zelf gaan nadenken wat ik wilde. Het moet niet van de kraamzorg, omdat ik in het ziekenhuis beval. Maar diep in mijn hart wil ik toch liever dichtbij mijn kindje zijn. Dus wij hebben uiteindelijk toch besloten om de boel om te gooien en weer beneden te gaan slapen.
Als ik jullie reacties lees is het waarschijnlijk voor de wc niet echt nodig. Tenzij je echt erg last hebt met trappenlopen dan kun je altijd een noodoplossing als een po halen. Wij slapen dus op zolder, daar is ook de babykamer. Op die verdieping is geen stromend water of toilet. Op de 1ste verdieping wel. Daar staat een badje en een commode om de baby aan te kleden en te verzorgen. Dus de babykamer op zolder is enkel voor slapen en s nachts. Dus stromend water voor de baby is wel op de juiste verdieping. Nu is het zo dat de trap naar zolder ook geen leuning heeft. Arbo technisch mag de kraamvrouw dan niet de trap op met spullen, dus ook niet de baby Nu hebben wij meerdere opties - omdat het water niet van belang meer is en de wc even afwachten is, kunnen we een leuning plaatsen langs de trap. Dan kan ik wel lekker boven slapen - of we kunnen ons bed uit elkaar halen en verplaatsen naar de 1ste verdieping en ook de baby verplaatsen naar de eerste , en bv 2 weken later kan dan alles weer omhoog. Wat denken jullie ?
Ik zou zo wie zo een leuning plaatsen. Ik ben een keer op die manier van boven naar beneden gerold (5 jaar geleden). nu nog last van. Laat staan straks met een kleintje..
Ik had ook geen toilet op mijn verdieping. Wel stromend water. Ik heb vaak onder de douche geplast en ander heeeel voorzichtig naar beneden
Er zijn kraamzorginstanties die eisen dat er warm water is op de verdieping waar de kraamvrouw ligt. Een vriendin van mij woont in een semi-bungalow en had de badkamer beneden. Zij zijn even naar de begane grond gegaan. Het wordt iedere kraamvrouw afgeraden om veel trap te lopen de eerste 5 dagen. Ivm het herstel van het bekken. Liever helemaal niet. Ik zou toch een verdieping naar beneden gaan
Ben bevallen met een keizersnee en toen ik naar huis mocht was ik ook fit genoeg om naar beeneden te gaan voor de wc. Alleen 's nachts een beetje oppassen ivm slaperigheid maar dat had ik hoogzwanger ook al. ( Al moet ik toegeven dat ik hoogzwanger vaak op een emmer in de badkamer plas en die 's ochtends schoonmaak ) Maar ik kon dus toen ik thuis kwam gewoon traplopen om naar het toilet te gaan.
Ik mocht de eerste dagen niet traplopen, daarna kreeg ik een infectie en moest ik weer vooral bedrust houden, plassen moest ik sowieso spoelend doen, dus onder de douche. Maar ik was wel heel blij dat ik dus daarvoor geen trap af hoefde. Sowieso kreeg ik zeer zware antibiotica en lagen mijn darmen daardoor helemaal overhoop, dus die wc op dezelfde verdieping was ook erg fijn. Mja, ik zou zelf iig zorgen dat je op de eerste verdieping kan slapen mocht het nodig zijn!
Hier slapen we ook op zolder, (voor ons eerste verdieping, woon in duplex woning) en dus geen stromend water. Verloskundige en kraamzorg hebben daar geen probleem van gemaakt vorig jaar met bevalling, dus verwacht ook dit jaar geen problemen. Verder heb ik de kraamweek veel beneden gezeten, alleen voor middagdutje naar boven gegaan, en 's avonds weer.