Mijn dochtertje gaat rond half 8 s'avonds naar bed toe, ze geeft zelf aan dat ze moe is. Ze slaapt dan tot ongeveer half 11 door. Ik geef haar dan een beetje warme melk maar ze wilt dan echt niet meer in haar eigen bedje slapen. Dus ze ligt nu iedere nacht bij ons in bed. Wat ik zo raar vindt is dat ze van 7 tot 11 slaapt in haar eigen bed. Wat kan ik hieraan doen. Hoe kan ik haar weer terug krijgen in haar eigen bed. Ik haal me meisje uit bed omdat ze de boel op stelten zet als ik haar laat liggen of weer wil terug leggen. En om 7uur is het echt geen rpobleem dan ligt ze zo te slapen. Heeft iemand tips voor mij.? Groetjes
waarom geef je de warme melk nog? word ze wakker? of moet je haar wakker maken? je kan het proberen om een kruikje in haar bedje te leggen zodat haar plekje lekker warm blijft... en hoe lang laat je haar huilen? Teun slaapt met 4 mnd al door en krijgt sinds dien ook geen fles meer om 11 uur savonds.....
Eigenlijk krijgt mijn dochtertje vanaf 5maanden al geen laaste fles meer. Ik geef haar de warme melk omdat ze wakker wordt. En van de warme melk valt ze weer in slaap. Alleen krijg ik haar dan niet terug in haar eigen bed. Ik lk laat haar soms 10min huilen. Dat heb ik om gedaan toen ze om 7uur naar bed moest en sindsdien zeurt ze niet om 7uur als ze naar haar bed moet dan kan ik haar wakker in bed leggen
Daan heeft dit ook gedaan een lange tijd niet bij ons slapen maar niet terug naar ed willen. Wij gaven hem gewoon een fles in zijn handen en hij kon hem zelf leeg drinken we hoorde hem dan nog even spelen of brabbelen en viel dan wee in slaap
zou het langzaam aan afbouwen dus telkens wat minder geven en haar wat langer laten huilen... suc6 alvast en heb je goed contact op het cb? ( want dat scheelt ook per plaast) maar anders die om raad vragen
CB heb ik al om raad gevraagt maar enigste wat ik dan te horen rkijg is laten huilen. Dat heb ik al zovaak gedaan maar dat helpt echt niet. Als ze vanavond wakker wordt probeer ik me dochtertje de fles in bed te geven. Misschien helpt dat...
@trotse mama: hoe lang laat je haar dan huilen? Ik ben ook geen voorstander van heel lang laten huilen, maar misschien is een kwartiertje op haar leeftijd best te doen..
Hier hebben we het ook gehad. Maar bij ons was het verlatingsangst. Het was doodvermoeiend maar is ook weer voorbijgegaan. Wat doe je nu als ze niet terug wil? Laat je haar bij je in bed in slaap vallen? En probeer je haar dan slapend terug te leggen? Of lukt dat niet? Hier was het zo dat hij dan bij ons op schoot in slaap viel en we hem dan weglegden. Dat hebben we langzaam teruggebracht. Eerst terugleggen wanneer hij bijna sliep. Als dat goed ging, terugleggen als hij begon te gapen. Net zo lang tot we hem weer wakker terug konden leggen. heeft wel enkele weken geduurd, maar ik vond het de moeite waard. Hij hoefde zich dan niet overstuur te huilen. Ik ben geen voorstander van laten huilen.
Naast melkhonger hebben kinderen ook mamahonger, behoefte aan dicht lichamelijk contact. Grote kans dat ze vanwege die mamahonger wel slaapt als ze naast jullie ligt en niet meer naar haar eigen bed wil. En verlatingsangst kan ook een rol spelen. Vaak werkt het om ze dicht tegen je aan te houden tot ze echt diep in slaap zijn (en je kanonnen kunt afschieten zonder dat ze het merken) en ze dan op hunn (met een kruik warmgehouden) plekje te leggen.
Ik laat em meisje 10minuten huilen. Maar ik kan er niet tegen als ze huilt. Het doet me op dat moment zoveel pijn. Ons dochtertje heeft het nooit leuk gevonden in haar eigen bed. Dus eigenlijk hebben we het zelf gedaan. Nu heb ik haar 10minuten huilen en nu gaat ze zonder problemen rond 7uur naar bed. Maar dat gedoe om half 11 dat is het! Ik laat me dochtertje dan weer in mijn armen in slaap vallen en dan leg ik me meisje weer terug in bed. Ze slaapt dan weer 5minuten en dan is ze weer wakker. En dan begint, het ze weet dan dat ik haar terug leg in haar eigen bed dat heeft ze door. Ik haat het om me meisje te laten huilen. Maar moet eerlijk zeggen het helpt wel. maar vanavond zet ik door en ik hoop dat het me echt lukt.
Het lijkt me niet makkelijk hoor, maar wie weet dat je nu even door moet zetten. We hebben nu nog echt een slaapkoppie, maar wie weet hoe ze het doet als ze de leeftijd van jouw kindje heeft. Succes ermee! groetjes Kirsten
Hoi, Ik kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is dit... Wat stranger zegt vind ik een hele goede optie als je haar niet wil laten huilen. Wij hebben ook de situatie gehad met Tijn dat hij niet meer in zn bedje wilde gaan slapen. Eigenlijk hebben we het wel vaker gehad en nu is er weer zo'n periode aangebroken. Erg vermoeiend en voor ons vook erg verleidelijk om hem dan maar gewoon bij je neer te leggen... Mijn tip is om haar toch elke keer 5 minuten te laten huilen, er weer heen te gaan, neer leggen...dit net zo lang tot ze slaapt. Je laat haar dan niet lang huilen, maar ze weet dat het elke keer weer gaan huilen geen zin heeft. Bij ons duurt dat een paar dagen en dan is het weer over en gaat Tijn weer zelf slapen. Het is even doorbijten, maar de moeite waard! succes
Voordat je haar terug legt een warmwaterzak op haar plekje leggen. Speeltje paraat en een speentje. Nog even tegen haar praten, muziekdoosje aan welterusten tot morgen! ik hoop dat ik hier de komende maanden ook nog mee weg kom. Groetjes, Danielle
tjah ik ben ook geen voorstander vanhet huilen laten maar ikm oest tot voorkort elke nacht 5 6 keer uit mijn bed omhaar slokje drinken te geven of te troosten en uiteindelijk bij papa en mama in bed belanden dit is maar 3 of vier keer gebeurdmaar ook hier ben ik geen voorstander van dus was op een gegeven moment zo beu elke nacht mijn bed uit te moeten en dat al een 5 of 6 maand lang en niet 1 keer maar 5 6 keer (laat mijn man altijd liggen ivm werk) toen heb ik besloten om haar te laten huilen moet eerlijk zeggen dat ik met d e kaken op elkaar geklemd op mijn bed lag maar na een half uurtje huilen viel ze vanzelf in slaap ik heb haar vanaf toen elke nacht dat ze wakker werd gewoon laten huilen nu is ht alleen de eerste nacht maar een half uur geweesst en daarna eenkwartiertje (weet niet of ik het anders wel vol kon houden haha) maar het helpt wel nu is mijn dochtertje een jaar geweest en die begon met nachtbraken toen ze 5 maand was dus ik heb er uiteindelijk ook heel lang over gedaan om haar toch te laten huilen.. succes! (sorry voor het lange verhal)
Tot nu toe slaapt ze nog. Ja ik ben er ook echt geen voorstander van, van het laten huilen. Ik hoor haar af en toe op de babyfoon. Ik ben meestal al geneigt om er meteen na toe te lopen. Maar dat doe ik nu niet. Ik ben benieuwd of ze dit keer ook komt meestal zo rond half 11/11uur. Ik hoop gewoon dat ze lekker door slaapt. Ze weet nu dat ze in haar eigen bed moet slapen. Want meestal zat ik rond deze tijd met ons dochtertje in me armen tot wij naar bed gingen en dan bij ons in bed. Ons meissie heeft het altijd al moeilijk gehad om in haar eigen bedje te slapen.
Om 11 uur werd me meisje wakker. En het is nu half 1. Maar ze slaapt. Ik heb me meisje 1 keer uit bed gehaald omdat ze had gepoept. Daarna terug gelegt. Huilen, huilen , huilen. Ik heb me meisje laten huilen. na een uurtje toch maar een beetje warme melk gegeven om rustig te worden. En het rusultaat ze slaapt. En nu hopen dat ze de nacht doorslaapt.
Nee joh. hahaha echt niet. Ik heb iedere keer gekeken. Maar het duurde een uur voordat ze sliep. Ik heb het verkeerd neer gezet sorry. Ik ben om de 5 minuten gaan kijken. Ik vindt het altijd al zo zielig als ze huilt. Dus een uur laten huilen No Way...
En heeft ze lekker doorgeslapen? Hier ook slaapdramas met Yara gehad. Gillend in haar bedjes staan etc. Als je dan op haar kamer kwam en haar speentje in wilde doen greep je ze echt vast. Ze heeft vanaf haar 8 mnd tot 12 mnd bij ons geslapen . Toen met de kerst begonen met de Kiekeboemethode, 2 nachten flink gehuild en toen was het over. Slaapt dus sinds de kerst weer in haar eigen bedje en de hele nacht door (af en toe een uitzondering maar dat hoor erbij). Dus even doorzetten!
Ik hoop dat ze lekker heeft geslapen tot vanmorgen. Ik heb Siem ook wel eens een uur laten aanrommelen hoor. Steeds werd hij weer 5 minuten stil, dan begon hij weer, tot hij zooo moe was dat hij ging slapen. Ik merkte aan hem dat hij geraffineerd op onze emotie kon inwerken met dat huilen, maar als je een paar avonden doorzet is het echt zo weg. Tenminste, hier wel. En hij is een zeer vrolijk ventje dat superblij iedere morgen wakker wordt hoor. Natuurlijk zijn er voor- en tegenstanders van laten huilen, maar doe vooral wat je zelf fijn vindt. Succes!