Traktatie op KDV, vinden jullie dit kunnen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik werk op een kdv. De leidsters weten zelf heel goed welk kind wat wel en wat niet mag, en bij ons is het zo dat als er iets getrakteerd wordt wat een kidn niet mag, er een alternatief uit de kast gehaald word, zodat ook dat kind iets lekkers heeft!
    Dus als jij kruidkoek wil trakteren, gewoon doen! Misschien leuk serveren? de plakje sin een leuke vorm op een schaal leggen?

Zelf vinden wij kleine goedkope kadotjes het makkelijkst en handigst. Scheelt vaak een hoop geklieder en zo voorkom je dat kinderen iets niet mogen
    - De bellenblaas natuurlijk(action)
    - knuffeltjes(action)
    - voor dreumussen/peuters potloodjes
    - je heb bij de action vaak voor 50 cent hele leuke kleine dingetjes te koop!
    - vingerpopjes

Eetbare traktaties: Wij hebben een voedingsbeleid op het kdv, De voeding die wij aanbieden bevat zo min mogelijk geraffineerde suiker en chemische toevoegingen als geur-, kleur- en smaakstoffen

De keuze is dus beperkt, maar je kan best creatief zijn! (werk op de dreumes/peuetergroep, dus weet voor baby's niet veel!)
    - zoute popcorn
    - rozijntjes(niet die gekleurde van de hema!)
    - ontbijtkoek versiert met iets.
    - minirijstewafeltjes?
    - fruitmixje(zo een bakje)
    - koekjes

kus miek

2. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Jim zit op de babygroep en ik dacht aan een klein fruitpotje olvarit!
    En dan natuurlijk leuk inpakken bijv. in een bekertje en dan een luchtballon maken en het bekertje als mandje of leuk in pakken en een leuke Bumbaafbeelding met Jim 1 jaar erop!

3. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Bij ons op het KDV hebben alle kindertjes een eigen mandje, de tractaties zitten hier altijd in en ik kan dus zelf beslissen of ik het dan aan Sofie geef. Leukste cadeau tot nu toe was vingerpoppetje, speelt ze nog steeds mee....

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Een nijntje koekje leg je met verpakking en al er omheen in het mandje (tenminste ze hebben bij ons eigen mandjes). Dat koekje kan je wel of niet geven. Ik denk niet dat een kruidkoek apart verpakt is en dus het gelijk gegeven zou moeten worden. En dat zou ík dus niet accepteren.

5. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ah aha duidelijk ik begreep t al niet helemaal

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hoi Liselotte, zouden ze die nog steeds hebben, en hoe duur waren ze?

Heb al doosjes gemaakt van geel karton met Bumba erop en foto van Marije met tekst Hoera Marije 1 jaar. En wou er dus een boekje in doen.
    Dikkie DIk, maar sesamstraat lijkt me ook erg leuk.

Deel Deze Pagina