geschokt, fictieve overlijdensadvertentie....

Discussie in 'De lounge' gestart door cerberus, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zat wat te googlen....
    En kom ik op deze site.... Wat is mijn sterfdatum?

Behalve dat ik de site opzich al luguber vind..... is de manier dat ik toevallig deze site vond nog schokkender....

ik typte de naam van mijn overleden partner in...:(. weet ook niet waarom ik dat eens in de zoveel tijd doe.... wellicht dat ik soms hoop iets te vinden... (? geen idee...)
    maar wat vond ik.... een fictieve overlijdensadvertentie....

Een zwart kader, waarin staat:
    het was mijn laatste ziekte, toen ik genezen was, ben ik gestorven

dan zijn naam....
    op de leeftijd van 62 jaar en de datum 18 februari 2038.

en dan ......hield van bloemen...

Ik ben er helemaal onderste boven van..... (vandaar ook dit topic) vind het zo bizar....
    Mijn partner is namelijk door ziekte overleden (29jr, dus nog lang geen 62:x) en waarschijnlijk heeft iemand zijn gegevens gebruikt om de berekening te controleren ofzo... (?)
    (Terug gerekend klopt zijn geboortejaar...en dit is de eerste keer dat dit oppopt bij google)

Terwijl als je je gegevens invuld, moet verklaren dat je je eigen gegevens gebruikt, omdat de "advertentie" gepubliseerd word.

hoe gestoord kunnen mensen zijn....
    Heb de site gemaild, maar las al dat ze niet altijd zomaar gegevens vewijderen (tros radar).......

Sorry moest het even kwijt.... :(
    (stomme hormonen ook erbij)

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    *Geeft je een hele dikke knuffel* :(

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ken de site inderdaad....

Knuffel

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

echt niet normaal gewoon! sowieso die site al?????????

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat is dit erg voor je dat je dit zo moet lezen.
    En wat schandalig dat iemand zijn gegevens heeft gebruikt om het zoals je zelf schrijft te controleren.

Sterkte!

7. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Jeetje... Wat erg meid! Vreselijk dat je dit zo moet tegenkomen...

Dikke knuffel van mij!!!

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Veel mensen die op zo'n site terechtkomen gaan al snel ook voor de 'lol' namen van mensen die ze kennen intypen. Zelf vind ik zo'n sites de grootste onzin dus ik zal er nooit mijn gegevens invullen maar ik ken mensen zat die voor de gein dan kijken op andere mensen hun naam en ook soms de naam ingeven van een al overleden familielid of vriend om te zien wat de site er van maakt. Erg laag om te doen.

Snap heel goed dat je het hier moeilijk mee hebt.

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    heb gemaild naar de site via "contact".... maar lees steeds meer verhalen van mensen die hun gegevens er niet af krijgen... en dat de site er niets aan doet omdat het "fictief" is....(niet strafbaar) en dat mensen "WETEN"... dat het als "grapje bedoelt is....

Vraag me af of ze in DIT geval het er wel af willen halen...?...

Vraag me trouwens ook af (maar kom ik nooit achter)
    wie het geweest is... iemand die echt zn geboortedag weet ....

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oeps sorry ik pakte eerste de link en begon in allerijl data invoeren van mensen in mijn omgeving ik dacht eerlijk gezegd dat het voor de lol geplaatst werd.

Pas daarna begon ik jou verhaaltje te lezen.

Tot een bepaalde hoogte heb ik geen probleem om die data in te voeren was eerlijk gezegt wel nieuwsgierig en zag er het kwaad niet van in. Nog niet eerlijk gezegt:(

Maar als het zo voor jou voelt wie ben ik omdat onder uit te halen.

Maar voor de rest ben ik denk te nuchter om me hier druk over te maken.

Heel erg dat je partner zo vroeg is overleden. Maar het leven is elke dag er een van het lot.:( Sorry wil je verder niet beledigen.

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    #11 cerberus, 9 nov 2011
    Laatst bewerkt: 9 nov 2011
    pnirmal
    iik begrijp wel dat JIJ er zo over denkt, maar het is een andere zaak als je gegevens van een ander gaat invullen... (in het algemeen bedoeld)

ik vind een "toekomstige overlijdensadvertentie" beetje uhhhhhh haatdragend overkomen....
    of het "fictief is of niet"....

het cru-en in "mijn verhaal"... is dat diegene niet "fictief" is overleden.... en nooit de leeftijd van 62 heeft mogen bereiken...

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou ik heb zelfs mijn zoon in gevuld me opa oma vader moeder zusje:)

Persoonlijk denk ik waar maak je je druk om:)

Niet te min dat ik het rot voor je vind dat je vriend zo jong is heen gegaan dat is gewoon te jong.:(

13. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knuffel voor jou Cerberus, zijn geen leuke dingen om mee geconfronteerd te worden.

Liefs, Leske

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik snap het eerlijk gezegd niet. :)
    Als ik op die site kijk, zie ik alleen maar namen, geen zogenaamde rouwadvertenties?

Maar kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent.
    Ik vind heel die site ook nergens op slaan eerlijk gezegd, snap ook de achterliggende gedachte niet.

15. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja.. zolang het nog "fictief" is... is het gevoel misschien wat minder..... ;)
    Het maakt immers niet los en roept geen herinneringen op.....

ik vraag me eigenlijk wel af wat je opa, oma, vader... moeder en je zusje zullen vinden als ze "opeens" hun overlijdensadvertentie zien staan... ;)
    Vind het onverstandig (understatement) dat je zo hun gegevens hebt ingevuld.... tenminste neem aan dat je ze van te voren niet op toestemming hebt gevraagd.....

kan nog voor pijnlijkse situaties zorgen in de toekomst.... hopelijk verre toekomst!!!

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    dan moet je op de naam op google zoeken..... en staat de link naar de "advertentie erop"...

Typ maar eens een naam in die je op die site ziet bij google....

17. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik heb de site niet geopend.
    Maar als ik in jullie reacties lees wat het is, vind ik het luguber en ziek.
    Zoiets verzin je toch niet, fictief of niet. Echt ziek gewoon.
    Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten en zal ik niet oordelen, maar om de naam en/of datum van je kinderen in te voeren vind ik ook:$:(
    Kan er eigenlijk niet bij. Zal net als Ts ook last hebben van mijn hormonen, maar toch.... bah.
    TS hele dikke knuffel

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

me opa en oma.s zijn al lang dood wilde alleen kijken of het klopte natuurlijk klopte het van geen kant:(

19. Only me

Only me Niet meer actief

Gatver dat is echt niet leuk om te zien!!!

Sterkte met je verlies..

knuf

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier had ik mijn naam ingevuld (voordat ik je verhaal had gelezen) maar kan op google niks vinden hoor!
    (ik kan me herinneren dat mijn man deze site ook eens had gevonden en ingevuld had en staat ook niks van op google)

Ik snap dat je dit geen leuke confrontatie vond.

Maar dan had iemand anders ooit deze site ingevuld over hem?

Deel Deze Pagina